لن ساسمن کیست و چرا ممکن است ساتوشی ناکاموتو باشد؟

  • توسط: admin
لن ساسمن کیست و چرا ممکن است ساتوشی ناکاموتو باشد؟


احتمالاً خیلی از کاربران بازار کریپتو اسم لن ساسمن را برای اولین بار در روزهای قبل شنیده‌اند. دلیلش هم این است که بسیاری از کاربران ادعا کرده‌اند که شبکه HBO قصد دارد او را به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی کند. با این حال به نظر می‌رسد لن ساسمن با بازار کریپتو ناآشنا نبوده‌ و حتی یادبودی از او در بلاک ۱۳۸۷۲۵ بلاک چین بیت کوین کدگذاری شده‌ است.

فهرست عناوین

Toggle

خلاصه خبر

طبق اطلاعات موجود، ساسمن یک نابغه در رشته رمزنگاری بود.

همسر ساسمن احتمال اینکه او ساتوشی ناکاموتو باشد را رد کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، لن ساسمن (Len Sassaman)، دانشمند کامپیوتر و مدافع حریم خصوصی فقید، این روزها در کانون توجه بازار کریپتو قرار گرفته‌ است. دلیل آن هم است که بسیاری از کاربران ادعا کرده‌اند که شبکه HBO قصد دارد او را به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی کند.

یک اعجوبه مشکل‌دار

اطلاعات موجود در مورد اوایل زندگی لئونارد هریس ساسمن (Leonard Harris Sassaman) خیلی کم است. او در یک مدرسه خصوصی در ایالت زادگاهش پنسیلوانیا تحصیل کرد و طبق اطلاعات موجود، یک نابغه در رشته رمزنگاری بود.

ساسمن در اواخر نوجوانی خود به سانفرانسیسکو کشیده شد و با سایفرپانک‌ها (پیشگامان حریم خصوصی رایانه‌ای که در اواخر دهه ۱۹۸۰ چیزی شبیه به یک جنبش را شکل دادند) ارتباط گرفت. او در نهایت زیر نظر مخترع بلاک چین دیوید چاوم (David Chaum) به تحصیل پرداخت.

ساسمن روی پروژه‌هایی مانند نرم‌افزار Pretty Good Privacy و به‌روزرسانی آن یعنی GNU Privacy Guard کار کرد. او و همسرش مردیث پترسون (Meredith Patterson)، دانشمند کامپیوتر، استارت آپ SaaS Osogato را تاسیس کردند.

ساسمن در سال ۲۰۱۱ و وقتی دانشجوی دکترای مهندسی برق در دانشگاه Katholieke Leuven در بلژیک بود، بر اثر خودکشی درگذشت. یادبودی از او در بلاک ۱۳۸۷۲۵ بلاک چین بیت کوین کدگذاری شده‌ است.

بلاک ۱۳۸۷۲۵ بلاک چین بیت کوین و یادبود ساسمن

لن «ساتوشی ناکاموتو» ساسمن؟

ساسمن و پترسون در سال ۲۰۰۶ ازدواج کردند و تا زمان مرگ با هم بودند. پترسون گفته است که باور ندارد شوهرش ساتوشی ناکاموتو بوده است. او تاکید کرده است:

مقاله خوب و محترمانه‌ای است اما تا آنجا که من می‌دانم، لن ساتوشی نبود. ولی خب ارزشش را دارد که این مقاله، مطالب تاریخی و نتیجه‌گیری‌اش درباره سلامت روان را بخوانید.

مخالفت پترسون با اینکه همستر ساتوشی ناکاموتو بوده‌ است.

با این حال شواهد غیرمستقیم زیادی برای حمایت از این نظریه وجود دارد که ساسمن ساتوشی ناکاموتو بوده است. او برای مقالات، ارائه‌ها و فعالیت‌های آکادمیک زیادی را از خود به جای گذاشته‌ که مطمئناً برای متقاعد کردن یک فرد غیرمتخصص به توانایی‌اش در اختراع بیت کوین کافی است. برای مثال او عضو انجمن بین‌المللی رمزنگاری مالی بود و مرتباً در مورد این مباحث صحبت می‌کرد.

صفحه ساسمن در لینکدین

علاوه بر این تحلیل زبانشناختی برخی از کارشناسان نشان می‌دهد که ساسمن می‌تواند مخترع بیت کوین باشد. شایان ذکر است که ناکاموتو دو ماه قبل از مرگ ساسمن ناپدید شد.

صحبت‌های ساسمن که برخی ادعا می‌کنند شبیه به صحبت‌های ساتوشی ناکاموتو است.

شایان ذکر است که هیچ کس تا به حال به ۶۴ میلیارد دلار بیت کوین ساتوشی ناکاموتو دست نزده است.


کپی لینک
لینک کپی شد

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
آیا افشای هویت ساتوشی ناکاموتو باعث ریزش قیمت خواهد شد؟
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۲ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
آیگن لیر (EIGEN) می‌گوید هیچ آسیب‌پذیری در پروتکل وجود ندارد
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
نهنگ‌ها در هفته دوم اکتبر کدام آلت کوین‌ها را خریدند؟
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات