چرا بازار ارزهای دیجیتال امروز روندی صعودی دارد؟

  • توسط: admin
چرا بازار ارزهای دیجیتال امروز روندی صعودی دارد؟


بازار ارزهای دیجیتال امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و ارزش کل بازار (TOTAL) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک افزایش یافت. قیمت بیت کوین (BTC) نیز با 3 درصد افزایش، به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید. لایت کوین با 8 درصد رشد، بهترین عملکرد را در ۲۴ ساعت گذشته داشته است.

در اخبار امروز چه گذشت؟

تسلا، یکی از بزرگ‌ترین دارندگان سازمانی بیت کوین، تقریباً تمام ۷۶۰ میلیون دلار بیت کوین خود را به کیف پول‌های نامشخص منتقل کرد و گمانه‌زنی‌هایی را در مورد فروش دارایی‌های این شرکت برانگیخت.
پروژه‌ی ارز دیجیتال خانواده‌ی ترامپ، World Liberty Financial، در فروش اولیه‌ی توکن خود با مشکل مواجه شد. پس از کار افتادن وب‌سایت، این پروژه تنها ۳.۴ درصد از هدف ۳۰۰ میلیون دلاری خود را به فروش رساند.

افزایش شتاب فعالیت‌های معاملاتی

بازار ارزهای دیجیتال به مسیر صعودی خود ادامه داده و ارزش کل بازار در ۲۴ ساعت گذشته 20.19 میلیارد دلار افزایش یافته است. ارزش کل بازار در حال حاضر ۲.۲۶ تریلیون دلار است، درست زیر مقاومت بحرانی ۲.۳۲ تریلیون دلار که آخرین بار در ماه جولای در این سطح معامله شده بود.

بررسی شاخص‌های کلیدی مومنتوم، احتمال عبور از این سطح را در کوتاه مدت نشان می‌دهد. به عنوان مثال، شاخص Elder-Ray برای شاخص توتال، که قدرت خرید و فروش در بازار را اندازه‌گیری می‌کند، ۱۷۳.۹۰ میلیارد است. مثبت بودن شاخص Elder Ray نشان‌دهنده‌ی تسلط خریداران بر بازار و حاکی از مومنتوم صعودی قیمت است.

علاوه بر این، خط صعودی Aroon (نارنجی) برای توتال در سطح ۹۲.۸۶ درصد قرار دارد که قدرت روند صعودی بازار را تأیید می‌کند. شاخص Aroon قدرت و جهت روند را اندازه‌گیری می‌کند و مقدار 100 درصد نشان‌دهنده‌ی مومنتوم صعودی قوی است. معامله‌گران این را به عنوان تأییدی بر روند صعودی می‌دانند، جایی که خریداران کنترل بازار را در دست دارند و احتمال ادامه‌ی حرکت صعودی قیمت وجود دارد.

اگر این روند ادامه یابد، شاخص توتال آماده‌ی عبور از سطح مقاومت ۲.۳۲ تریلیون دلار و احتمالاً رسیدن به ۲.۴۷ تریلیون دلار، همراه با مومنتوم صعودی پایدار است.

با این حال، در صورت کاهش فعالیت خرید و تغییر احساسات بازار به سمت نزولی، افت این شاخص به ۲.۰۸ تریلیون دلار نیز ممکن است.

بیت کوین به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر صعود کرد

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، در حال حاضر با قیمت ۶۷,۲۷۶ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به 3 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است. این بالاترین قیمت بیت کوین از ماه جولای تاکنون است.

در چند روز گذشته، تقاضا برای بیت کوین به طور پیوسته افزایش یافته است، همانطور که در شاخص قدرت نسبی (RSI) آن مشخص است. این شاخص شرایط اشباع خرید و اشباع فروش در بازار را اندازه‌گیری می‌کند. در زمان انتشار این خبر، RSI در ۶۶.۹۴ قرار دارد که نشان می‌دهد فشار خرید در بین فعالین بازار بیشتر از فروش است.

اگر روند انباشت بیت کوین قوی بماند، هدف بعدی شکستن مقاومت کلیدی ۶۸,۴۶۳ دلار خواهد بود – آخرین مانع قبل از رسیدن به بالاترین رکورد تاریخی در ۷۳,۷۶۳ دلار.

لایت کوین از سایر دارایی‌ها پیشی گرفت

قیمت لایت کوین، که درست زیر مقاومت ۷۳.۷۸ دلار قرار دارد، در ۲۴ ساعت گذشته 8 درصد افزایش یافته و پیشتاز بازار بوده است. این آلت کوین در زمان انتشار این خبر با قیمت ۷۱.۸۲ دلار معامله می‌شود و آماده‌ی عبور از این مقاومت است.

تقاضای رو به رشد برای این کوین، که در افزایش حجم متوازن (OBV) آن منعکس شده است، پتانسیل افزایش قیمت فراتر از این سطح را نشان می‌دهد. از اول اکتبر، اندیکاتور OBV ، که فشار خرید و فروش بازار را ردیابی می‌کند، بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش OBV یک دارایی نشان‌دهنده‌ی افزایش فشار خرید است، زیرا حجم معاملات با حرکت صعودی قیمت هماهنگ می‌شود. این نشان می‌دهد که تقاضا در حال رشد است و حاکی از یک روند صعودی در بازار است. اگر این روند ادامه یابد، لایت کوین ممکن است مقاومت ۷۳.۷۸ دلار را شکسته و به سمت ۸۸.۷۰ دلار صعود کند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
کاهش قیمت اتریوم در 7 ماه گذشته
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۹ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
مدیرعامل شوید و استودیوهای بازی بسازید
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۱ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
فصل دوم همستر کامبت به زودی آغاز می‌شود
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱۰ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات