مقایسه میزان کارمزد در شبکه های تتر

  • توسط: admin
مقایسه میزان کارمزد در شبکه های تتر


تتر یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها در بازار رمز ارزها به شمار می‌رود که ارزش آن برابر یک دلار آمریکا ثابت مانده و در برابر نوسانات بازار مقاوم است. امروزه تتر روی چندین شبکه بلاکچینی قابل معامله است که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در این مقاله به بررسی سه معیار مهم سرعت انجام تراکنش، کارمزد تراکنش و امنیت در شبکه‌های رایج تتر می‌پردازیم و در نهایت بهترین شبکه از انواع تتر را معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این زمینه به‌دست آورید.

انواع شبکه تتر

طبق گفته والکس در مورد انواع تتر USDT روی شبکه‌های مختلف ارائه می‌شود. به همین دلیل، ممکن است هنگام مواجه با این شبکه‌های مختلف کمی گیج شوید. لازم به ذکر است که Tether، یک توکنِ دارای بلاکچین اختصاصی نیست. پس برای فعالیت باید از بلاکچین‌های دیگر استفاده کند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون، USDT بر روی بلاکچین‌های مختلفی ساخته شد که در ادامه به بررسی موضوع انواع تتر در شبکه‌های مختلف می‌پردازیم.

سرعت انجام تراکنش در شبکه‌های تتر

تتر روی شبکه‌های مختلفی ارائه شده و سرعت انجام تراکنش تتر در این شبکه‌ها با هم متفاوت است. شبکه امنی که اولین شبکه ارائه‌دهنده تتر بود، به دلیل محدودیت‌های خود سرعت پایینی در انجام تراکنش‌ها داشت؛ به‌طوری‌که انجام یک تراکنش می‌توانست تا یک ساعت‌و‌نیم طول بکشد. پس از آن شبکه اتریوم برای جبران این مشکل تتر خود را روی شبکه ارائه داد. این شبکه توانست سرعت بهتری نسبت به امنی داشته باشد و سرعت تراکنش‌ها را به 5 تا 10 دقیقه برساند. با‌این‌حال با گذشت زمان و افزایش حجم ترافیک در شبکه اتریوم، سرعت تراکنش مجددا کاهش یافت.

شبکه بعدی که تتر را روی خود قرار داد، شبکه ترون بود. این شبکه از انواع تتر توانست با زیرساخت قوی‌تر از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، سرعت بالاتری نسبت به شبکه‌های قبلی برای انجام تراکنش‌های تتر فراهم کند. سرعت تراکنش تتر در ترون در بهترین حالت 30 دقیقه بوده است که بسیار بهتر از دو شبکه قبلی محسوب می‌شد. شبکه بعدی که تتر را پشتیبانی کرد، شبکه ایاس بود که سرعت بسیار بالاتری نسبت به دیگران دارد و مدعی است که تراکنش‌هایش بدون کارمزد است. با‌این‌حال برخی شبکه‌ها مانند پالیگان، بایننس اسمارت چین و سولانا نیز سرعت بالایی دارند و برای تراکنش تتر مناسب‌اند.

در مجموع تا این لحظه شبکه‌های ترون و سولانا و ایاس سرعت بالاتری در انجام تراکنش تتر نسبت به دیگر شبکه‌ها دارند. این سرعت بالا باعث شده است تا این سه شبکه محبوبیت بیشتری در میان کاربران تتر داشته باشند. از طرفی شبکه اتریوم و تلاش آن برای افزایش سرعت و کاهش کارمزد تراکنش همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود به زودی شاهد بهبود سرعت این شبکه باشیم تا بتواند رقابت بهتری با ترون و سولانا و ایاس داشته باشد.

کارمزد تراکنش در شبکه‌های تتر

تتر در برابر نوسانات بازار مقاوم است. این ویژگی باعث شده تا انواع تتر به‌طور گسترده‌ای برای ترید، حفظ ارزش دارایی‌ها، انجام تراکنش‌های فرامرزی و … مورد استفاده قرار گیرد. تتر هم‌اکنون بر چندین شبکه بلاکچینی مانند اتریوم، ترون، بایننس اسمارت چین و … قابل معامله است. این شبکه‌ها در زمینه کارمزد تراکنش و سرعت آن تفاوت‌هایی با هم دارند که در زیر بدان‌ها اشاره شده است:

تتر روی شبکه ترون (TRC20) به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها شناخته می‌شود، کارمزد تراکنش روی ترون بین ۰٫۷۵ تا ۲ دلار بوده و میانگین آن حدود ۱ دلار است. همچنین سرعت تکمیل تراکنش در شبکه ترون زیر یک دقیقه است. تتر روی شبکه زنجیره هوشمند بایننس (BEP20) نیز از کارمزد تراکنش پایین و سرعت بالایی برخوردار است. کارمزد تراکنش روی بی‌اس‌سی حدود ۰٫۳ دلار و طول مدت تکمیل تراکنش کمتر از ۳ ثانیه است.

شبکه اتریوم (ERC20) یکی از انواع تتر قیمت نسبتا بالاتری از نظر کارمزد تراکنش دارد و بین ۴٫۵ تا ۵ دلار است. البته طول مدت تکمیل تراکنش در شبکه اتریوم هم در حدود چند دقیقه است که بلندمدت‌ترین آن بین شبکه‌های اصلی تتر محسوب می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت اگر به دنبال ارزان‌ترین راه‌حل برای تراکنش انواع تتر هستید، شبکه‌های ترون TRC20 و بی‌اس‌سی BEP20 گزینه‌های مناسبی هستند؛ اما برای سرعت بالاتر تراکنش، شبکه ترون TRC20 عملکرد بهتری دارد. البته اتریوم ERC20 نیز به دلیل برخی ویژگی‌های خاص خود مانند بیشتر بودن نرم‌افزارهای کاربردی هنوز طرفداران بسیاری دارد.

امنیت در انواع تتر

انواع شبکه‌های تتر از نظر امنیت با یکدیگر متفاوت هستند. شبکه امنی با قرار گرفتن بر شبکه بیت کوین، از امنیت بالای این شبکه بهره‌مند می‌شود؛ بنابراین تتر امنی را می‌توان یکی از ایمن‌ترین انواع تتر دانست. البته امروزه استفاده از این شبکه به دلیل مشکلاتی مانند سرعت پایین، کمتر شده است.

شبکه اتریوم نیز بعد از بیتکوین، جزو شبکه‌هایی با امنیت بالا محسوب می‌شود. البته با‌توجه‌به افزایش استفاده‌کنندگان از این شبکه و بالا رفتن تعداد تراکنش‌ها، خطرات امنیتی آن نیز در حال افزایش است. شبکه‌های ترون و بایننس اسمارت چین نیز از امنیت مناسبی برخوردارند و ریسک امنیتی کمتری نسبت به اتریوم دارند. دلیل آن وجود الگوریتم اجماع منحصر‌به‌فرد در این شبکه‌ها و همچنین تعداد کمتر تراکنش‌ها نسبت به اتریوم است.

بهترین شبکه تتر

با‌توجه‌به معیارهای سرعت، کارمزد، امنیت و قابلیت اطمینان، به نظر می‌رسد شبکه ترون (TRC20) بهترین گزینه برای انتقال انواع تتر باشد. شبکه ترون یکی از سریع‌ترین شبکه‌های بلاکچین است که می‌تواند تا 2000 تراکنش در ثانیه پردازش کند. همین امر باعث می‌شود انتقال تتر بر این شبکه تنها چند ثانیه طول بکشد. علاوه‌بر سرعت بالا، کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون ثابت و حدود یک دلار است که نسبت به سایر شبکه‌ها ارزان محسوب می‌شود.

از نظر امنیت نیز شبکه ترون در سطح مطلوبی قرار دارد و از طریق الگوریتم رمزنگاری پیشرفته خود، از حملات سایبری محافظت می‌کند. با وجود آسیب‌پذیری‌های احتمالی، تاکنون هیچ مورد موفقی از هک شبکه ترون گزارش نشده است. از سوی دیگر، شبکه ترون دارای قابلیت اطمینان بالایی است. این شبکه با 99.9 درصد آماده به‌کار بودن، به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته فعالیت می‌کند و دوره‌های کوتاه و کمی از عدم دسترسی داشته است؛ بنابراین با‌توجه‌به ویژگی‌های فوق، شبکه ترون می‌تواند بهترین گزینه برای انتقال سریع، ارزان و امن انواع تتر به شمار آید. البته انتخاب نهایی بستگی به اولویت‌ها و نیاز کاربر دارد.

انتخاب بهینه شبکه تتر؛ تعادل بین سرعت، امنیت و هزینه

در مجموع، هر یک از انواع تتر و شبکه‌های آن، ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند؛ شبکه ترون با سرعت بالا و کارمزد پایین، شبکه بایننس با امنیت و سرعت مناسب و اتریوم با اکوسیستم گسترده‌تر. انتخاب بهینه بستگی به اهمیت نسبی هر عامل برای کاربر دارد. به نظر می‌رسد ترون در حال حاضر تعادل بهتری از ویژگی‌های کلیدی یک شبکه تتر را ارائه می‌دهد.

نکته مهم اینکه متن محتوا هیچ‌گونه پیشنهادی به خرید تتر و سرمایه‌گذاری روی آن نبوده و هر گونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید توسط افراد آموزش‌دیده و با‌تجربه انجام شود.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات