آموزش کامل نحوه استفاده از معاملات فیوچرز در Toobit

  • توسط: admin
آموزش کامل نحوه استفاده از معاملات فیوچرز در Toobit


صرافی توبیت بیش از 150 جفت ارز معاملاتی پرطرفدار را در بخش معاملات فیوچرز پشتیبانی می‌کند. این معاملات علاوه بر وب‌سایت صرافی، در اپلیکیشن موبایل توبیت نیز قابل انجام هستند. بد نیست بدانید که صرافی توبیت در شمار بیست صرافی برتر سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. همچنین در سال 2024، برای مدتی در جمع پنج صرافی برتر از نظر حجم معاملات روزانه فیوچرز قرار گرفت.

در بخش معاملات فیوچرز صرافی توبیت، خدمات و امکانات ویژه‌ای به‌ کاربران ارائه شده است. در ادامه، با نحوه استفاده از معاملات فیوچرز توبیت با موبایل آشنا می‌شویم. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، می‌توانید از آموزش‌های آکادمی توبیت «toobit.academy» استفاده کنید.

آموزش معاملات فیوچرز پرپچوال در توبیت با گوشی

صرافی توبیت از معاملات فیوچرز پرپچوال یا قرارداد دائمی پشتیبانی می‌کند. برای انجام معاملات فیوچرز توبیت با موبایل، وارد اپلیکیشن صرافی شوید و گزینه «Futures» را از منو پایین صفحه انتخاب کنید. در بالای صفحه جدید، جفت ارز معاملاتی مدنظرتان را برای معامله انتخاب کنید. تمام جفت ارزهای معاملاتی بخش فیوچرز توبیت مبتنی‌‌بر تتر (USDT) هستند.

سپس نوع مارجین (کراس یا ایزوله) را انتخاب کنید. در حالت کراس، از کل دارایی شما در حساب فیوچرز توبیت به‌عنوان مارجین استفاده می‌شود. در حالت ایزوله، مارجین هر معامله از معاملات دیگر جداست و اگر معامله‌ای وارد ضرر شود، تأثیری در معاملات دیگر نخواهد داشت. پس از آن، باید اهرم معامله را انتخاب کنید که می‌تواند تا حداکثر 150x باشد.

چهار روش برای ثبت سفارش در معاملات فیوچرز توبیت وجود دارد:

  • Market Order

  • Limit Order

  • Trigger

  • Post Only

در کادر سمت راست، می‌توانید نوع معامله را، که در حالت پیش‌فرض روی «Market Order» قرار دارد، تغییر دهید. سفارش مارکت برای معامله در قیمت لحظه‌ای بازار، سفارش لیمیت برای معامله در قیمت مشخص و سفارش تریگر برای فعال‌کردن سفارش در یک قیمت خاص است. همچنین در سفارش Post Only، هدف این است که همیشه بازارگردان یا میکر باشید تا به نقدینگی بازار اضافه شود، بنابراین، اگر سفارش شما بلافاصله با یکی از سفارش‌های موجود مطابقت پیدا کند، آن سفارش لغو خواهد شد.

در صورت نیاز به تعیین حد سود و حد ضرر، تیک گزینه «TP/SL» را بزنید و برای سفارش خود، قیمت استاپ لاس و تیک پرافیت را مشخص کنید. بعد از تکمیل تمامی موارد و وارد کردن مبلغ معامله، نوبت به ثبت سفارش لانگ (Open Long) یا شورت (Open Short) می‌رسد.

در پایین صفحه، در زبانه «Positions»، فهرست تمام موقعیت‌های خرید و فروش شما نمایش داده می‌شود و در زبانه «Open Orders» نیز می‌توانید سفارش‌های باز را مشاهده کنید. در صورت نیاز به مشاهده چارت قیمت، روی کادر پایین صفحه بزنید تا نمودار قیمت ارز دیجیتال انتخابی شما نمایش داده شود.

آموزش معاملات لایت پرپچوال در توبیت با گوشی

همان‌طور که می‌دانید، معاملات فیوچرز پرپچوال معمولاً با پیچیدگی‌های خاص خود همراه است و ریسک زیادی دارد. صرافی توبیت برای آن دسته از تریدرهایی که به‌تازگی وارد معاملات فیوچرز شده‌اند، بخش لایت پرپچوال را پیش‌بینی کرده است. این نوع معامله برای کاربران مبتدی که نمی‌خواهند درگیر پیچیدگی‌های اضافی بازار فیوچرز شوند، مناسب است.

برای دسترسی به معاملات لایت پرپچوال توبیت، در صفحه معاملات فیوچرز، روی علامت سه نقطه «…» در گوشه بالا سمت راست صفحه بزنید و در قسمت «Transaction Mode»، گزینه «Lite Perpetual» را انتخاب کنید. نحوه معامله لایت پرپچوال مثل معاملات فیوچرز پرپچوال است، اما امکان ثبت سفارش‌های لیمیت و Post Only در آن وجود ندارد و فقط می‌توانید سفارش‌های مارکت و تریگر را در آن انجام دهید.

پلتفرم دمو تریدینگ معاملات فیوچرز توبیت

صرافی توبیت سرویس دمو تریدینگ را برای معاملات فیوچرز در نظر گرفته است. ریسک زیاد معاملات فیوچرز باعث می‌شود که بسیاری از تریدرهای تازه‌کار با مشکل روبه‌رو شوند. معاملات آزمایشی در بخش دمو تریدینگ کمک می‌کند بدون اینکه خطری سرمایه شما را تهدید کند، ترید در بخش فیوچرز را تمرین کنید و سپس با آمادگی کافی وارد معاملات حقیقی شوید.

علاوه بر آن، برای آزمایش استراتژی‌های معاملاتی خود، می‌توانید از سرویس دمو تریدینگ Toobit استفاده کنید. به‌ این ترتیب، با نقاط ضعف و قوت استراتژی معاملاتی خود آشنا می‌شوید. برای دسترسی به سرویس دمو تریدینگ توبیت، در صفحه معاملات فیوچرز اپلیکیشن موبایل، روی علامت سه نقطه «…» در گوشه بالا سمت راست صفحه بزنید و سپس گزینه Demo Trading را انتخاب کنید.

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی Toobit

حداکثر کارمزد معاملات فیوچرز برای میکر و تیکر در صرافی توبیت به‌ترتیب 0/04 و 0/06 درصد است. البته با افزایش حجم معاملات ماهانه، نرخ کارمزد معاملات در این صرافی کاهش پیدا می‌کند. در جدول زیر، میزان کارمزد صرافی Toobit برای سطوح کاربری مختلف در معاملات فیوچرز را مشاهده می‌کنید.

سطح کاربری

کارمزد میکر (درصد)

کارمزد تیکر (درصد)

LV 0

0/04

0/06

L1 1

0/02

0/05

LV 2

0/014

0/04

LV 3

0/012

0/0375

LV 4

0/01

0/035

LV 5

0/008

0/0315

LV 6

0/006

0/03

معاملات فیوچرز توبیت در بخش کپی ترید

یکی از سرویس‌های ویژه صرافی توبیت، Copy Trading است. کپی ترید در صرافی توبیت ویژه معاملات فیوچرز در نظر گرفته شده است. می‌توانید در این بخش، معاملات فیوچرز تریدرهای حرفه‌ای را دنبال کنید. استفاده از این بخش رایگان است. البته تا سقف 20 درصد از سود معاملات، به تریدرهایی که دنبال می‌کنند اختصاص می‌یابد. برای دسترسی به این بخش، باید در صفحه اصلی اپلیکیشن موبایل توبیت، گزینه Copy Trade را انتخاب کنید. سپس به‌ دنبال بهترین تریدر برای دنبال‌کردن معاملات او بروید.

معاملات فیوچرز توبیت در بخش ربات معامله‌گر

سرویس ربات معامله‌گر صرافی توبیت هم برای معاملات فیوچرز در دسترس شماست. می‌توانید در این بخش ربات معامله‌گر مدنظر خود را ایجاد کنید تا به‌صورت خودکار، معاملات ارز دیجیتال را انجام دهد. امکان ساخت ربات تریدر صعودی، نزولی، رنج و همچنین استراتژی مارتینگل در سرویس گرید ترید توبیت وجود دارد. استفاده از بخش ربات معامله‌گر Toobit هم رایگان است.

کلام پایانی

آنچه باید درباره معاملات فیوچرز صرافی توبیت بدانید، بررسی کردیم. اگر قصد دارید در توبیت ثبت نام کنید، می‌توانید هنگام ایجاد حساب کاربری، از کد معرف academy استفاده کنید. به‌ این ترتیب، حساب کاربری شما به سطح LV 1 ارتقا پیدا می‌کند؛ در نتیجه، از تخفیف کارمزد معاملات فیوچرز بهره‌مند می‌شوید. ضمن اینکه بونوس‌های ویژه‌ای هم به شما تعلق می‌گیرد تا معاملات خود را در توبیت آغاز کنید.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات