معرفی بهترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال

  • توسط: admin
معرفی بهترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال


یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، وجود روش‌های مختلفی است که می‌توان از طریق آن کسب درآمد کرد. یکی از بهترین آن‌ها ماینینگ بوده که کاربران می‌توانند با خرید تجهیزات سخت‌افزاری مناسب، فعالیت خود را آغاز کنند. در حال حاضر می‌توان برای به‌دست آوردن برخی از توکن‌ها مثل بیت کوین از این روش استفاده کرد؛ اما در این بین یک مشکل اساسی وجود دارد و آن چیزی نیست جز افزایش میزان سختی شبکه که موجب شده بسیاری از ماینرها به دنبال پیوستن به استخر استخراج ارز دیجیتال مورد نظر خود باشند. اگر شما نیز جز. این دسته هستید، در ادامه با ما همراه باشید؛ زیرا قصد داریم بهترین Mining Poolها را به شما معرفی و نحوه فعالیتشان را بررسی کنیم.

استخراج ارز دیجیتال

بررسی مفهوم استخر استخراج

Poolها در واقع محل‌هایی هستند که تعدادی از ماینرها منابع خود را با یکدیگر تجمیع می‌کنند تا قدرتشان بیشتر شده و سریع‌تر یک بلاک از دارایی مدنظر خود را استخراج کنند. در تعریفی ساده می‌توان محل‌های گفته‌شده را به کارخانه‌ای بزرگ تشبیه کرد که تعدادی از تامین‌کنندگان مواد اولیه، خرید محصولاتشان را برای فرآوری به آن ارسال می‌کنند؛ زیرا به دلیل امکانات بیشتر، سرعت انجام کار افزایش پیدا می‌کند.

برای استخراج کردن ماینر باید تراکنش‌ها را پردازش کرده و در قالب بلاکی جدید به زنجیره‌های قبلی اضافه کند. در این صورت شبکه به آن پاداشی درقالب توکن پرداخت می‌کند. هنگامی که فرد در استخر استخراج عضو می‌شود، سخت‌افزارش را به اشتراک می‌گذارد و در ازای میزان فعالیت خود، سهمی از ارز به‌دست آمده دریافت می‌کند.

معرفی بهترین استخرهای ارز دیجیتال

برای اینکه بتوانید به فهرستی کامل از Mining Poolها دسترسی داشته باشید، منابع معتبر مختلفی وجود دارد؛ اما ماینیگ پول استیتس یکی از بهترین سایت‌هایی به حساب می‌آید که استخرها را فهرست کرده است. شما می‌توانید به این پلتفرم مراجعه کرده و روی توکن مورد نظر خود کلیک کنید و نام Mining Poolهای مختلف را مشاهده کنید. البته توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب هر کدام از آن‌ها حتما در مورد میزان اعتبار و امنیتشان تحقیقات لازم را انجام دهید. در ادامه تعدادی از بهترین استخرها را معرفی می‌کنیم.

  • F2pool یکی از استخرهای مناسبی است که افراد مبتدی نیز می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند؛ زیرا رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و می‌توان دارایی مختلف مثل اتریوم و بیت کوین را ماین کرد.
  • Antpool از دیگر استخرهایی است که به دلیل امکان استخراج ارزهای مختلف، محبوبیت بسیار زیادی بین کاربران دارد. البته به این نکته توجه کنید که پشتیبانی آن کمی ضعیف است.
  • Pega از دیگر poolهایی است که می‌توان برای ماین کردن به آن پیوست. در نظر داشته باشید که در این استخر فقط می‌توان بیت کوین ماین کرد.

مزایای عضویت در استخر استخراج

همانطور که در ابتدا گفتیم، پیوستن به استخر مزایای متعددی دارد. به همین دلیل است که کاربران علاقه‌مند هستند در آن عضو شوند و منابع سخت‌افزاری خود را به اشتراک بگذارند. با انجام این کار می‌توانید با سرعت بیشتری یک بلاک را استخراج کنید و هش ریت شما به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

علاوه‌براین به دلیل مشخص بودن مدت زمان استخراج، شما قادر هستید به راحتی میزان درآمدتان در یک بازه زمانی مشخص را پیش‌بینی کنید. البته قطعا سود شما در این روش کمتر از حالتی است که به تنهایی اقدام به انجام این کار کنید؛ اما در نظر داشته باشید که درآمد تضمین شده‌ای به‌دست می‌آورید.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که درصورتی‌که در استخر استخراج عضو نشوید، باید چندین دستگاه گران قیمت برای ماین کردن تهیه کنید که نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارد و ممکن است برای شما به‌صرفه نباشد.

بیت کوین

فاکتورهای مهم انتخاب Mining Pool

در حال حاضر باتوجه‌به وب‌سایتی که معرفی کردیم، می‌توانید در استخر ارز دیجیتال مورد نظر خود عضو شوید؛ اما به احتمال فراوان در نگاه اول، گیج و سردرگم خواهید شد که کدام یک از آن‌ها می‌تواند بهتر باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم معیارهای مهمی که در هنگام انتخاب باید به آن‌ها توجه کنید را بررسی کنیم تا بتوانید به راحتی این کار را انجام داده و کسب درآمد خود را آغاز کنید.

روش پرداخت

روش‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانید پاداش خود از استخر استخراج را دریافت کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت نسبی که پاداش هر فرد بر اساس منابعی که در اختیار شبکه گذاشته، مشخص می‌شود.
  • پرداخت در ازای سهم، روشی که تقریبا مشابه حالت قبلی است. با این تفاوت که زمان یافتن بلاک اهمیت ندارد؛ زیرا پاداش افراد از موجودی موجود در استخر به آن‌ها داده می‌شود.
  • پرداخت مبتنی بر امتیاز که میزان پاداش بر اساس مدت زمان ماندگاری ماینر در استخر مشخص می‌شود.

شفافیت

عامل مهم دیگری که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، شفافیت است تا بتوانید از جزئیات فعالیت هر استخر مطلع شوید. برخی از Poolها اطلاعات درستی در اختیار اعضا قرار نمی‌دهند. به همین دلیل ممکن است داده‌ها دستکاری شده و آمار غیر واقعی از استخراج منتشر شود.

کارمزد

میزان کارمزد دریافتی توسط استخر استخراج، معیار دیگری است که قبل از انتخاب باید به دقت بررسی کنید. هرچه عدد گفته کوچک‌تر باشد، سودی که نصیب ماینر می‌شود، افزایش پیدا می‌کند. باتوجه‌به وضعیت بازار فعلی، پرداخت کارمزد یک درصدی معقول است.

امنیت

سرقت دارایی بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک استخر رخ دهد و موجب از بین رفتن سرمایه و زحمات اعضا شود. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از هکرها با حمله به Poolهای مختلف موفق شده‌اند تا توکن‌های استخراج شده را سرقت کنند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم با سخت‌گیری هرچه تمام‌تر، محل سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

ارزش بازار

ارزش بازار یا همان اندازه استخر استخراج، پارامتر مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. هرچه این میزان بیشتر باشد، خیال ماینر راحت می‌شود؛ زیرا دغدغه‌ای از بابت دریافت پاداش خود نخواهد داشت. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بزرگ‌تر بودن Pool انتخابی، منجر به کاهش پاداش پرداختی به اعضا می‌شود.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات