فروش نمودار چارت جوجه بلدرچین با تورنگ طلایی

  • توسط: admin
فروش نمودار چارت جوجه بلدرچین با تورنگ طلایی


فروش جوجه بلدرچین | بلدرچین‌ها پرندگان بسیار کوچکی از گونه‌های قرقاول و کبک هستند. شکل بدنی متمایز با بدنی کوچک و چاق و بال‌های بلند نوک تیز دارند. حدود 20 گونه مختلف بلدرچین در سراسر جهان یافت می‌شود و شما می‌توانید 70 بلدرچین اهلی به عنوان پرنده طیور نگهداری و پرورش دهید.

اگر به تازگی قصد خرید و سفارش جوجه جوجه بلدرچین تخمگذار مولد را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر این برگه از نغمه تورنگ طلایی را تا انتها مطالعه کنید.  

جوجه بلدرچین تخمگذار چه ویژگی هایی دارد؟

  • انواع جوجه بلدرچین مولد دارای پرهای رگه‌دار و براق به رنگ‌های آبی، سیاه، قهوه‌ای، کرم یا سفید هستند.
  • رنگ‌ها و چیدمان پرها بلدرچین تخمگذار دارای طرحی فلس مانند است.
  • بلدرچین‌های مولد پاهای بلند و قوی دارند که رنگ آن قهوه ای است.
  • قسمت‌های پایین بدن آن‌ها رنگ نارنجی گرم و پفکی دارد.
  • منقار آنها کوتاه، خمیده، درشت و سیاه رنگ است.
  • طول بلدرچین فقط می‌تواند به 4.5 تا 7.8 اینچ برسد.
  • وزن آن‌ها 70 تا 139 گرم است.
  • طول بال آنها می‌تواند به 32 تا 35 سانتی متر برسد.
  • گونه خاصی از بلدرچین‌ها دارای گره بالایی (که به آن پره نیز می‌گویند) در بالای سر خود هستند که به شکل قطره اشک است.

پرورش جوجه بلدرچین مولد

بلدرچین‌های مولد ترجیحاً در مناطق باز و مزارع غلات مانند زمین‌های گندم، مزارع ذرت و علفزارهای ناهموار لانه می‌سازند. این پرنده از 2 ماهگی شروع به جفت گیری می‌کند. بلدرچین‌ها در حدود یک تا 12 عدد تخم می‌گذارند. تخم بلدرچین دارای رنگ‌های روشن است.

بچه بلدرچین‌ها را جوجه می‌گویند. جوجه بلدرچین در کمتر از یک ماه از تخم‌های خود خارج می‌شود. در بیشتر گونه‌های بلدرچین، جوجه‌ها به خوبی رشد کرده و می‌توانند لانه خود را ترک کنند و بلافاصله پس از جوجه ریزی به دنبال والدین خود بروند. جوجه‌ها در 2 ماهگی به بلوغ می‌رسند و سپس آماده جفت گیری می‌شوند. بلدرچین‌ها 3 تا 5 سال در طبیعت زنده می‌مانند.

زیستگاه و رژیم غذایی بلدرچین مولد

بلدرچین‌ها تخمگذار مولد در جنگل‌ها، زمین‌های زراعی و فضاهای باز که پوشیده از بوته‌هایی مانند علفزار و زمین‌های کشاورزی است زندگی می‌کنند. آنها از آمریکای شمالی سرچشمه می‌گیرند، اما در سایر کشورها مانند ایران نیز یافت می‌شوند. جوجه بلدرچین‌ها زمین نشین هستند و تقریباً در تمام عمر خود در یک منطقه زندگی می‌کنند. این نوع پرنده همه چیز خوار است، هرچند که 95 درصد رژیم غذایی آنها از مواد گیاهی تشکیل شده است.

رفتار جوجه بلدرچین

بسته به گونه‌های خاص، بلدرچین‌ها مولد یا در روز یا شب فعال هستند. گروه جوجه بلدرچین با غسل کردن در گرد و غبار پرهای خود را تمیز می‌کنند تا از آفات در امان بمانند. بلدرچین‌ها پرندگانی منفرد هستند اما می‌توانند وقت خود را به صورت جفت نیز بگذرانند.

به گروهی از بلدرچین‌ها گله، بیوی، کووی یا کوییر می‌گویند. در طول جفت گیری یا فصل زمستان، بلدرچین‌ها به صورت گله زندگی می‌کنند. به دلیل جثه کوچک جوجه بلدرچین و تخم‌های آسیب پذیر آن، شکارچیان زیادی دارند

انواع جوجه بلدرچین موجود در بازار

برخی از انواع بلدرچین‌های موجود در بازار که شما می‌توانید از طریق گروه نغمه تورنگ طلایی سفارش دهید شامل موارد زیر است:

بلدرچین مولد تخمگذار

بلدرچین از جمله پرندگانی است که تخم آن به دلیل خواص بی‌نظیری که دارد مورد توجه بسیاری در کشور ما قرار گرفته است. این پرنده در عرض 50 روز الی 2 ماه کاملاً بالغ شده و قابلیت تخمگذاری دارد که می‌توان از آن به عنوان بلدرچین تخمگذار استفاده کرد.

نگهداری بلدرچین

بلدرچین تخمگذار به دلیل گوشت و تخم‌های درخشانش در برخی از نقاط جهان به عنوان طیور یا پرندگان تجاری نگهداری می‌شود. رایج ترین بلدرچین‌های قابل نگهداری و پرورش بلدرچین‌های ژاپنی هستند. این پرنده کوچکترین پرنده مزرعه ای است که تنها 100 گرم وزن دارد. به طور کلی حدود 1.4 میلیارد بلدرچین در سال در سراسر جهان پرورش می‌یابد. پرورش بی‌رویه بلدرچین سیستم‌های اسکان متشکل از قفس‌های باتری و انبارهای پر ازدحام که هزاران بلدرچین را در خود جای می‌دهند، ممنوع کرده است.

بلدرچین تخمگذار در حدود 7 هفتگی تخم می‌گذارد. مرغ‌ها در 8 ماهگی ذبح می‌شوند. بلدرچین‌هایی که برای گوشت پرورش داده می‌شوند در 5 هفتگی ذبح می‌شوند. پرورش دهندگان بلدرچین باید سلامت جسمی، روحی و زندگی طبیعی بلدرچین‌ها را تضمین کنند، کاری که ما در گروه نغمه تورنگ طلایی به آن اهمیت می‌دهیم.

رژیم غذایی جوجه بوقلمون

در بوقلمون‌ها تا سن 1 الی 1 و نیم ماهگی، لازم است در وعده‌های غذایی آب، دوغ و شیر بدون چربی با 28 درصد پروتئین استفاده شود. در صورت استفاده از میان وعده، جوجه بوقلمون مانند بچه انسان سیر شده و وعده غذایی مغذی خود را نمی‌خورد، به این ترتیب به رشد کافی و سلامت مطلوب نمی‌رسد.

 

پرورش جوجه بوقلمون

برای پروش جوجه بوقلمون به فضا و شرایط نگهداری ویژه‌ای نیاز خواهید داشت. کمبود فضا باعث ایجاد مشکلات سلامتی و بیماری می‌شود. با افزایش سن، بوقلمون‌ها به فضای بیشتری برای رشد نیاز دارند، لذا لازم است از همان ابتدا فضای کافی برای پرورش درنظر داشته باشید. لوازم و تجهیزاتی که برای پرورش جوجه بوقلمون نیاز دارید، شامل موارد زیر است:

 

نکات مهم پرورش جوجه بوقلمون

جوجه بوقلمون یک‌روزه به دلیل اینکه بهره هوشی کمی دارند و به بوقلمون مادر وابسته هستند، روش نگهداری سخت‌تری خواهند داشت‌. مخصوصا در فاصله روز اول تا سن 2 الی 3 هفتگی که خیلی آسیب‌پذیرند. اما با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، تلفات جوجه‌ها را در مقطع بحرانی یعنی دو هفته اول به حداقل برسانید.

خرید و فروش جوجه بوقلمون

اگر تصمیم دارید، بوقلمون پرورش دهید، محل خرید جوجه بوقلمون تاثیر زیادی در مراحل پرورش آن دارد. لازم است قبل از خرید به خوبی تحقیق کرده و مکان مناسبی را برای خرید انتخاب نمایید و حتماً قبل از خرید جوجه بوقلمون‌ها را از نظر سلامتی کاملاً بررسی نمایید. ما در گروه نغمه تورنگ طلایی آماده ارائه تمامی خدمات در زمینه فروش انواع جوجه بوقلمون به شما هستیم.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات