ارز دیجیتال گروک (grok) چیست؟ (بررسی ویژگی ها و تاریخچه)

  • توسط: admin
ارز دیجیتال گروک (grok) چیست؟ (بررسی ویژگی ها و تاریخچه)


ارز دیجیتال گروک چیست؟ ارز دیجیتال گروک که با نماد GROK تشخیص داده می شود در رتبه 679 بازار قرار گرفته و در حال حاضر در بازار حدود 33.05 میلیون دلار ارزش دارد. درباره این ارز شائبه های بسیار زیادی وجود دارد و اخباری مبنی بر کلاهبرداری بودن آن منتشر شده است. به همین دلیل هم افراد کمی روی ارز دیجیتال گروک حساب باز میکنند. در این مطلب از کوین اکسو قصد داریم به بررسی ویژگی ها و تاریخچه‌ی ارز گروک بپردازیم.

 

ارز grok چیست؟

این ارز روی شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 در سال ۲۰۲۳ شروع به فعالیت کرد. اسم این ارز الهام گرفته شده از هوش مصنوعی می باشد که مالک آن ایلان ماسک است. پروژه هوش مصنوعی grok با پلتفرم توییتر ادغام خواهد شد و کاربران توییتر می توانند به این چت بات هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. در ادامه به چندین پرسش بسیار مهم در مورد این ارز می پردازیم:

 

ارز دیجیتال grok چه ربطی به هوش مصنوعی grok دارد؟!

کمی بعد از انتشار خبر راه اندازی چت بات هوش مصنوعی grok حدود ۴۰۰ ارز مختلف با اسم های مشابه این هوش مصنوعی توسط افراد سودجو ساخته و روانه بازار شد. ارز دیجیتال grok که در این مقاله درباره آن صحبت می کنیم نیز یکی از همین ارزها بود. اما مدیران هوش مصنوعی grok هیچ اطلاعیه و خبری در مورد راه اندازی ارز grok ندادند. همچنین ایلان ماسک به صراحت اعلام کرد که هیچ یک از شرکت های تحت کنترل ایشان مالک ارز دیجیتالی خاصی نیست. در نتیجه ارز grok و هوش مصنوعی grok هیچ ربطی به یکدیگر ندارند و تنها تشابه اسمی وجود دارد که توسط مالک این ارز دیجیتال برای سوء استفاده نام گذاری شده است.

 

آیا ایلان ماسک مالک ارز grok است؟

دوستان ایلان ماسک بارها اعلام کرده که مالک هیچ ارز دیجیتالی نیست و از طرفی خود ارز دیجیتال grok نیز به صراحت در وب سایت رسمی پروژه اعلام کرده که این پروژه هیچ تیم فنی و نقشه راه مشخصی ندارد و همچنین هیچ ارتباطی با شخص ایلان ماسک و یا هوش مصنوعی grok و رسانه اجتماعی توییر ندارد.

 

آیا ارز grok کلاهبرداری است؟

برای پاسخ این سوال باید برخی مدارک مختلف را با یکدیگر بررسی کنیم.

هویت بنیان گذاران این پروژه نا مشخص است و با بررسی دامنه وب سایت رسمی این پروژه متوجه شده ایم که مالک این دامنه با استفاده از سرویس های پولی هویت خودش را مخفی نگه داشته است. همچنین در وب سایت رسمی این پروژه اعلام شده که این ارز، تیم و بنیان گذار ندارد!!

این پروژه عملا هیچ کاربردی ندارد و هیچ هدفی برای این ارز مشخص نشده است و مالک این ارز از خبری که توییر برای ادغام این رسانه اجتماعی با هوش مصنوعی grok منتشر کرده بود به نفع خود استفاده کرده و خبر را اینگونه بازتاب داده که توییتر از ارز grok برای پرداخت می خواهد استفاده کند.

هشدار کلاهبرداری:

چندی پیش یک اکانت توییتری به نام زک یک هشدار کلاهبرداری در خصوص پروژه grok داد و با استناد به این که حساب توییتری مربوط به پروژه grok در گذشته با استفاده از ارز andy که یک ارز کلاهبرداری بود، توانسته از کاربران کلاهبرداری کند، نتیجه گیری کرده که ارز grok هم یک دام توسط این کلاهبرداران برای سرقت دارایی کاربران می باشد.

بعد از انتشار این توییت، قیمت ارز grok با ریزش شدید مواجه شد و مالک این ارز برای مقابله با این ریزش ، حدود ۲ میلیون دلار از این ارز را سوزاند که تا حدودی ارزش این ارز را حفظ کند و به موازی با آن یک هشدار در وب سایت رسمی خود منتشر کرد که این ارز برای ایلان ماسک و یا توییتر نیست که کمی قبل تر به آن اشاره کردیم.

 

معنی کلمه گروک چیست؟

شایان ذکر است که گروک فقط یک ترکیب بی‌معنی از حروف نیست. این اصطلاح ابتدا در رمان «غریبه‌ای در سرزمین غربت- Stranger in a Strange Land» اثر رابرت ای. هاین‌لاین در سال ۱۹۶۱ ابداع شد. در آن کتاب، نویسنده گروک را به عنوان یک کلمه مریخی معرفی کرد. معنای این کلمه، درک کامل و شهودی چیزی از طریق همدلی است.

این اصطلاح از آن زمان در فرهنگ عامه پذیرفته شده و گاهی برای انتقال درک عمیق و همدلانه از چیزی یا کسی استفاده می‌شود. بنابراین، استفاده از این اصطلاح برای ابزار هوش مصنوعی ایلان ماسک که هدفش درک همه چیز است، کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. برخی نیز، علت این نامگذاری را علاقه ایلان ماسک به سفر به مریخ و سکونت در این سیاره می‌دانند.

 

هدف ارز دیجیتال Grok چیست؟

هدف رمزارز گروک این است که یک میم کوین مؤثر باشد. به جای ارائه هر گونه ویژگی یا خدمات منحصربه‌فرد به کاربران، هدف اصلی رمزارز Grok ایجاد تبلیغات و شور و هیجانی است که می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد. برای دستیابی به این هدف، سازندگان ارز دیجیتال گروک تصمیم گرفتند یک توکن‌ مرتبط با پروژه هوش مصنوعی ایلان ماسک ایجاد کنند.

ربات هوش مصنوعی گروک اولین بار در ۴ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد. یک روز پس از انتشار این ربات، توکنی جدید به نام GROK ایجاد و معرفی گردید. اگرچه این میم کوین به هیچ وجه به ایلان ماسک وابسته نیست، اما امید این بود که از محبوبیت ربات گروک بهره ببرد و اگر این ربات به خوبی عمل کند، قیمت ارز دیجیتال Grok هم افزایش یابد.

 

توکن GROK چگونه کار می‌کند؟

اطلاعات کمی در مورد مکانیسم پشت توکن GROK وجود دارد. در وبسایت این پروژه، فقط در مورد سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در هوش مصنوعی صحبت شده و هیچ وایت پیپری منتشر نشده است. در واقع، تنها چیزی که در مورد رمزارز گروک می‌دانیم این است که یک توکن ERC-20 است و در بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند.

رمزارز Grok بیشتر به حساب‌های اجتماعی خود برای دستیابی به اهدافش متکی است. برای مثال، این پروژه یک حساب X (توییتر سابق) فعال دارد که به طور منظم، میم‌های مربوط به رمزارزها و ربات چت هوش مصنوعی ایلان ماسک را منتشر می‌کند. با ارسال تصاویر طنز و تعامل با جامعه کریپتو، توسه‌دهنده ارز دیجیتال گروک امیدوار است که علاقه کافی برای افزایش قیمت این میم کوین ایجاد شود.

 

ویژگی های کلیدی پلتفرم گروک

توانایی شرکت در مکالمات و پاسخ به سؤالات
توانایی دسترسی و پردازش اطلاعات از اینترنت
توانایی فیلتر کردن پرس و جوهای حساس
توانایی ترکیب پاسخ‌های آموزنده با حس شوخ طبعی

 

آینده گروک

گروک هنوز در مراحل اولیه توسعه است، اما پتانسیل تبدیل شدن به یک ابزار قدرتمند برای ارتباط و آموزش را دارد. این مدل می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند پشتیبانی مشتری، آموزش و سرگرمی استفاده شود.

ظهور و سقوط رمزارز Grok: تاریخچه قیمت

توکن GROK اولین بار در ۵ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شد و با بهره‌مندی از تبلیغات پروژه گروک ایلان ماسک، تنها در ۲۴ ساعت اول، به حجم معاملات ۹ میلیون دلاری دست یافت. قیمت رمزارز گروک نیز در همان روزهای ابتدایی به شدت افزایش یافت و با یک رشد بیش از هزار درصدی، در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ به ۰٫۰۲۴۴ دلار رسید.

با این حال، این محبوبیت زیاد دوام نیاورد. در ۱۳ نوامبر، یک کارشناس و محقق حوزه رمزارز با نام مستعار ZachXBT، اخباری را منتشر کرد که بلافاصله باعث توقف رشد قیمت رمزارز Grok شد. ZachXBT با انتشار توییتی گفت:

توکن GROKERC20 به دست یک کلاهبردار ایجاد شده است. دقیقاً از همان حساب X/توییتر حداقل برای یک کلاهبرداری دیگر استفاده شده است.

در صفحه تحلیل تکنیکال Grok می‌توانید نمودار عقربه ای و قیمت لحظه ای گروک را مشاهده کنید.

این اطلاعات همراه با اسکرین‌شات‌هایی ارائه شد که نشان می‌داد حساب توییتری GROKERC۲۰@ اخیراً نام خود را تغییر داده و با Bitcoin Express، یک پروژه رمزارزی بحث‌برانگیز مرتبط بوده است.

پس از این افشاگری، قیمت ارز دیجیتال گروک بلافاصله سقوط کرد. در عرض چند دقیقه، این توکن ۷۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و به محدوده ۰٫۰۰۵۷ دلار رسید. تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال Grok با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی خود، مبنی بر اینکه نام قدیمی حساب توییتری آنها از یک پروژه قانونی اما شکست‌خورده گرفته شده، بلافاصله برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شد. آنها همچنین سعی کردند با ارسال ۱۸۰ میلیون توکن GROK موجود در اختیار تیم توسعه‌دهنده به یک آدرس توکن‌سوزی، اعتماد عمومی را دوباره جلب نمایند.

با این حال، به نظر می‌رسد که این اقدامات برای علاقه مجدد جامعه ارزهای دیجیتال به رمزارز گروک کافی نبوده است. اگرچه پس از آن، قیمت رمزارز Grok با یک رالی صعودی قوی‌تر، در ۲۸ نوامبر ۲۰۲۳ به بالاترین سطح تاریخی خود در ۰٫۰۲۹۸ دلار افزایش یافت، اما از آن زمان تاکنون، این میم کوین یک روند نزولی کلی را در پیش گرفته و در حال حاضر، در محدوده ۰٫۰۰۸ دلار معامله می‌شود.

از طرفی، با انتشار اخبار نگران‌کننده بیشتر، هنوز نارضایتی عمومی زیادی در مورد ارز دیجیتال Grok وجود دارد. طبق گزارش‌ها، سایر کاربرانی که معاملات قدیمی توکن GROK را بررسی کردند، متوجه شدند که شخصی دقیقاً قبل از انتشار اخبار منفی، ۲۷ میلیون رمزارز گروک را فروخته و پس از کاهش قیمت آن، ۱۶ میلیون رمزارز Grok را دوباره خریداری کرده است.

این معاملات مشکوک نیز علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال را بیشتر متقاعد کرده که تیم ارز دیجیتال گروک ممکن است مردم را گمراه کرده باشد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی رمزارز Grok و احتمال کلاهبرداری بودن آن پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال گروک یک مثال عالی برای آن است که در دنیای کریپتو، چگونه ممکن است برخی از پروژه‌ها پایان بدی داشته باشند. ماهیت باز و غیرقابل تنظیم ارزهای دیجیتال، این امکان را برای کاربران مخرب فراهم کرده تا از افراد سوءاستفاده کنند و حتی یک توییت مربوط به این موضوع، می‌تواند برای کاهش شدید قیمت‌ها کافی باشد. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند از این مشکلات اجتناب کنند، باید در مورد انواع کوین‌هایی که خریداری می‌کنند، بسیار محتاط باشند. از این رو، ارز دیجیتال Grok رمزارزی است که بهتر است نخرید، مگر اینکه پول زیادی داشته باشید و بخواهید شانس خود را در یک سرمایه‌گذاری پرریسک امتحان کنید.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
لیست رمز ارزها
ارز دیجیتال اوندو Ondo چیست؟ (معرفی کامل ارز Ondo)
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۱ بازدید
لیست رمز ارزها
ارز دیجیتال رنزو (rez) چیست؟ (معرفی کامل ارز Renzo)
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۹ بازدید
لیست رمز ارزها
راکی ربیت چیست و چگونه کار می کند؟
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۳ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات