رکوردشکنی شاخص سود باز بیت کوین؛ فرصتی طلایی یا تهدیدی پنهان؟

  • توسط: admin
رکوردشکنی شاخص سود باز بیت کوین؛ فرصتی طلایی یا تهدیدی پنهان؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارشی از کوین‌گلس (CoinGlass) در تاریخ ۲۱ اکتبر، در حالی که قیمت بیت‌کوین (BTC) نزدیک به سطح ۷۰ هزار دلار نوسان می‌کند، شاخص سود باز معاملات مشتقات این ارز دیجیتال به رکورد ۴۰.۵ میلیارد دلار رسیده است.شاخص سود باز به مجموع ارزش قراردادهای آتی باز که هنوز منقضی نشده‌اند اشاره دارد و نشان‌دهنده مقدار پول سرمایه‌گذاری شده در بازار مشتقات بیت‌کوین است. بالاتر بودن این شاخص معمولاً از افزایش اهرم و نوسانات بیشتر در بازار حکایت دارد.

در همین راستا، بورس کالای شیکاگو (CME) با ۳۰.۷ درصد سهم، بیشترین سهم را در شاخص سود باز دارد و پس از آن بایننس (Binance) با ۲۰.۴ درصد و بای‌بیت (Bybit) با ۱۵ درصد قرار گرفته‌اند.

قابل توجه است که در زمان افزایش سود باز، اگر قیمت‌ به‌طور ناگهانی تغییر کند، حجم زیادی از پوزیشن‌ها لیکویید می‌شود که فروش‌های سریع در بازار اسپات را تشدید می‌کند و به افت شدید قیمت منتهی می‌گردد.

سود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!




خرید سریع

آخرین مورد اینچنینی در اوایل آگوست اتفاق افتاد که طی کمتر از ۲ روز، قیمت بیت‌کوین حدود ۲۰ درصد یا ۱۲ هزار دلار کاهش یافت و به زیر ۵۰ هزار دلار رسید.

قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۲۱ اکتبر به سقف ۶۹۴۶۲ دلار رسید، اما پس از مواجهه با مقاومتی قوی، به محدوده قیمتی ۶۸۶۱۴ دلار بازگشته است. بر اساس داده‌های کوین‌مارکت کپ (coinmarketcap)، این ارز دیجیتال اکنون تنها ۷.۱ درصد با سقف تاریخی خود یعنی ۷۳۷۵۰ دلار فاصله دارد.

اکنون، چنانچه قیمت بیت‌کوین از ۷۰ هزار دلار عبور کند، می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و همچنین موجب رشد قیمت آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) شود.


منبع

کوین تلگراف


اشتراک‌گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات