خرید ۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط مایکرواستراتژی؛ آیا این اتفاق برای آینده BTC خوب است؟

  • توسط: admin
خرید ۱ میلیارد دلار بیت کوین توسط مایکرواستراتژی؛ آیا این اتفاق برای آینده BTC خوب است؟


شرکت مایکرواستراتژی با عرضه تقریبا ۱.۰۱ میلیارد دلاری اوراق قرضه قابل تبدیل، قصد دارد بخشی از سرمایه حاصل از این فروش را برای خرید بیت کوین استفاده کند. با این حال سوال بسیاری از معامله‌گران این است که آیا این حجم از خرید بیت‌ کوین توسط شرکت‌های بزرگ برای آینده آن خوب است؟

فهرست عناوین

Toggle

خلاصه خبر

شرکت مایکرواستراتژی از طریق عرضه اوراق قرضه خود، ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

این شرکت قصد دارد تا از این طریق، استراتژی خرید بیت کوین خود را تامین مالی کند.

به گزارش کوین تلگراف، شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) یک عرضه اوراق قرضه قابل تبدیل به مبلغ ۱.۰۱ میلیارد دلار را تکمیل کرده و قصد دارد سرمایه حاصل از آن را به خرید بیت کوین

BTC:

و بازپرداخت بدهی‌هایش اختصاص دهد.

این عرضه خصوصی در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) به پایان رسیده‌‌ و سرمایه‌گذاران سازمانی را هدف قرار داده‌است. این شرکت همچنین قصد دارد بخشی از این وجه را برای بازخرید ۵۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه با وثیقه بالا اختصاص دهد. این برنامه به آزادسازی وثیقه، از جمله ۶۹,۰۸۰ بیت‌ کوین منجر خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که مایکرواستراتژی در اختیار کمیسیون بورس و اوراق بهادار قرار داده است، این شرکت از ۱۳ تا ۱۹ سپتامبر (۲۳ تا ۲۹ شهریور) از درآمد حاصل از این عرضه تقریبا ۷٬۴۲۰ بیت کوین را به مبلغ ۴۵۸.۲ میلیون دلار خریداری کرده است.

این شرکت قصد دارد از سرمایه جذب‌شده که پس از کسر کارمزدها و مخارج آن تقریبا ۹۹۷.۴ میلیون دلار برآورد می‌شود، برای استراتژی خرید بیت کوین خود استفاده کند.

مایکرواستراتژی اعلام کرده است از ۶ اوت تا ۱۲ سپتامبر (۱۶ مرداد تا ۲۲ شهریور) تعداد ۱۸٬۳۰۰ بیت‌ کوین را به ارزش ۱.۱۱ میلیارد دلار خریداری کرده است. میانگین قیمت خرید هر بیت‌ کوین در این دوره، ۶۰٬۴۰۸ دلار گزارش شده است.

آیا خرید بیت کوین توسط مایکرواستراتژی برای آینده آن خوب است؟

مایکرواستراتژی در حال حاضر ۲۵۲٬۲۲۰ بیت کوین به ارزش تقریباً ۱۵.۸ میلیارد دلار دارد. این شرکت BTCهای خود را به طور میانگین با قیمت ۳۹٬۲۶۶ دلار خریده‌ و تنها ۹.۹ میلیارد دلار برای آن هزینه کرده است.

همین مسئله به رشد سهام مایکرواستراتژی در بازار بورس آمریکا هم کمک کرده است. به عبارت دقیق‌تر سهام این شرکت در سال جاری بیشتر از ۱۰۰ درصد افزایش یافت. این در حالی است که در همان مدت بیت کوین حدود ۴۰ درصد و شاخص S&P 500 کم‌تر زا ۲۰ درصد رشد کرده است.

فشار خرید مایکرواستراتژی بی‌شک در رشد قیمت بیت‌ کوین هم موثر بوده‌ است. با این حال همه معامله‌گران با حضور چنین سرمایه‌گذاران نهادی بزرگی در بازار بیت‌ کوین موافق نیستند. به نظر آن‌ها این مسئله باعث می‌شود قدرت سرمایه‌گذاران خرد کاهش یافته‌ و بیت کوین به هدف اصلی خود یعنی غیرمتمرکز کردن دنیای مالی نرسد.


کپی لینک
لینک کپی شد

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
کد تپ سواپ امروز؛ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ + آموزش کامل و عکس
  • ۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۰ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
کد تپ سواپ امروز؛ ۳۰ شهریور + آموزش کامل
  • ۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱ بازدید
اخبار آلت‌کوین‌ها
بررسی عملکرد کتیزن؛ آیا امیدی به CATI هست؟
  • ۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۱ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات