لوریج در فارکس چیست؟

  • توسط: admin
لوریج در فارکس چیست؟


leverage در فارکس 

بازار مالی فارکس پر از فرصت‌های سرمایه گذاری برای تریدرها در سراسر جهان است. برای موفقیت در این بازار، یک تریدر به علم تحلیل مارکت و سرمایه‌ی اولیه نیاز دارد. گاهی اوقات معامله گران سرمایه‌ی مورد نیاز برای شروع کار در فارکس را ندارند، برای این مشکل چه راه حلی وجود دارد؟

بازار مالی این مشکل را حل کرده است؛ زیرا شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاران گزینه جذابی به نام لوریج یا اهرم را برای این دسته از تریدرها قرار داده اند.لوریج یا اهرم به استفاده از سرمایه قرض گرفته شده برای سرمایه گذاری در بازار فارکس، سهام یا اوراق بهادار گفته می‌شود و تریدرها با قرض گرفتن پول از یک کارگزار، می‌توانند وارد معاملاتی با حجم‌های بسیار بالاتر شوند.

آموزش لوریج در فارکس

 سرمایه گذاران از لوریج برای افزایش سود بالقوه از معاملات فارکس استفاده می‌کنند. بازار فارکس یکی از بالاترین مقادیر اهرمی‌ را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد زیرا نوسانات در جفت ارزها به قدری بالا نیستند که معامله‌گر بتواند با سرمایه‌ی اصلی خود سود مناسبی را کسب کند. لوریج در اصل وامی‌است که توسط کارگزار به معامله‌گر ارائه می‌شود و اعتبار مناسبی را برای معامله فراهم می‌کند.

برای استفاده از لوریج ابتدا باید یک حساب معاملاتی در کارگزار مربوطه ایجاد کنید. کارگزاری‌های فارکس معمولا از اهرم‌های 1:50 تا 1:500 را در اختیار معامله گران قرار می‌دهند. به زبان ساده‌ یک لوریج 1:50 یعنی کارگزاری 50 برابر مبلغ سرمایه تان به شما اعتبار مالی می‌دهد تا در فارکس ترید کنید.

در ازای این اعتبار که به شما داده می‌شود، باید مبلغی را به عنوان وثیقه در اختیار کارگزاری قرار دهید که به آن مارجین میگویند.

به عنوان مثال، اگر نسبت اهرمی‌1:100 دارید، باید حداقل 1٪ از ارزش کل معامله را در حساب خود به عنوان وثیقه داشته باشید.

برای اینکه تصور کنید چقدر مارجین ممکن است نیاز داشته باشید، فرض کنید 50,000 دلار با نسبت اهرمی‌ 1:100 معامله می‌کنید. این بدان معناست که شما باید حداقل 1٪ از ارزش کل معامله را به عنوان وثیقه در حساب خود داشته باشید که 500 دلار خواهد بود.

اهمیت لوریج در فارکس

اهرم یکی از مهمترین فاکتورها برای بقا در بازار فارکس است که باید با دقت و برنامه ریزی شده آن را انتخاب کنیم.همیشه بیشترین لوریج بهترین نیست؛ همانگونه که گفتیم اهرم یک شمشیر دو لبه است و می‌تواند ضرر‌های شما را هم مانند سودهایتان چند برابر کند.

به عنوان مثال، اگر بر روی جفت ارز USDJPY با لوریج 1:10 وارد پوزیشن خرید شوید و نرخ مبادله آن یک درصد کاهش یابد، کارگزار زیان را تنها ده برابر بیشتر برای شما محاسبه می‌کند.

اما اگر با اهرم 1:100 وارد پوزیشن شوید خرید شوید و نرخ مبادله 1% کاهش یابد، کارگزار ضرر را صد برابر محاسبه می‌کند و شما زیان هنگفتی را تجربه می‌کنید.

در حالتی که لوریج بسیار بالا باشد احتمال از دست رفتن سرمایه بیشتر می‌شود و زمانی که ضررهایتان به حدی رسید که مارجین شما صفر شود، کال مارجین رخ می‌دهد. در این صورت کارگزار به صورت آنی تمام معاملات باز شما را می‌بندد و شما باید برای ادامه‌ی تریدهایتان دوباره حساب معاملاتی خود را شارژ کنید.

 کانال سیگنال داوجونز  با وین ریت بالا 

بهترین لوریج در فارکس

نمیتوان بهترین اهرم را به صورت یکسان برای همه تعریف کرد، هر فردی تمایلات شخصی خود را دارد و بهترین لوریج برای تریدر به اهداف و سبک سرمایه گذاری او بر می‌گردد.

اگر تازه شروع کرده اید، لوریج‌های پایین برای شما مناسب می‌باشد؛ اما اگر یک تریدر با تجربه هستید می‌توانید به دنبال اهرم‌های بالاتر مانند 1:100 یا حتی 1:500 باشید. در نهایت، این شما هستید که اهرم مناسب در فارکس را بر اساس تیپ شخصیتی خود و فاکتور‌های مدیریت سرمایه تان انتخاب می‌کنید.

 تفاوت لوریج در فارکس و کریپتو

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و فارکس امروزه به‌ یک منبع درآمد معمول تبدیل شده است، اما هر نوع از سرمایه گذاری ریسک‌هایی را به دنبال دارد. دارایی‌های کریپتو به پرنوسان بودن شناخته می‌شوند و می‌توانند در مدت زمان کوتاهی نوسانات قابل توجهی را تجربه کنند. اگر پروژه پشت یک دارایی کریپتو با مشکلاتی مواجه شود، قیمت آن می‌تواند تقریباً 100٪ کاهش یابد و در نتیجه ضررهای احتمالی هنگفتی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

اما از سوی دیگر، معاملات فارکس با نوسانات کمتری در نظر گرفته می‌شود، هرچند ریسک‌هایی نیز دارد که عمدتاً به دلیل استفاده از لوریج است. در معاملات فارکس، نسبت‌های اهرمی‌از 1:100 تا 1:500 متغیر است، در حالی که بازار کریپتو نسبت‌های اهرمی‌بسیار کمتری و معمولاً در محدوده 1:2 تا 1:20 دارد.

معاملات فارکس ممکن است قیمت‌های پایدارتری داشته باشدا،اما خطرات مرتبط با آن به دلیل استفاده از لوریج های بالا همچنان وجود دارد.

کانال سیگنال نفت برنت رایگان 

محاسبه‌ی لوریج

 برای محاسبه اهرم واقعی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، کافی است ارزش کل پوزیشن‌های باز خود را بر سرمایه معاملاتی حساب خود (equity) خود تقسیم کنید:

اهرم واقعی = ارزش کل معاملات تقسیم بر سرمایه‌ی معاملاتی

برای مثال، اگر 10,000 دلار در حساب خود دارید و یک موقعیت 100,000 دلاری (که معادل 1 لات استاندارد است) باز می‌کنید، با اهرم 10 برابری (100,000/10,000) در حساب خود معامله کرده اید .

اگر دو لات استاندارد معامله کنید که ارزش اسمی‌ آن 200,000 دلار است و 10,000 دلار در حساب شما وجود دارد، اهرم شما در حساب 1:20 است (200,000/10,000)

جالب است بدانید معامله گران لزوما از حداکثر لوریج در اکانت معاملاتی خود استفاده نمی‌کنند و معمولا بخشی از اهرم را در معاملات خود به کار می‌برند. تنها زمانی که‌ یک تریدر با حداکثر حجم ممکن وارد پوزیشن شود از حداکثر لوریج خود استفاده کرده است.

برای مثال در یک اکانت با سرمایه‌ی 1000$ که لوریج آن 1:100 است، شما حداکثر میتوانید با حجم 100,000$ دلار یا یک لات وارد پوزیشن شوید. اگر با حجم 0. 5 لات وارد یک پوزیشن معاملاتی شوید، شما از نصف مارجین یا 1:50 استفاده می‌کنید. به طور کلی، یک معامله گر نباید از تمام مارجین موجود خود استفاده کند. یک تریدر حرفه ای فارکس زمانی از اهرم‌های بالا استفاده می‌کند که پوزیشن معاملاتی به وضوح به نفع او باشد.

منبع: https://pipraz.com

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات