کمیسیون بورس آمریکا معاملات آپشن ETF بیت کوین بلک راک را تایید کرد

  • توسط: admin
کمیسیون بورس آمریکا معاملات آپشن ETF بیت کوین بلک راک را تایید کرد


در یک اتفاق مهم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به بورس نزدک اجازه داده است تا قراردادهای آپشنِ ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک راک را لیست کرده و معاملات آن را آغاز کند.

خلاصه خبر

معاملات آپشن ETF بیت‌ کوین شرکت بلک راک تایید شده‌ است.

لیست شدن‌‌ رسمی این قراردادها در بورس نزدک به تاییدیه دو نهاد دیگر وابسته‌ است.

به گزارش کوین تلگراف، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در اطلاعیه‌ای در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور)، معاملات آپشن صندوق iShares Bitcoin Trust تحت نماد IBIT در بورس نزدک را تایید کرد. به عبارت دیگر، SEC به بورس نزدک اجازه داده است تا قراردادهای آپشن ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک راک را لیست کرده و معاملات آن را آغاز کند.

طبق اطلاعیه نزدک، این بورس اجازه خواهد داد تا معاملات آپشن ETF مذکور مانند معاملات آپشن سایر ETFها انجام شود. معاملات آپشن این ETF تحت همان قوانین قرار گیرد.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر بلومبرگ، در توییتر عنوان داشت که احتمالاً SEC در آینده درخواست‌های بیشتری را نیز تایید کند. با این حال وی توضیح داد:

این تنها یک مرحله از تایید است. قبل از لیست شدن رسمی آنها، دفتر کنترل ارز (OCC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) نیز باید تاییدیه‌های خود را صادر کنند. این دو نهاد مهلت زمانی مشخصی ندارند؛ بنابراین زمان تایید یا رد آن‌ها مشخص نیست. با این حال، همین که SEC بالاخره آن را تایید کرده؛ یک گام بزرگ به شمار می‌‌آید.

بسیاری از تحلیلگران بی‌صبرانه منتظر تایید معاملات مشتقات ETFهای اسپات بیت کوین بودند. با تایید این معاملات، سرمایه‌گذاران باتجربه بازار مشتقات هم ممکن است جذب ETFهای اسپات بیت کوین شوند. با توجه به عملکرد خوب این صندوق‌ها در سال ۲۰۲۴، احتمال به وقوع پیوستن‌ این اتفاق زیاد است.

حال باید دید که دفتر کنترل ارز (OCC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) چه زمانی تاییدیه‌های خود را صادر می‌کنند. شایان ذکر است که قیمت بیت کوین

BTC:

در حال حاضر در محدوده ۶۳٬۰۰۰ دلار قرار دارد و در روز قبل، ۰.۶ درصد کاهش یافته‌ است.

نمودار قیمت بیت کوین


کپی لینک
لینک کپی شد

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات