بررسی مسیر صعودی اتریوم؛ ۳ دلیل برای جهش قیمت ETH به ۱۰ هزار دلار!

  • توسط: admin
بررسی مسیر صعودی اتریوم؛ ۳ دلیل برای جهش قیمت ETH به ۱۰ هزار دلار!


زمان مطالعه: 4 دقیقه

برخی از تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت اتریوم (ETH) در چرخه صعودی بعدی به هدف ۱۰ هزار دلار خواهد رسید.

آنها معتقدند که چندین عامل کلیدی، از جمله الگوهای تاریخی صعودی، تحلیل‌های تکنیکال بلندمدت و روندهای مطلوب اقتصاد جهانی، می‌توانند قیمت این ارز دیجیتال را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ هزار دلار برسانند.

الگوهای تاریخی صعودی

به گفته جولین بیتل، رئیس بخش تحقیقات کلان در گلوبال ماکرو اینوستور (Global Macro Investor)، یکی از دلایل اصلی برای این رشد، شباهت الگوی قیمتی فعلی اتریوم به الگوی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ است.

هزینه‌های ایردراپت با ارزپلاس!
کارمزد خرید و برداشت تون کوین (TON) از ارزپلاس تا 13 مهر صفر شد!




دریافت TON

این الگو نشان می‌دهد که قیمت اتریوم ابتدا بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار تثبیت شده و سپس، به ۳۵۰۰ دلار افزایش یافته است.

اکنون حرکت فعلی قیمت اتریوم (خط قرمز) شباهت زیادی به این الگو دارد و به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال در مرحله تثبیت مشابه قرار گرفته است. اگر اتریوم بتواند با همان شتاب و جهت‌گیری که در بازه ژانویه ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ تجربه کرد، حرکت کند، احتمالاً به هدف ۱۰ هزار دلار و سپس، تا پایان ژانویه ۲۰۲۵ به مرز ۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

تحلیل تکنیکال بلندمدت

عامل دوم برای دستیابی به هدف ۱۰ هزار دلاری اتریوم، تحلیل‌ سطوح فیبوناچی و شاخص‌های تکنیکال بلندمدت است. این تحلیل شامل نمودار فیبوناچی، میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار هفتگی اتریوم می‌شود.

طبق این تحلیل، حرکت قیمت اتریوم شباهت‌هایی با دوره‌های صعودی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و ۲۰۲۰-۲۰۲۱ دارد. در این دوره‌ها، اصلاحات شدیدی پس از رشدهای بزرگ سهموی رخ داد. اگر اتریوم به مسیر مشابه ادامه دهد، قیمت آن ممکن است از پایین‌ترین سطح ۲۰۲۲، یعنی ۱۰۸۰ دلار به سطح ۱.۶۱۸ فیبوناچی در ۶۹۷۸ دلار و سپس، به سطح ۲.۶۱۸ فیبوناچی در ۱۰۶۲۳ دلار برسد.

در این میان، نمودار هفتگی اتریوم نشان می‌دهد که این رمزارز در تلاش است تا میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای را که در حدود ۲۷۴۹ دلار است، بازپس بگیرد. از سوی دیگر، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای که در ۲۱۰۴ دلار قرار دارد، به‌طور تاریخی به‌عنوان کف اصلاحات بزرگ عمل کرده است. شاخص RSI نیز در حال حاضر خنثی و در سطح ۴۶ قرار دارد که نشان می‌دهد هنوز فضای بیشتری برای افزایش قیمت وجود دارد. بنابراین، اگر اتریوم بتواند سطوح کلیدی خود را بازپس بگیرد، احتمالاً به اهداف ۶۹۷۸ دلار و ۱۰۶۲۳ دلار دست خواهد یافت.

روندهای مطلوب اقتصاد جهانی

سومین دلیل برای رشد قیمت اتریوم به ۱۰ هزار دلار، روندهای اقتصادی جهانی است، به ویژه رشد عرضه پول جهانی (M۲). قیمت بیت‌کوین، به‌عنوان ارز دیجیتال پیشرو، معمولاً با تغییرات در عرضه پول M۲ از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ، همبستگی بالایی دارد. برای مثال، در دوره‌های افزایش تهاجمی عرضه پول از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰، بیت‌کوین رشد قابل‌توجهی را به دلیل نگرانی‌های تورمی و افزایش نقدینگی تجربه کرد.

در حالی که بازار در سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش رشد M۲ بود، اکنون و در سال ۲۰۲۴ نشانه‌های اولیه‌ای از یک حرکت معکوس مشاهده می‌شود؛ چرا که بانک‌های مرکزی در پاسخ به عدم قطعیت‌های اقتصادی، سیاست‌های پولی خود را تسهیل می‌کنند. از آنجایی که اتریوم و بیت‌کوین نیز همبستگی مثبتی دارند، انتظار می‌رود که اتریوم نیز از این روند جهانی سود ببرد و به هدف ۱۰ هزار دلار دست یابد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات