سیستم های گرمایشی

  • توسط: admin
سیستم های گرمایشی


یکی از مهمترین تجهیزاتی که باید در هر مکانی در نظر گرفته شود، سیستم گرمایش آن است. این سیستم ها با استفاده از روش های مختلف برای افزایش راحتی و راندمان تعبیه شده اند و هر کدام به خوبی می توانند حرارت و گرما را تولید و منتشر کنند. هدف از تولید تمامی این دستگاه ها که می تواند بخاری نفتی، بخاری گازوئیلی، بخاری صنعتی کارگاهی، بخاری سرامیکی یا گرماتاب و به عبارت دیگر گرمایشی تابشی باشند. افزایش دما و حفظ شرایط گرمایشی مطلوب در تمامی فصول سرد سال است.

معرفی انواع سیستم های گرمایشی

سیستم گرمایشی تابشی یا همان گرماتاب ها طوری طراحی شده اند که از طریق امواج مادون قرمز محیط را گرم کنند. گرما از طریق رفلکتور یا منعکس کننده ها به قسمت های مورد نظر تابیده می شوند. برای محیط های بزرگ و اماکنی که رفت و آمد زیادی دارند مناسب اند و اتلاف انرژی کمی دارند. همچنین توجیه اقتصادی خوبی در کنار راندمان بالایش دارند.

گرماتاب گرمایشی تابشی

بخاری سرامیکی حرارت را به طور مؤثر انتقال می ‌دهد و سرامیک به کار رفته در آن یک عایق حرارتی بسیار کارآمد است و هوای عبوری از روی خود را به خوبی گرم می کند. دمای بالا در این مدل به صورت متمرکز منتشر می شود، این گونه حرارت به محیط های خارجی منتقل نمی شود.

بخاری کارگاهی به خاطر بدنه فلزی اش گرما را در حوالی خود نشر می دهد. بهتر است در جایی قرار داده شود که فضای اطراف آن خالی باشد و تهویه هوای قابل قبولی داشته باشد، تا گرمای تولید شده مطلوب تری در محیط اطراف منتشر گردد.

بخاری گازوئیلی یک بدنه استوانه ای فولادی دارد، که گرما را در اطراف خود پخش می کند و معمولا برای توزیع بیشتر گرما در بدنه آن از تیغه های انتقال دهنده حرارت استفاده می کنند.

بخاری نفتی هم نحوه کارش اینگونه است که شامل یک مخزن نفت است، که بعد از پر کردن باید آن را در جایگاه اش قرار دارد. بعد سوخت سبک وارد محفظه اشتعال می شود و بعد تولید حرارت می کند. حرارت به صورت 360 درجه منتقل می شود.

نکات مهم هنگام خرید انواع بخاری

  • هنگام خرید بخاری گازوئیلی و بخاری نفتی به آب و هوای محیط و ظرفیت ها و نیازهایتان کاملا دقت کنید. این مکان ها باید تهویه مناسب و امکان کانال کشی داشته باشند. همچنین زیاد در معرض رفت و آمد نباشند، چون ممکن است باعث واژگونی بخاری ها گردند. نکته مهم دیگر هم دقت کردن به متراژ محیط است، این نوع مدل ها گرمایش نقطه ای دارند و فقط توان گرم کردن اطراف خود را دارند. به این ترتیب هم باید جانمایی صحیحی داشته باشند و هم برای گرمایش در مساحت مناسبی نسبت به ابعادشان قرار گیرند.
  • هنگام خرید بخاری سرامیکی مشخص کنید که به چه منظوری می خواهید آن را خریداری کنید. این به شما کمک می کند بخاری مناسبی را با توجه به نیازتان و قیمت اش انتخاب کنید. به اعتبار برندی که از آن می خواهید خرید کنید کاملا دقت کنید، حتما دارای استاندارد و ایمنی بالا و گارانتی معتبر و رده انرژی خوبی باشد. قبل از خرید حتما آن را آزمایش کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می ‌کند.
  • بخاری صنعتی کارگاهی هم باید بسته به نوع محیط انتخاب شود، تا اتلاف انرژی به کمترین میزان خود برسد. ابعاد آن با متراژ مکان باید در تناسب باشد، تا گرمایش به بهترین نحو منتقل گردد. دقت کنید بعد از خرید، خدمات پس از فروش در دفترچه راهنما ذکر شده باشد.
  • در مجموع هنگام خرید انواع بخاری ها به فاکتورهایی شامل ارتفاع سقف، اقلیم، عایق ‌کاری دیوارها و پنجره‌ ها و میزان پرتی هوا دقت کنید.

فاکتورهای مهم هنگام خرید انواع گرماتاب

مهمترین فاکتور هنگام خرید انواع گرماتاب یا گرمایشی تابشی میزان گرمایی است که نیاز دارید. باید نوع گرماتاب را بسته به مساحت و ارتفاع محیطتتان انتخاب کنید، چون گرماتاب ها حتما باید در ارتفاع نصب گردند. به گارانتی و خدمات پس از فروش و برند کارخانه ای که از آن خرید می کنید هم کاملا دقت کنید. هر چقدر برند کارخانه معتبرتر باشد، اعتماد بیشتری می توان به تولیدات آن داشت. نصب سیستم های گرمایشی تابشی دقت زیادی می طلبد و باید توسط افراد حرفه ای و متخصص صورت گیرد. چون لوله های ورودی و خروجی باید به درستی نصب و متصل شوند تا از هر گونه انسداد و نشتی گاز جلوگیری شود.

گرمایشی تابشی یا گرماتاب ها با گاز شهری کار می کنند و توصیه می گردد قبل از نصب با توجه به استانداردهای اداره گاز لوله کشی صورت گیرد. از طرف دیگر برق رسانی این سیستم نیز حساسیت های خودش را دارد. پس باید برای تأمین برق آن به‌ صورت جداگانه از یک ترمینال و تابلو برق استفاده کرد، تا در عملکرد سیستم اختلالی پیش نیاید.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات