پیشنهاد ویتالیک بوترین برای محافظت از تمرکززدایی اتریوم

  • توسط: admin
پیشنهاد ویتالیک بوترین برای محافظت از تمرکززدایی اتریوم


ویتالیک بوترین به بحث یک هفته‌ای خود در مورد بهبود مکانیزم اثبات سهام (PoS) شبکه بلاک چین ادامه داده و مقاله‌ای جدید تحت عنوان «آینده‌های ممکن پروتکل اتریوم، بخش ۳: The Scourge» منتشر کرده است.

در این مطلب، بوترین به این موضوع پرداخته است که اتریوم چگونه باید برای حفظ غیرمتمرکز بودن خود، در عین حال به تهدیدات امنیتی پاسخ دهد.

مقابله با ریسک‌های متمرکز شدن استیکینگ اتریوم

بوترین اشاره کرد که The Scourge یک به‌روزرسانی پیشنهادی است که هدف آن کاهش ریسک متمرکز شدن در فرایند استیکینگ (Staking) اتریوم است. او توضیح داد که عواملی مانند متمرکز شدن ساخت بلاک، مشوق‌های اقتصادی و حداقل ۳۲ اتریوم برای استیکینگ به این ریسک‌ها دامن می‌زنند. علاوه بر این، الزامات سخت‌افزاری برای مشارکت، مشکل را تشدید می‌کند.

بوترین نوشت:

یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌ها برای لایه اول اتریوم، متمرکز شدن اثبات سهام به دلیل فشارهای اقتصادی است. اگر در مشارکت در مکانیزم‌های اصلی اثبات سهام، صرفه‌جویی در مقیاس وجود داشته باشد، این به طور طبیعی منجر به تسلط استیکرهای بزرگ و خروج استیکرهای کوچک به سمت استخرهای بزرگ خواهد شد.

راه‌حل پیشنهادی بوترین در فاز The Scourge، تقسیم فرایند تولید بلاک است. این کار مسئولیت انتخاب تراکنش‌ها را از سازندگان به استیکرها منتقل می‌کند و سازندگان فقط وظیفه سازماندهی تراکنش‌ها و گنجاندن برخی از تراکنش‌های خود را خواهند داشت.

بوترین بیان کرد:

راه‌حل اصلی این است که کار تولید بلاک را بیشتر تقسیم کنیم: ما وظیفه انتخاب تراکنش‌ها را به پیشنهاددهنده (یعنی یک استیکر) برمی‌گردانیم و سازنده فقط می‌تواند ترتیب را انتخاب کند و برخی تراکنش‌های خود را وارد کند.

بوترین همچنین به راه‌حل‌های جایگزین مانند پیشنهاددهندگان همزمان چندگانه (MCP) اشاره کرد که سیستم‌هایی مانند BRAID را معرفی می‌کنند. به گفته او، طرح‌های MCP فرایند تولید بلاک را در بین چندین نهاد توزیع می‌کنند. این کار مانع از تسلط یک نهاد واحد بر استیکینگ می‌شود و مانع از افزایش موانع مشارکت می‌گردد.

خرید و فروش آسان اتریوم در بیت‌پین

معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر

دریافت وام و اعتبار معاملاتی

سرعت بالا در تکمیل سفارشات

بات‌های معامله‌گر متنوع

پشتیبانی ۲۴ ساعته

خرید اتریوم

مقابله با نگرانی‌های مربوط به استیکینگ بیش از حد

بوترین همچنین نگرانی‌هایی درباره «استیکینگ بیش از حد» در شبکه اتریوم مطرح کرد. در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از کل عرضه اتریوم استیک شده است. بوترین هشدار داد که اگر این رقم بیش از حد بالا برود، استیکینگ ETH ممکن است به یک الزام نزدیک به اجباری برای دارندگان اتریوم تبدیل و باعث شود که استیکرهای بیشتری به پلتفرم‌های متمرکز روی آورند.

منبع کریپتوکوآنت

برای مقابله با این موضوع، بوترین پیشنهاد کرد که منحنی صدور اتریوم تنظیم شود. به این ترتیب، بازده استیکینگ در صورتی که مقدار کل ETH استیک شده از یک آستانه خاص فراتر رود، کاهش می‌یابد. این تنظیم می‌تواند از نفوذ بیش از حد یک گروه کوچک از استیکرهای بزرگ بر شبکه جلوگیری کند.

در پایان، پیشنهادات بوترین در فاز The Scourge نشان‌دهنده‌ی تمرکز او بر حفظ غیرمتمرکز بودن اتریوم در حین مقیاس‌پذیری است. با پرداختن به ریسک‌های متمرکز شدن در استیکینگ و تولید بلاک، او به دنبال حفاظت از امنیت و شفافیت بلندمدت بلاک چین اتریوم است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
این 3 آلت کوین را در هفته آخر اکتبر زیر نظر داشته باشید
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
کد تپ سواپ امروز ۳۰ مهر ماه + کدهای قبلی
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
آیا هدف ساتوشی ناکاموتو از راه‌اندازی بیت کوین محقق شده است؟
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات