چالشی جدید برای TUSD؛ چرا SEC از صادرکنندگان این استیبل‌کوین شکایت کرده؟

  • توسط: admin
چالشی جدید برای TUSD؛ چرا SEC از صادرکنندگان این استیبل‌کوین شکایت کرده؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از دو شرکت کریپتویی تروکوین (TrueCoin) و تراست‌توکن (TrustToken) به‌خاطر اجرای برنامه سرمایه‌گذاری پرریسک و عرضه اوراق بهادار بدون مجوز در ارتباط با استیبل‌کوین ترویو‌اس‌دی (TUSD) شکایت کرده است.

طبق گزار‌ش‌ها، این دو شرکت متهم هستند که ۹۹ درصد از ذخایر پشتوانه استیبل‌کوین TUSD را در صندوقی پرریسک سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با مشکلاتی در بازخرید مواجه بوده است.

کمیسیون SEC اعلام کرده که این شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران اطلاعات نادرستی ارائه داده و مدعی بوده‌اند که TUSD به‌طور کامل با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود، در حالی که بخش بزرگی از این پشتوانه در یک طرح سرمایه‌گذاری سوداگرانه به کار گرفته شده بود.

هزینه‌های ایردراپت با ارزپلاس!
کارمزد خرید و برداشت تون کوین (TON) از ارزپلاس تا 13 مهر صفر شد!




دریافت TON

تراست‌توکن، که پروتکل وام‌دهی تروفای (TrueFi) را توسعه داده و استیبل‌کوین TUSD را از طریق تروکوین عرضه کرده است، ادعا می‌کرد که این استیبل‌کوین با انتشار روزانه گزارش‌هایی از ذخایر پشتوانه خود توسط مؤسسات مستقل، شفافیت لازم را دارد.

اما شکایت SEC نشان می‌دهد که این ادعاها نادرست بوده و از نوامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۳، این شرکت‌ها اوراق بهاداری را بدون ثبت رسمی عرضه کرده‌اند.

این دو شرکت تا مارس ۲۰۲۲، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از پشتوانه استیبل‌کوین TUSD را در صندوق‌های پرریسک سرمایه‌گذاری کرده بودند و با وجود کشف مشکلات بازخرید در همان سال، همچنان به انتشار اطلاعات غلط درباره پشتوانه یک به یک TUSD با دلار آمریکا ادامه دادند.

کمیسیون SEC شکایت خود را در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا مطرح کرده و این شرکت‌ها توافق کرده‌اند که مجموعاً ۷۰۰ هزار دلار جریمه بپردازند.

این پرونده، نمونه‌ای از اهمیت ثبت قانونی در عرضه اوراق بهادار است و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که این معیار را در نظر داشته باشند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات