رکوردشکنی طلا و صعود بیت‌کوین! کدام‌یک در جنگ سرمایه‌گذاری‌ها پیروز خواهد شد؟

  • توسط: admin
رکوردشکنی طلا و صعود بیت‌کوین! کدام‌یک در جنگ سرمایه‌گذاری‌ها پیروز خواهد شد؟


قیمت طلا اخیرا به بالاترین حد خود رسیده است. پس از افزایش رکورد طلا پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، تحلیلگران ارزهای دیجیتال پیش بینی هایی را برای بیت کوین انجام داده اند.

بر اساس داده های بازار، قیمت طلا امروز 23 سپتامبر به بالاترین سطح خود یعنی 2629 دلار در هر اونس رسید که نشان دهنده افزایش بیش از 5 درصدی در دو هفته گذشته است. این حرکت طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو در 18 سپتامبر نرخ بهره را 0.5 درصد کاهش داد و تقاضا برای طلا را به عنوان یک ابزار پوششی افزایش داد.

عوامل دیگری مانند تغییرات ژئوپلیتیکی از جمله جنگ روسیه و اوکراین و همچنین تنش بین اسرائیل و حماس و انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا نیز به افزایش تقاضا برای طلا کمک کرده است.

در این زمینه باید به این نکته اشاره کرد که حجم خرید طلا توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان پس از حمله روسیه به اوکراین سه برابر شده است.

بر اساس گزارش گلدمن ساکس، انتظار می رود قیمت طلا تا اوایل سال 2025 به 2700 دلار برسد.

پس از رکوردشکنی اخیر طلا، پیتر شیف، یکی از اقتصاددانان به انتقاد از بیت کوین پرداخت و اظهار داشت که با وجود افزایش قیمت طلا، سرمایه گذاران همچنان روی بیت کوین متمرکز هستند و دستاوردهای طلا را نادیده گرفته اند.

پس از تصمیم فدرال رزرو، قیمت بیت کوین 8.5 درصد افزایش یافت و به 64660 دلار رسید. بر اساس پیش بینی مارکوس تیلن، احتمال جهش بزرگ قیمت بیت کوین تا پایان سال 2024 وجود دارد و این ارز دیجیتال می تواند به رکوردهای جدیدی برسد.

ارزش بازار بیت کوین از زمان پیدایش تا کنون 350000 درصد افزایش یافته است و نشانه هایی از آغاز روند صعودی بلندمدت بیت کوین در برابر طلا وجود دارد. در همین حال، نسبت بیت کوین به طلا (BTC/GLD) عملکرد بهتر بیت کوین را نشان می دهد.

در همین راستا، پیتر برنت تحلیلگر پیش بینی می کند که این نسبت تا سال 2025 بیش از 400 درصد افزایش یابد، او این پیش بینی را بر اساس مشاهده شکل گیری الگوی کلاسیک “سر و شانه معکوس” انجام داد.

انتظار می رود با پذیرش گسترده بیت کوین و ورود سرمایه گذاران نهادی، این ارز دیجیتال به تدریج جایگزین طلا به عنوان یک دارایی امن شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات