جریمه‌ای فراتر از تصور؛ صنعت ارزهای دیجیتال زیر بار فشار ۱۹ میلیارد دلاری!

  • توسط: admin
جریمه‌ای فراتر از تصور؛ صنعت ارزهای دیجیتال زیر بار فشار ۱۹ میلیارد دلاری!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش جدید تیم کوین‌گکو (CoinGecko) که در تاریخ ۹ اکتبر منتشر شد، رگولاتورهای ایالات متحده تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد دلار از محل جریمه‌ها و تسویه‌حساب‌های مربوط به دعاوی علیه شرکت‌های کریپتویی دریافت کرده‌اند.

این مبلغ تقریباً دو سوم از کل تسویه‌حساب‌های انجام‌شده با نهادهای نظارتی تا به امروز را شامل می‌شود.

بخش عمده این تسویه‌حساب‌ها مربوط به صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس (FTX) و شرکت زیرمجموعه آن، آلامدا (Alameda) است که در ماه آگوست، ۱۲.۷ میلیارد دلار به کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) پرداخت کردند.

سود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!




خرید سریع

در سال ۲۰۲۴، در مجموع هشت مورد تسویه‌حساب انجام شده که رقم آن نسبت به سال ۲۰۲۳ (مجموعاً ۱۰.۸۷ میلیارد دلار) افزایش ۷۸ درصدی داشته و در مقایسه با سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۸۳۲۷ درصد رشد کرده است.

این تسویه‌حساب‌ها شامل مصادره دارایی‌ها، بازپرداخت وجوه، جریمه‌های مدنی و بهره‌های قبل از قضاوت بوده‌اند، اما دعاوی فردی علیه مدیران اجرایی را شامل نمی‌شوند.

به گفته لیم یو کیان، یکی از تحلیلگران کوین‌گکو، سقوط شرکت‌های سلسیوس (Celsius) و ترافورم لبز (Terraform Labs) در اواسط سال ۲۰۲۲، آغازگر تغییرات بزرگی در بازار رمزارزها بوده و سقوط صرافی اف‌تی‌ایکس موج جدیدی از بررسی‌های نظارتی در آمریکا را به همراه داشته است.

تسویه‌حساب ۴.۴۷ میلیارد دلاری ترافورم لبز با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، دومین تسویه بزرگ سال ۲۰۲۴ است که به دلیل سقوط استیبل‌کوین الگوریتمی ترا‌ یواس‌دی (UST) در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد.

شرکت جنسیس (Genesis) نیز با تسویه ۲ میلیارد دلاری با دفتر دادستان کل (OAG) در آگوست ۲۰۲۴ در جایگاه سوم قرار دارد. این شرکت در ژانویه ۲۰۲۳ اعلام ورشکستگی کرده بود.

کیان پیش‌بینی می‌کند که با توجه به رویکرد نظارتی شدید، مجموع تسویه‌حساب‌ها ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ بسیار بیشتر از مبلغ فعلی آن شود. از سال ۲۰۱۹، رگولاتورهای ایالات متحده در مجموع حدود ۳۱.۹۲ میلیارد دلار از محل تسویه‌حساب‌ با شرکت‌های کریپتویی دریافت کرده‌اند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار بازار ارزهای دیجیتال
پایان جنگ نظارتی با رمزارزها؛ برنامه ترامپ برای نجات صنعت کریپتو چیست؟
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۳ بازدید
اخبار بازار ارزهای دیجیتال
گزارش مختصر بازار ارزهای دیجیتال (۲۵ مهر ۱۴۰۳)
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات