آیا بک تست رایگان در تریدینگ ویو امکان پذیر است؟

  • توسط: admin
آیا بک تست رایگان در تریدینگ ویو امکان پذیر است؟


داشتن یک استراتژی معاملاتی برای موفقیت در بازارهای مالی لازم است؛ اما کافی نیست. شما برای اینکه از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید، باید روی چارت‌های مختلف آن را آزمایش کرده تا نرخ برد آن مشخص شود. تنها در این صورت است که می‌توانید اصطلاحات لازم را انجام داده و شانستان برای کسب سود را افزایش دهید. برای انجام بک تست، پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها تریدینگ ویو است که به شما اجازه می‌دهد استراتژی خود را روی دارایی‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

بک تست چیست؟

بک تست ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی‌های جدید را آزمایش کرده و قبل از اینکه با سرمایه خود معامله کنید، قابلیت اجرای آن در یک معامله واقعی را بسنجید. در میان پلتفرم‌های موجود، تریدینگ ویو (TradingView) یکی از ابزارهای محبوب برای بک تست رمز ارزها محسوب می‌شود.

بک تست ارز دیجیتال در واقع روشی است که به تریدرها اجازه شبیه‌سازی معاملات در گذشته بازار را می‌دهد. به کمک این ویژگی تریدینگ ویو، شما می‌توانید میزان موفقیت استراتژی خود را مشخص کرده و عملکرد آن را بررسی کنید. اگر سیستم طراحی شده در گذشته به خوبی عمل کند، احتمال اینکه در آینده نیز بتوان بازده مناسبی از آن کسب کرد، افزایش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید این کار با فرض اینکه الگوهای قیمتی گذشته بازار، تکرار شونده هستند و در آینده نیز می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد، انجام می‌شوند.

یادگیری این روش به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های معامله‌گری خود را افزایش داده و بتوانید در شرایط واقعی با خیالی آسوده‌تر از استراتژی که طراحی شده، استفاده کنید.

آموزش بک تست ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

Traidin View یکی از بهترین پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال است که داده‌های معتبری را در اختیار علاقه‌مندان به بازارهای مالی قرار می‌دهد. هنگامی که شما اقدام به بک تست تریدینگ ویو می‌کنید، تمام هزینه‌هایی که در زمان انجام معاملات پرداخت می‌کنید، لحاظ می‌شود. با این کار میزان سود خالص، مشخص شده و به شما اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز تغییرات لازم در سیستم خود را اعمال کنید.

در حالت کلی، در هنگام Backtesting به دو مولفه میزان ریسک و سودآوری توجه می‌شود. زمانی می‌توان گفت یک استراتژی کارآمد است که بین این دو تعادل وجود داشته باشد. در ادامه دو روش انجام این کار در پلتفرم گفته‌شده را بررسی می‌کنیم.

بک تست

دستی

برای انجام این کار در حالت دستی ابتدا باید نمودار مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس در نوار بالای چارت روی گزینه Replay کلیک کرده و مکان نمایی که روی صفحه نمایش داده می‌شود را به تاریخ مدنظرتان منتقل کنید. در مرحله بعد برای اینکه بتوانید دادهای قیمت در آینده را مشاهده کنید، کافیست از دکمه Play یا Forward استفاده کنید. علاوه‌بر این، گزینه‌ای به نما Reverse نیز در نظر گرفته شده که با کمک آن می‌توان به کندل قبلی بازگشت.

در این مرحله شما باید استراتژی خود را روی نمودار پیاده‌سازی کرده و فرصت‌های ورود و خروج مناسب را شناسایی کنید. به شما توصیه می‌کنیم قبل از فشردن دکمه خرید و فروش، حتما حد ضرر و حد سود را مشخص کرده تا بتوانید نتایج معاملات خود را ثبت کنید.

خودکار

برای استفاده از قابلیت بک تست خودکار، باید در بخش پایینی صفحه Pine Editor را انتخاب کنید. در این قسمت باید کدی که مربوط به استراتژی شماست را وارد کرده و در نهایت دکمه Save را فشار دهید. در این مرحله باید نامی برای آن تعیین کنید تا در هنگام استفاده به راحتی بتوانید آن را انتخاب و به چارت اضافه کنید. اگر قصد اضافه کردن آن به چارت را دارید، کافیست روی Add to Chart کلیک کنید تا سیستم طراحی شده به شما نمایش داده شود.

حال باید وارد بخش Strategy Tester شوید و خلاصه عملکرد استراتژی خود را بررسی کنید. در این قسمت پارامترهای مختلفی مثل سود خالص، درصد معاملات سود آورد، حداکثر افت سرمایه و … به شما نمایش داده می‌شود.

قوانین مهم بک تست تریدینگ ویو

برای اجرا کردن بک تست به بهترین شکل ممکن باید به نکات مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه کنید؛ زیرا در بسیاری از مواقع بی‌توجهی به این پارامترها می‌تواند روی نتایج به‌دست آمده تاثیرگذار باشد و موجب گمراهی شما شود.

  • فقط روی نمودارهایی استراتژی خود را تست کنید که داده‌های کافی داشته باشند. به‌طور مثال اگر تعداد کندل‌های هفتگی کمتر از 30 عدد باشد، نتیجه به‌دست آمده قابل اتکا نیست.
  • میزان کارمزدی که در هر معامله پرداخت می‌کنید را از سود به دست آمده کسر کنید.
  • استراتژی شما باید کاملا شفاف باشد تا بتوان نتایج به‌دست آمده روی چارت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.
  • با بررسی آنچه در گذشته رخ داده، باید سیستم معاملاتی خود را به‌طور پیوسته به‌روزرسانی کنید تا میزان سودسازی افزایش پیدا کند.

مزایا و معایب بک تست

Backtesting به شما کمک می‌کند تا بدون به خطر انداختن سرمایه خود، استراتژی که طراحی کرده‌اید را ارزیابی کنید. علاوه‌بر این با بررسی نمودارهای مختلف، شما می‌توانید رمز ارز مناسبی که می‌توان سود بیشتری از آن کسب کرد را انتخاب کرده و ریسک ترید را کاهش دهید. در کنار تمام موارد گفته‌شده، شما با بهره بردن از این قابلیت می‌توانید به راحتی ایرادات سیستم معاملاتی خود را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف کنید.

البته بهره بردن از این روش معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سوگیری و تعصب معامله‌گر، دشوار بودن کنترل همه عوامل و سختی در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها و محاسبه سود خالص اشاره کرد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم حتما روی نمودارهای مختلف استراتژی خود را بررسی کنید.

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بک تست‌گیری است. البته باید در نظر داشته باشید که کاربران عادی فقط می‌توانند از این ویژگی در تایم فریم روزانه استفاده کنند. پس اگر قصد تست سیستم معاملاتی خود و انجام خرید و فروش در بازه زمانی روزانه دارید، به سراغ این وب‌سایت بروید. در صورت نیاز به بررسی استراتژی در تایم‌های پایین‌تر باید اشتراک پریمیوم را تهیه کنید یا از نسخه آزمایشی که برای کاربران جدید به مدت 30 روز فعال می‌شود، استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این محتوا صرفا جهت افزایش آگاهی شما نگارش شده و هیچ‌گونه پیشنهادی جهت سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد؛ زیرا این کار باید توسط افراد کاربلد و متخصص در این حوزه انجام گیرد. هنگامی که قصد انجام این کار را دارید، حتما به نکاتی که در طول مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، توجه کنید. به‌طور مثال اگر می‌خواهید روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید، قبل از انجام معاملات واقعی، استراتژی خود را در گذشته بازار ارزیابی کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید تا بتوانید سود بیشتر به‌دست آورید.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
اخبار و مقالات