بازار قدیم آنتالیا کجاست؟ + معرفی کالاها

  • توسط: admin
بازار قدیم آنتالیا کجاست؟ + معرفی کالاها


بازار قدیم آنتالیا که در نزدیکی مجموعه‌های مطرحی نظیر هتل آرماس کاپلان پارادایس آنتالیا قرار گرفته است؛ علاوه‌بر یک محل مناسب برای خرید انواع کالاهای اصیل و جذاب، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر شناخته می‌شود. بسیاری از گردشگران با حضور در بازار قدیمی آنتالیا (Old Bazaar Antalya)، می‌توانند با فرهنگ بومی ترکیه آشنا شوند و درصورت تسلط به زبان ترکی، قادر هستند تا از فروشندگان قدیمی، اطلاعات جذابی را راجع به پیشینه این منطقه و غرفه‌های خاص بازار به‌دست بیاورند. جالب است بدانید که در این بازار محبوب و اصیل، طیف گسترده‌ای از کالاهای متنوع توسط کاسبان قدیمی آنتالیا عرضه می‌شوند. از همین رو، هرساله صدها هزار توریست به‌منظور تهیه سوغاتی‌های خاص، در آن حضور می‌یابند.

آدرس بازار قدیمی آنتالیا

مسیر دسترسی به بازار قدیمی آنتالیا به‌هیچ عنوان پیچیده نخواهد بود؛ چنان‌که بلافاصله پس از گذر از شهر قدیمی آنتالیا (Antalya’s Old Town) می‌توانید وارد فضای خاص این بازار شوید. بی‌شک با ورود به این بازار رنگارنگ، سقف گنبدی خاص مجموعه می‌تواند نظر هر گردشگری را به‌خود جلب کند. ساختار سرپوشیده بازار قدیمی آنتالیا نیز، شرایطی را به‌وجود آورده است تا در هرنوع شرایط آب‌وهوایی، این راسته همواره مملو از گردشگران عاشق خرید باشد.

بایستی بدانید که شهر تاریخی آنتالیا (کالیچی)، پیشتر به‌وسیله دیوارهای قطوری احاطه شده بود که هم‌چنان نیز می‌توانیم شاهد آثار محدودی از آن دیواره‌های قدیمی باشیم.

امروزه باتوجه‌به رشد چشم‌گیر صنعت گردشگری ترکیه، بسیاری از مدرن‌ترین و زیباترین هتل های آنتالیا، ازجمله هتل آرماس کاپلان پارادایس آنتالیا، گرند آنتالیا، روین آدالیا، گوار آپارت و… در نزدیکی این منطقه قرار گرفته‌اند. در یک نگاه کلی، امروزه ده‌ها مرکز اقامتی ویژه و خوش‌منظر در این منطقه استقرار یافته‌اند تا سیمای مدرن‌تری را به بخش قدیمی آنتالیا ببخشند. هتل آرماس کاپلان پارادایس آنتالیا، یکی از همین‌دست مجموعه‌های مدرن محسوب می‌شود که با در اختیارداشتن دنیایی از امکانات جذاب نظیر: ساحل اختصاصی، گردش‌گاه‌های سبز، کلوپ شبانه، سرگرمی‌های آبی متنوع، باشگاه کودکان، زمین تنیس و…، به استقبال هرچه بیشتر گردشگران از منطقه قدیمی آنتالیا کمک نموده است.

معرفی کالاهای متنوع بازار قدیمی آنتالیا

برشمردن تمامی کالاهای متنوع قابل عرضه در بازار قدیمی آنتالیا، مسلما امری وقت‌گیر به‌شمار می‌رود. البته به‌دلیل محبوبیت و جذابیت بالای بازار اصیل شهر آنتالیا نزد گردشگران، به‌برخی از پرتقاضاترین کالاهای موجود در آن اشاره خواهیم داشت:

  • منسوجات: با حضور در این بازار، همواره برای تمامی سنین می‌توانید به خرید پوشاک و پارچه‌های اصل و سنتی ترک اقدام کنید. نکته ویژه خرید منسوجات از بازار قدیمی آنتالیا، قیمت‌های بسیار ارزان این کالاها خواهد بود.

  • شیرینی‌جات: چنان‌چه به‌عنوان سوغاتی، قصد خرید خوراکی‌های متنوع را دارید، این بازار دقیقا همان‌جایی است که باید در آن حضور پیدا کنید. وجود انواع شکلات سنتی، شیرینی‌های خاص، حلوا، باقلوا، عسل ترکیه‌ای و… در این بازار، قطعا می‌تواند چشمان هر توریستی را به‌خود خیره سازد؛ به‌طوری که شاید در هیچ‌یک از فروشگاه‌های مدرن اطراف معروف‌ترین هتل های آنتالیا نیز نتوانید به شیرینی‌جات خاص این بازار دسترسی پیدا کنید.

  • کیف و کفش: کیفیت بالا و زیبایی ویژه محصولات چرمی این بازار، همواره زبانزد عام و خاص است.

  • ادویه‌جات: تقریبا تمامی ادویه‌های سنتی ترکیه، در غرفه‌های مختلف این بازار قابل عرضه هستند؛ بنابراین، اگر شما نیز در زمره افرادی قرار دارید که به‌دنبال ایجاد طعم‌های خاص در غذاهای‌شان هستند، فرصت حضور در بازار قدیمی آنتالیا را از دست ندهید.

  • جواهرات: جالب است بدانید که همواره بخشی از گردشگران صرفا برای مشاهده و خرید انواع جواهرات سنتی اصل و بدل، در این بازار حضور پیدا می‌کنند.

  • لوازم سنتی خانه: به‌منظور زیباسازی خانه خود، این بازار خواستگاه جالب توجهی برای خرید لوازم دکوری و پذیرایی متنوع به‌شمار می‌آید.

همچنین بایستی اشاره کنیم که غرفه‌های متعددی در این بازار، به فروش قالیچه‌ها و تابلوفرش‌های سنتی مشغول هستند. برخی دیگر از اقلام جذاب این بازار نیز، طرف‌داران خاص خود را دارند و البته با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند.

کالاهای گران‌قیمت Old Bazaar Antalya

چنان‌چه در هریک از هتل های این شهر نظیر هتل آرماس کاپلان پارادایس آنتالیا و… اقامت دارید و می‌خواهید با طی نمودن فاصله‌ای اندک، به خرید یک کالای ماندگار و زیبا اقدام کنید، به‌هیچ عنوان غرفه‌های مربوط به مسگران و آهنگران را در بازار قدیمی آنتالیا از دست ندهید. در پی مراجعه به این حجره‌ها می‌توانید شاهد حجم گسترده‌ای از ظرف‌های خاص نقره‌ای و مسی باشید. روی این ظروف سنگین و سنتی آثار قلم‌زنی‌های ویژه استادکاران متبحر این شهر قابل مشاهده خواهد بود؛ همچنین درکنار این غرفه‌ها، مغازه‌های متعددی نیز در بازار قدیمی آنتالیا به فروش انواع سفال رنگی و جذاب مشغول هستند.

کافه‌های اصیل بازار قدیمی آنتالیا

پس از بازدید لذت‌بخش از غرفه‌های متنوع و خاص، کافه‌های اصیل مستقر در بازار قدیمی آنتالیا می‌توانند تجربه جذاب نوشیدن چای و قهوه ترکی را برای گردشگران به ارمغان بیاورند. عمده این کافه‌ها، انواع شکلات‌ها و شیرینی‌های گرم و خوش‌طعم را نیز به متقاضیان عرضه می‌کنند. لازم به‌ذکر است که تقریبا در تمامی نقاط این بازار قدیمی می‌توانید به کافه‌های قدیمی عرضه‌کننده نوشیدنی‌های گرم دسترسی پیدا کنید و خستگی گشت و گذارهای پیاپی را از تن خود بیرون کنید.

سفر به آنتالیا با بهترین آژانس‌های مسافرتی

به‌منظور اطمینان از انجام مناسب‌ترین نوع رزرو هتل آنتالیا و دریافت معتبرترین بلیط هواپیما آنتالیا، رجوع به یک آژانس مسافرتی معتبر و شناخته‌شده، بهترین انتخاب ممکن است. در همین راستا، شرکت فلای تودی با پوشش بیش از ۹۰۰ خط هوایی، امکان تهیه بلیط‌های مختلف هواپیما (به مقاصد گوناگون) را از کلیه خطوط هوایی خارجی و ایرانی، برای مشتریان خود خواهد داشت. با رجوع به مجموعه معتبر فلای تودی برای رزرو هتل آنتالیا و خرید بلیط هواپیما آنتالیا، همواره می‌توانید از دریافت خدمات مسافرتی در کلاس بین‌المللی، آسوده‌خاطر باشید. بایستی بدانید که ازطریق این شرکت، قادر به رزرو ۵/۱ میلیون هتل و مرکز اقامتی در اقصی نقاط دنیا خواهید بود. پشتیبانی ۲۴ساعته در ۷ روز هفته، یکی دیگر از دلایل محبوبیت مجموعه فلای تودی به‌شمار می‌رود.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات