ماجرای هک ربات بنانا گان و بازپرداخت‌ خسارت قربانیان؛ قیمت BANANA صعودی شد!

  • توسط: admin
ماجرای هک ربات بنانا گان و بازپرداخت‌ خسارت قربانیان؛ قیمت BANANA صعودی شد!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته گذشته، ربات تلگرامی بنانا گان (Banana Gun) با یک حمله هکری بزرگ مواجه شد که در نتیجه آن، نزدیک به ۳ میلیون دلار از وجوه کاربران از دست رفت. با این حال، تیم این ربات اعلام کرده که تمامی ۱۱ کاربری که دچار ضرر شده‌اند، بازپرداخت کامل از خزانه پلتفرم را دریافت خواهند کرد.

با اعلام این خبر، قیمت توکن بنانا گان (BANANA) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷ درصد افزایش یافته و با عبور از ۳۹ دلار، بیشتر ضررهای هفتگی را جبران کرده است.

ارزش بازار این رمزارز نیز به ۱۳۳.۵ میلیون دلار رسیده است.

جزییات هک ربات بنانا گان نشان می‌دهد که هکرها، کاربران حرفه‌ای با سابقه قوی معامله‌گری یا کاربرانی با حضور قابل‌توجه در شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار دادند، که این مسئله به افزایش میزان ضرر قربانیان کمک کرده است.

در جریان این حمله، مهاجمان موفق به هک ربات‌های معاملاتی بنانا گان، مبتنی بر اتریوم و سولانا، شدند و به طور دستی اتریوم را از کیف پول کاربران منتقل کردند.

خرید سریع BANANA!
با یک کلیک بنانا گان (BANANA) را در ارزپلاس معامله کنید!




خرید BANANA

پس از شناسایی این حمله، تیم توسعه‌دهنده به سرعت ربات را غیرفعال کرد و از وقوع حملات بیشتر جلوگیری نمود. اما ربات‌های بنانا گان مبتنی بر اتریوم و سولانا دوباره فعال شدند و فعالیت خود را از سر گرفتند.

تیم بنانا گان پس از انجام تحقیقات دقیق و همکاری با کارشناسان امنیتی، متوجه شد که هکر از یک آسیب‌پذیری در پیام‌های اوراکل تلگرام استفاده کرده است. پس از رفع این مشکل، ربات با پروتکل‌های امنیتی بهبودیافته دوباره فعال شد.

برخی از اقدامات جدید برای جلوگیری از حوادث مشابه شامل تأخیر دو ساعته در انتقال‌ها و افزودن احراز هویت دوعاملی است. مراحل بعدی نیز شامل تست نفوذ و انجام ممیزی‌های اضافی بر روی وب‌ اپ و ربات‌های تلگرامی خواهد بود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات