تریدر فارکس چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا معاملات موفقی داشته باشد؟

  • توسط: admin
تریدر فارکس چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا معاملات موفقی داشته باشد؟


کافیست در مورد موفقیت یک تریدر در بازار فارکس در اینترنت جستجو کنید تا منابع متعددی پیش روی شما قرار بگیرد. ازهای متفاوتی در این مورد وجود دارد که انقدر در منابع مختلف بازگو شده است که دیگر نمی‌توان اسم راز را روی آنها گذاشت اما هر منبع گوشه‌ای از ویژگی‌های یک تریدر خوب را با شما در میان می‌گذارد.

پس از مطالعه این مقاله اگر به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل نشده باشید حداقل می‌دانید که چطور باید مسیر موفقیت در بازار فارکس را طی کنید. بدون صرف وقت شروع می‌کنیم و ویژگی‌های یک تریدر فارکس حرفه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم.

با تمام سرمایه وارد بازار نشوید

از گذشته می‌گویند همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد نچینید. حتی اگر بسیار هم حرفه‌ای هستید نباید تمام سرمایه خود را وارد فارکس کنید. فارکس بازار بسیار پر نوسانی است و همانطور که می‌تواند سودهایی که الان برای شما در پی داشته باشد می‌تواند تمام سرمایه شما را از بین ببرد.

پشت سر هم معامله نکنید

مرتکب این اشتباه نشوید بسیاری از تریدرها زمانی که یک یا چند معامله موفق انجام می‌دهند اعتماد به نفس کاذب پیدا می‌کنند و پشت سر هم وارد معامله می‌شوند. افل از اینکه در یکی از این معاملات تمام سودی که به دست آورده‌اید را از دست خواهید داد. از طرف دیگر زمانی که بیش از اندازه معامله می‌کنید هزینه بالایی رابرای معاملات پرداخت می‌کنید؛ هزینه ای که از سود شما در معامله کسر خواهد شد.

سودهای کم را هم در نظر بگیرید

از اهمیت سودهای کوتاه مدت غافل نشوید. ودهای کم به تدریج می‌توانند شما را به اهداف مالی بلند مدتتان نزدیک کنند.

هدف کوتاه مدت تعیین کنید

حتی اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار بلند مدت وارد بازار می‌شوید بد نیست اهداف کوتاه مدتی را نیز در نظر بگیرید و با تعیین بازه‌های زمانی مشخص سودهای مشخصی را دنبال کنید تا بتوانید با سودهای کم ارتباط خود با بازار را حفظ کنید تا سرمایه گذاری بلند مدت شما به ثمر بنشیند.

خوشبین باشید

به یاد داشته باشید که بازار فارکس سرشار از سود و زیان است و شما هر بار می‌توانید در یک سوی این معامله قرار داشته باشید. ممکن است برنده معامله باشید و یا با ضرر معامله را بسته باشید. در هر صورت باید خوش‌بین باشید و انرژی خود را از دست ندهید. معامله‌گرانی که همواره خود را در جایگاه برنده تصور می‌کنند عملکرد بهتری دارند.

فارکس را یک شغل ببینید

اگر به دنبال موفقیت در بازار فارکس هستید بهتر است از همین امروز فارکس را به عنوان یک شغل انتخاب کنید فارکس یک سرگرمی نیست بلکه یک تجارت جدیست و باید تمام ریزه کاری‌های آن را بیاموزید. این تجارت مانند هر تجارت دیگری به یادگیری، آموزش، صرف زمان و هزینه نیاز خواهد داشت.

صبور باشید

بهترین تریدر موفق در فارکس صبر زیادی دارد و می‌داند که برای شکار بهترین موقعیت باید بازار را زیر نظر بگیرد و منتظر باشد. اگر صبور نیستید و نمی‌توانید بازار را زیر نظر بگیرید و مدام و بدون نتیجه و هدف وارد معامله می‌شوید شانسی برای موفقیت در فارکس ندارید.

بین زندگی و کار تعادل برقرار کنید

زندگی یک تریدر به صورت شبانه روزی به زیر نظر گرفتن بازار مالی جهانی محدود می‌شود اگر می‌خواهید فارکس را به عنوان یک شغل ادامه دهید و قصد دارید در این شغل حرفه‌ای شوید بهتر است بین زندگی و کارتان تعادل برقرار کنید. زمانی را برای زندگی شخصی در نظر بگیرید تا در دراز مدت نیز قادر به ادامه فعالیت در فارکس باشید. ازار فارکس استرس بسیار بالایی را به شما تحمیل می‌کند و اگر نتوانید بین زندگی و کار تعادل برقرار کنید، فارکس می‌تواند زندگی شخصی شما را به کلی مختل کند.

تعیین کننده باشید

تعیین کننده باشید یعنی فرقی نمی‌کند بازار در چه جهتی حرکت می‌کند این شما هستید که با انتخاب یک معامله لانگ یا شورت می‌توانید حتی از یک بازار نزولی وحشتناک نیز به سود برسید. مهم این است که صبور باشید و مسیر خود را تعیین کنید.

اصطلاحات بازار را بشناسید

از شنیدن اصطلاحات عجیب و غریب در بازار شوکه نشوید و سعی کنید تمام اصطلاحات حاکم بر بازار فارکس را بیاموزید. تنها در این صورت است که می‌توانید در مواجهه با شرایط غیر منتظر رفتار درستی را از خود نشان دهید. اصطلاحات به مفاهیمی ارجاع دارند که شما را با بیعت فارکس آشنا می‌کند.

ضرر را بپذیرید

همانطور که گفته شد ضرر در بازار فارکس اجتناب ناپذیر است و شما همواره می‌توانید در سوی متضرر معاملات قرار داشته باشید. بهتر است پذیرفتن ضررها را بیاموزید و به جای ناامید شدن و کنار کشیدن از ترید، از اشتباهات خود درس بگیرید و بهتر مدیریت ریسک را انجام دهید.

دنبال استراتژی‌های دیگران نروید

به یاد داشته باشید که بهترین استراتژی برای یک فرد دیگر لزوماً بهترین گزینه برای شما نیست. هر فرد باید با توجه به میزان تحمل ریسک، میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارد، میزان زمانی که صرف بررسی بازار، میزان تجربه‌ای که دارد و اهدافی که در سر دارد استراتژی مورد نظر را به تدریج بسازد. هیچ نسخه آماده‌ای وجود ندارد که فرد دیگری زودتر از شما آن را پیدا کرده باشد. بنابراین فرقی نمی‌کند یک نفر چقدر از استراتژی خود راضی باشد، آن استراتژی لزوماً برای شما نیز سودبخش نخواهد بود.

چک لیست داشته باشید

به عنوان یک تریدر موفق برای اینکه بتوانید بر اساس برنامه‌ریزی‌هایتان پیش بروید بهتر است یک چک لیست داشته باشید و مسیری که باید طی کنید را یادداشت کنید. به این ترتیب در جریان اتفاقات غیر منتظره‌ای که هر لحظه در بازار روی می‌دهد سردرگم نمی‌شوید و کارهایی که در نظر داشتید را به فراموشی نخواهید سپرد. چک لیست به شما اجازه می‌دهد بررسی‌هایی که در نظر داشتید را مطابق با برنامه انجام دهید.

تقویم اقتصادی داشته باشید

تقویم اقتصادی فارکس به صورت آنلاین و در منابع مختلف موجود است؛ باید با توجه به جفت ارزها و دارایی‌هایی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید یک تقویم اقتصادی برای خود ایجاد کنید و رویدادهای مهم را زیر نظر بگیرید. بازار در زمان انتشار گزارش‌های مالی رفتارهای متفاوتی نشان می‌دهند.

اخبار را دنبال کنید

عوامل متعددی روی بازار تاثیرگذار، تصمیمات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همه و همه می‌توانند جریان بازار را تغییر دهند. اخبار را زیر نظر بگیرید و در جریان رویدادهای اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان باشید.

 در آخر

در این مقاله ویژگی‌های یک تریدر خوب را با شما در میان گذاشتیم. اکنون این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چقدر می‌خواهید با اجرای درست استراتژی و با تقویت ویژگی‌های خوب در این بازار به موفقیت برسید. دست از آموزش برندارید و اگر می‌خواهید در بازار موفق باشید همین امروز یک حساب دمو بسازید و برنامه‌ها و استراتژی‌هایی که برای ترید در بازار در سر دارید را به محک آزمایش بگذارید. به یاد داشته باشید همانطور که هیچ وقت برای شروع ترید دیر نیست، هیچ وقت زمان خوبی برای پایان یادگیری نیست. به عنوان یک تریدر موفق همواره باید در حال یادگیری باشید، ولین منبع برای یادگیری اشتباهات خود شماست و سپس می‌توانید از منابعی که بروکر محبوبتان در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات