ارز دیجیتال اوندو Ondo چیست؟ (معرفی کامل ارز Ondo)

  • توسط: admin
ارز دیجیتال اوندو Ondo چیست؟ (معرفی کامل ارز Ondo)


اوندو نوعی از دارایی دیجیتال است که با نماد اختصاری ONDO نمایش داده می شود. این ارز روی شبکه اتریوم و با استاندارد ERC-20 ایجاد شده است و با ویژگی هایی که داشته تا به این لحظه عملکرد نسبتا خوبی در بازار جهانی داشته است. با توجه به ارزش فعلی این ارز در رتبه 70 بازار قرار گرفته است. در این مطلب از کوین اکسو می توانید با ارز دیجیتال اوندو بیشتر آشنا شوید.

 

ارز دیجیتال اوندو Ondo چیست؟

ارز Ondo، توکن بومی پروتکل Ondo می باشد که روی شبکه اتریوم و با استاندارد ERC-20 ایجاد شده است. در ادامه برخی از کاربردهای این ارز را عنوان می کنیم:

تصمیمات حاکمیتی

از این ارز برای تصمیمات حاکمیتی در این پروتکل استفاده می شود و دارندگان این ارز می توانند با داشتن این ارز در آینده پیش روی این شبکه مشارکت کنند.

پرداخت پاداش ها

کاربرانی که دارایی خود را استیک کرده باشند، پاداش خود را در قالب ارز Ondo دریافت می کنند.

به دارندگان این ارز تخفیف هایی برای استفاده از سرویس ها و خدمات پروتکل Ondo داده می شود.

دسترسی اولویتی

دسترسی زودهنگام به محصولات یا ویژگی های جدید قبل از این که در دسترس عموم قرار گیرند.

 

کیف پول ارز دیجیتال اوندو

کیف پول ارز دیجیتال اوندو یک نرم‌افزار یا دستگاه دیجیتال است که موجودی اوندو یا هر ارز دیجیتال شما را ذخیره می‌کند. این کیف پول دیجیتال در واقع کلیدهای رمزنگاری‌شده حساب ارز اوندو شما را ذخیره می‌کند که از طریق آن‌ها به موجودی خود دسترسی پیدا می‌کنید و عملیات ارسال یا دریافت ONDO را انجام می‌دهید. به‌طور دقیق باید گفت کیف پول ارز دیجیتال اوندو در انواع موبایلی، تحت وب، دسکتاپ و دستگاه سخت‌افزاری موجود است؛ اما به‌طور کل، کیف پول‌های کریپتویی در دوسته سخت‌افزاری یا سرد (Hardware / Cold Wallet) و نرم‌افزاری یا گرم (Software / Hot Wallet) قرار می‌گیرند.

 

نوع کیف پول
نام
ویژگی ها
نحوه استفاده

دسکتاپ (تحت وب – گرم)
متامسک (MetaMask)
خرید و فروش ارز دیجیتال
استیک (Stake)
پشتیبانی از NFT
رایگان

موبایل (گرم)
تراست ولت (TrustWallet)
استیک ارز دیجیتال
صرافی غیرمتمرکز
پشتیبانی از شبکه‌های متعدد
رایگان

سخت‌افزاری (سرد)
ترزور (Trezor)

لجر (Ledger)

کیف پول اچ دی (HD)
ذخیره ارز آفلاین
پشتیبانی از کیف پول‌های گرم
سازگاری با انواع سیستم عامل‌های کامپیوتری
پولی

 

هدف اوندو فایننس

Ondo Finance با ایجاد انقلابی در دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) از طریق محصولات نوآورانه‌اش، در تلاش برای کسب جایگاه خود است. این پلتفرم در تلاش است تا بهترین سیستم‌های مالی سنتی را با مزایای دیفای مانند شفافیت، دسترسی و کارایی بالا ترکیب کند. به عبارت دیگر، رویکرد اوندو فایننس روی توکن‌سازی دارایی‌های باثبات و درآمدزا از دنیای مالی سنتی است، در نتیجه در تلاش برای ادعام بهترین بخش‌های هر دو حوزه است؛ یعنی امنیت و تنظیم بازارهای مالی سنتی و کارایی و دسترسی‌پذیری فناوری بلاک‌چین.

اوندو فاینسس یک سرمایه‌گذاری پیشگام در حوزه ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز را نوید می‌دهد و در هدف خود را دموکراتیک کردن دسترسی به محصولات و خدمات مالی در سطح سازمانی از طریق استفاده نوآورانه از فناوری بلاک‌چین تعریف کرده است. بنیان‌گذاران این پروژه بر این باورند که بلاک‌چین نه تنها می‌تواند زیرساخت محصولات و خدمات مالی را گسترش دهد، بلکه آن‌ها را برای افراد بسیار بیشتری هم دسترس‌پذیر می‌کند.

اوندو فاینسس یک سرمایه‌گذاری پیشگام در حوزه ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز است.

کلید رسیدن به این هدف هم در ادغام بهترین شیوه‌های مالی سنتی است که شامل تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذار، شفافیت در گزارش‌دهی، پایبندی به انطباق با قوانین و مقررات، محصولات هوشمندتر و ارائه برترین خدمات به مشتری است.

در پایان نیز می‌توان این‌طور گفت که هدف این پروژه ایجاد نقدشوندگی بهتر نسبت به بازارهای سنتی است. در این میان Flux Finance نیز دخیل است که یک پروتکل وام‌دهی محسوب می‌شود و به فعالان امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) این امکان را می‌دهد تا با قرض دادن استیبل‌کوین‌های خود به سرمایه‌گذاران که از این استیبل‌کوین‌ها برای دسترسی به اوراق بهادار توکن‌سازی‌شده اوندو استفاده می‌کنند، سود به دست آورند.

 

تاریخچه راه‌اندازی ارز دیجیتال Ondo

پروژه ارز دیجیتال اندو به دست ناتان آلمن (Nathan Allman)، فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، تأسیس شد. آلمن در چندین شرکت مالی بزرگ، از جمله گلدمن ساکس (Goldman Sachs) کار کرده و در طول مدتی که با صندوق‌های تأمینی کار می‌کرد، به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد.

او متوجه شد که یک نیاز واقعی به نوآوری در صنعت مالی وجود دارد. در واقع، با وجود اینکه بازار کریپتو یک صنعت بسیار پرسود است، اما بسیاری از مؤسسات مالی هنوز در گذشته گیر کرده‌اند. آلمن رمزارز اندو را به عنوان راهی برای پر کردن شکاف بین بازارهای مالی سنتی و امور مالی مبتنی بر وب ۳ تأسیس کرد. هدف او بسیاری دیگر را نیز مجذوب خود کرد و پروژه ارز دیجیتال اوندو توانست ۲۴ میلیون دلار بودجه از طریق مشارکت با شرکت‌های بزرگی همچون پنترا (Pantera)، وینترمیوت (Wintermute) و کوین‌بیس ونچرز (Coinbase Ventures) به دست آورد.

 

رمزارز اوندو چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، سیستم ارز دیجیتال Ondo حول ایده توکنیزه کردن دارایی‌های سنتی، از پول دولتی گرفته تا اوراق قرضه شرکت‌های پربازده، می‌چرخد. اوندو فایننس این دارایی‌های سنتی را خریداری کرده و سپس، از سیستم بلاکچینی خود برای توکنیزه کردن آنها استفاده می‌کند. ارزش هر توکن بر اساس ارزش دارایی‌های پایه در دنیای واقعی در نوسان است. کاربران می‌توانند این دارایی‌های واقعی توکنیزه‌شده را از طریق اوندو بخرند و بفروشند، بدون اینکه نیازی به خرید آن دارایی‌ها از طریق یک شرکت سنتی داشته باشند.

به منظور دستیابی به اهداف خود، رمزارز اوندو دارای دو بازوی اصلی است: بازوی مدیریت دارایی و بازوی فناوری. در حالی که بازوی مدیریت دارایی همه چیز مربوط به توکنیزه کردن دارایی‌ها و محصولات مالی را در بر می‌گیرد، بازوی فناوری از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه و حفظ ویژگی‌ها و خدمات پلتفرم مراقبت می‌کند.

رمزارز Ondo دارای چندین محصول و خدمات نوآورانه است که آن را به هدف اصلی خود که فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های توکنیزه‌شده برای مخاطبان جهانی است، نزدیک‌تر می‌کنند. هر محصول این پلتفرم به دقت طراحی شده و تمام جزییات مانند دارایی‌های پایه، مکانیسم‌های عملیاتی، بازده، معیارهای واجد شرایط بودن و خطرات اساسی آنها را در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، هر محصول پروژه ارز دیجیتال اندو پس از توسعه و راه‌اندازی به طور مستقل عمل می‌کند که بر ماهیت مستقل و غیرمتمرکز این پروژه تأکید دارد.

محبوب‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین ویژگی اوندو، استیبل کوین US Dollar Yield Token یا به اختصار، USDY آن است؛ یک نسخه توکنیزه‌شده از اوراق خزانه کوتاه‌مدت ایالات متحده که به سرمایه‌گذاران در کشورهای مختلف کمک می‌کند تا در محصولات سرمایه‌گذاری سنتی با کیفیت بالا، مانند اوراق خزانه ایالات متحده، سرمایه‌گذاری کنند. توکن USDY با ماهیت استیبل‌کوینی و قابلیت تولید بازده خود، با سایر انواع RWAها متفاوت است.

 

سرمایه گذاران شخصی و حقوقی ارز دیجیتال اوندو

سرمایه گذاران شخصی و حقوقی ارز دیجیتال اوندو موفق شدند طی یک رویداد جذب سرمایه، بیش از 46 میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند که رقم قابل توجهی است. پیش از این، اوندو فایننس توانسته بود در یک دوره جذب سرمایه اولیه (Seed Round) با حضور کمپانی‌هایی نظیر پنترا کپیتال (Pantera Capital)، دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، سی‌ام‌اس (CMS Holdings) و چندین سرمایه‌گذار دیگر، 4 میلیون دلار سرمایه به‌دست آورد.

همچنین، پروژه اوندو فایننس موفق شد در آوریل 2022 نیز 20 میلیون دلار از کمپانی‌هایی از قبیل فوندرز فاند (Founders Fund)، کوین‌بیس ونچرز (Coinbase Ventures) و وینترمیوت (Wintermute) جذب کند. تا سه‌ماه دوم سال 2024، سرمایه گذاران شخصی و حقوقی ارز دیجیتال اوندو بیش از 32,000 کیف پول اوندو ONDO را ساخته و از توکن‌های موجود در بازار، 34 درصد متعلق به هولدرهای بلندمدت، 48 درصد در اختیار هولدرهای میان‌مدت و 18 درصد از توکن‌ها اوندو در دست معامله‌گران قرار دارد.

 

مزایا و معایب ارز دیجیتال اوندو فایننس

جهان ارزهای دیجیتال، جهانی مهیج و پویاست که همواره محصولات جدید و فناوری‌های مختلفی در آن عرضه می‌شوند. هر کدام از آن‌ها هم مزایا و معایب خاص خود را دارند. این اصل در مورد ارز اوندو فایننس که اتفاقا پدیده‌ای نوظهور هم هست، صدق می‌کند و باید با آگاهی کامل از آن‌ها، اقدام به ورود یا سرمایه‌گذاری کرد.

ارز اوندو به عنوان توکن حاکمیتی، پتانسیل زیادی برای تامین منافع کاربران دارد.

مزایای ارز دیجیتال اوندو فایننس

مزیت‌ها و نقاط قوت ondo را می‌توان در سه‌دسته کلی جای داد.

 

۱. نقش حاکمیتی و تأثیرگذاری در اکوسیستم اوندو

نقش کاربران در شکل‌دهی به آینده اوندو فایننس
همسو بودن منافع کاربران و اکوسیستم

 

۲. پتانسیل بالا برای تامین منافع کاربران و ارائه پاداش

دسترسی دارندگان ارز اوندو زودتر از عموم مردم به ویژگی‌های جدید، فرصت‌های سرمایه‌گذاری یا قابلیت‌های پلتفرم
ارائه پاداش‌های استیکینگ و ایجاد درآمد غیرفعال برای دارندگان ارز دیجیتال اوندو فایننس

 

۳. پتانسیل‌های کاربردی بالا در آینده اوندو فایننس

کاهش کارمزد خدمات و تراکنش‌ها با استفاده از ارز اوندو
دسترسی دارندگان ondo به خدمات یا قابلیت‌های انحصاری پلتفرم

 

معایب ارز دیجیتال اوندو فایننس

اما از معایب ارز دیجیتال اوندو فایننس نیز نباید غافل شد.

 

۱. پروژه‌ای جدید، با آینده‌ای نامشخص

اوندو فایننس یک پروژه نسبتا جدید است و هنوز آن‌طور که باید به آزمایش گذاشته نشده است. عملکردهای خاص و موارد استفاده ازاین ارز دیجیتال همچنان در حال توسعه هستند و موفقیت و ارزش آتی آن‌ها به موفقیت و پذیرش اکوسیستم وابسته است.
گذشته‌ای کوتاه‌مدت: سابقه فعالیت کوتاه ondo، پیش‌بینی قابلیت دوام و ارزش بلندمدت آن را بسیار سخت می‌کند.

 

۲. نوسانات بازار

نوسانات قیمت: نوسان قیمت تهدید دائمی تمام ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. ارز دیجیتال اوندو فایننس نیز از این قاعده مستثنی نیست و  می‌تواند تحت تأثیر نوسانات بازار قرار گیرد. این بدان معناست که قیمت ارز اوندو فایننس می‌تواند ناپایداری‌های زیادی به خود ببیند و در معرض تغییرات ناگهانی بر اساس عوامل مختلف باشد.
وابستگی به عوامل خارجی: موفقیت این ارز عمیقا به موفقیت پلتفرم اوندو فایننس گره خورده است. اگر پلتفرم نتواند جذب کاربر داشته باشد، ارزش این توکن نیز می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

 

خلاصه مطلب

این روزها، توانایی معامله دارایی‌های سنتی، مانند اوراق قرضه دولتی یا شرکتی پربازده در دنیای بلاکچین، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. از این رو، پروژه رمزارز Ondo به طور بالقوه می‌تواند هم برای سرمایه‌گذاران سازمانی و هم برای سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو جذاب باشد. با توجه به سرعت فعلی رشد و پذیرش ارز دیجیتال اندو و همچنین، افزایش محبوبیت RWAها در بازار، برخی تخمین می‌زنند که ارزش بازار رمزارز اندو می‌تواند تا پایان این دهه به تریلیون‌ها دلار برسد. بیشتر پیش‌بینی‌ها نیز از آینده روشنی برای توکن ONDO پلتفرم اوندو فایننس خبر می‌دهند. از این رو، انتظار می‌رود که ارز دیجیتال اوندو در آینده به یکی از پروژه‌های پیشرو در حوزه دیفای و RWAها تبدیل شود.

با این حال، فراموش نکنید که بازار ارزهای دیجیتال با ماهیت پرنوسان و غیرقابل پیش‌بینی خود شناخته می‌شود. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه ارز دیجیتالی، حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و هرگز بیش از آنچه را که می‌توانید از دست بدهید، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید.

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
لیست رمز ارزها
ارز دیجیتال رنزو (rez) چیست؟ (معرفی کامل ارز Renzo)
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید
لیست رمز ارزها
راکی ربیت چیست و چگونه کار می کند؟
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۰ بازدید
لیست رمز ارزها
ارز دیجیتال کورگی ای آی (corgiai) چیست؟
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۰ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات