معرفی مهم‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی فارکس

  • توسط: admin
معرفی مهم‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی فارکس


در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار فارکس بوده است و توانسته در مدت کوتاهی سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کند. این روش سرمایه گذاری به علت ویژگی‌های خاص خود همچون درآمد دلاری و امکان سرمایه گذاری با مبالغ پایین در کشور ایران محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است.

برای استفاده از بازار فارکس نیاز به استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی است. در واقع پلتفرم‌های معاملاتی همچون واسطی بین کاربر و بروکر را عمل می‌کنند. پلتفرم‌ها معاملاتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربفردی هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازار فارکس نوع پلتفرم مورد استفاده و همچنین توانایی کاربر برای استفاده از آن است.

در ادامه مهم‌ترین انواع پلتفرم‌های معاملاتی فارکس مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در بازار فارکس هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

images_1717405404_665d86dc5811e.jpg

انواع پلتفرم‌های معاملاتی فارکس

منظور از پلتفرم‌های معاملاتی فارکس برنامه‌هایی هستند که امکان ترید کردن در بازار فارکس را برای کاربر فراهم می‌کنند. این برنامه‌ها اغلب رایگان بوده و توسط بروکرها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توان از تغییرات بازار فارکس در مدت زمان کوتاهی باخبر شد و با استفاده از نمودارها و ابزارهای تحلیلی به بررسی دقیق بازار فارکس پرداخت. از مهم‌ترین پلتفرم‌های موجود در بازار فارکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای دانلود پلتفرم‌های ترید در بازار فارکس و همچنین انتخاب بروکر مناسب و نحوه ثبت نام در بروکرها لینک parsiforex.com را کپی کنید.

پلتفرم متاتریدر 4 و یا MT4

متاتریدر 4 نخستین بار در سال 2005 و توسط شرکت روسی Meta Quotes در بازار عرضه شد. متاتریدر 4 یکی از اصلی ترین پلتفرم‌های موجود در بازار فارکس است که بسیاری از سرمایه گذاران از آن استفاده می‌کنند. در این پلتفرم هر دو نوع معاملات دمو و واقعی قابل انجام است. همچنین در این پلتفرم امکان مشاهده معاملات قبلی، بررسی نمودار قیمت و انجام معاملات فارکس وجود دارد.

یکی از اصلی ترین ویژگی‌های متاتریدر 4 این است که می‌تواند امکان انجام معاملات به صورت اتوماتیک را فراهم آورد. استفاده از این پلفترم اسان بوده و به سادگی می‌توان تنظیمات آن را تغییر داد. علاوه بر این پلتفرم متاتریدر 4 به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و سرعت بالایی نیز دارد بتابراین توانسته است به یک پلتفرم محبوب برای کاربران بازار فارکس تبدیل گردد.

پلتفرم متایدر 5 و یا MT5

پلتفرم متاتریدر 5 آخرین نسخه از پلتفرم متاتریدر است که در سال 2010 در بازار عرضه شد. این نسخه، نسخه جدیدتر از متاتریدر 4 است که قابلیت‌های جدیدی به ان افزوده شده است اما جالب است بدانید که هنوز بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند از پلتفرم متاتریدر 4 برای معاملات خود استفاده کنند.

در پلتفرم متاتریدر 5 تعداد اندیکاتورها به 38 و ابرازهای گرافیکی به 44 عدد افزایش یافته است که یکی از دلایل اصلی محبوبیت این پلتفرم است. علاوه بر این کاربران می‌توانند در پلتفرم متاتریدر 5 از تست‌های چند منظوره استفاده کنند که در بازار فارکس از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این در پلتفرم متاتریدر 5 تعداد سفارشات در انتظار و ظرفیت نمادها نیز نسبت به متاتریدر 4 افزایش داشته است.

پلتفرم سی تریدر یا cTrader

یکی دیگر از پلتفرم‌های معاملاتی در بازار فارکس پلتفرم سی تریدر است. این پلتفرم نخستین بار در سال 2011 در انگلستان و توسط شرکت اسپات ور به بازار عرضه شد. این پلتفرم به نسبت پلتفرم‌هایی که تا به حال مورد بررسی قرار گرفتند مدرنتر بوده و لذا توانست در مدت کوتاهی به محبوبیت زیادی دست یابد.  از طرف دیگر کار برای این پلتفرم آسان بوده و به همین دلیل پلتفرم مناسبی برای افرادی است که قصد ورود به بازار فارکس را دارند.

این پلتفرم به صورت اختصاصی برای حساب‌های معاملاتی ECN طراحی شده است و به نسبت متاتریدر 4 از سرعت بالاتری برخوردار است. به طور کلی این پلتفرم دارای 50 اندیکاتور، 14 تایم فریم و ویرایشگر cAlgo است.

یکی از اصلی ترین ویژگی‌های سی تریدر ابزار مدیریت ریسک است. این ابزار به افراد کمک می‌کند که اگر میزان ضرر و زیان آن‌ها از مقدار مشخصی بیشتر شد توقف ایجاد شود. بنابراین این پلفترم باعث می‌شوداقراد با خیال راحتتری از آن استفاده کند و به ابزاری مناسب برای افراد مبتدی تبدیل شود.

پلتفرم تریدینگ ویو

پلتفرم تریدینگ ویو نخستین بار در سال 2011 در بازار عرضه شد. این پلتفرم یکی از محبوب ترین پلتفرم‌های بازار فارکس است که میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند. اما جالب است بدانید که این پلتفرم برای معاملات در بازار فارکس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و کاربران از نمودارها و ابزارهای تحلیلی استفاده می‌کنند و معاملات خود را در پلتفرمی دیگر انجام می‌دهند.

پلتفرم تریدینگ ویو بیش از 100 اندیکاتور و 15 فریم دارد. از طرف دیگر ابزارهای تحلیلی استفاده شده در این پلتفرم بسیار پیشرفته است و در عین حال سرعت بالایی دارد و همین موضوع از دلایل اصلی محبوبیت این پلتفرم است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در پلتفرم تریدینگ ویو امکان دسترسی به تقویم اقتصادی است. از آن جایی که گاها رویدادهای سیاسی و اقتصادی می‌تواند بر بازار فارکس تاثیر بگذارد بنابراین افراد با مراجعه به این تقویم می‌توانند با توجه به این رویدادهای تصمیمات بهاری اتخاذ کنند.

در این مقاله به صورت کلی به بررسی بهترین پلتفرم‌های بازار فارکس پرداختیم. اگر شما نیز قصد ورود به بازار فارکس را دارید پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا دوره‌های مربوط به بازار فارکس را بگذرانید و اصطلاحا بی گدار به آب نزنید.

فعالیت در بازار فارکس بدون دانش و اطلاعات کافی بی شک با ضرر و زیان زیادی همراه خواهد بود. شما پس از کسب دانش و تجربه می‌توانید با توجه به اهداف و الویت‌های خود بهترین پلتفرم معاملاتی در بازار فارکس را استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید برای انتخاب پلتفرم مناسب با یک فرد با تجربه در زمینه بازار فارکس مشورت کنید. پلتفرم‌های مورد بررسی در این مقاله جزو بهترین پلتفرم‌های موجود هستند بنابراین توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از این پلتفرم‌ها غافل نشوید.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات