سقوط بی‌سابقه آدرس‌های فعال بیت‌کوین؛ زنگ خطری برای ریزش بیشتر قیمت؟

  • توسط: admin
سقوط بی‌سابقه آدرس‌های فعال بیت‌کوین؛ زنگ خطری برای ریزش بیشتر قیمت؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که شاخص آدرس‌های فعال بیت‌کوین (BTC) اخیراً به سطوح بسیار پایینی سقوط کرده است. اما این موضوع چه تأثیری بر قیمت این ارز دیجیتال دارد؟
این شاخص همان‌طور که از نام آن پیداست، تعداد کل آدرس‌های درگیر در تراکنش‌های مختلف در بلاکچین بیت‌کوین را به‌ صورت روزانه اندازه‌گیری می‌کند. تعداد آدرس‌های فعال منحصربه‌فرد را می‌توان به‌ عنوان تعداد کاربران منحصربه‌فردی که با شبکه تعامل دارند، در نظر گرفت. بنابراین، کاهش این شاخص نشان می‌دهد که علاقه سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال ممکن است در حال کاهش باشد؛ زیرا تعداد کمتری از کاربران در حال انجام تراکنش هستند.
نمودار زیر، روند تغییرات میانگین متحرک ۳۰ روزه و ۳۶۵ روزه برای آدرس‌های فعال بیت‌کوین را در چند سال گذشته نشان می‌دهد:
همان‌طور که در مشاهده می‌شود، میانگین متحرک ۳۰ روزه آدرس‌های فعال بیت‌کوین در یک سال گذشته در حال کاهش بوده است. این شاخص تنها در زمان صعود قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح تاریخی خود به ‌طور موقت از این روند نزولی خارج شد، اما با تثبیت قیمت، دوباره به روند نزولی بازگشت. پس از آن، میانگین متحرک ۳۰ روزه به زیر میانگین ۳۶۵ روزه سقوط کرد و از آن زمان، این دو خط به این ترتیب باقی مانده‌اند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

این موضوع نشان می‌دهد که فعالیت ماهانه بیت‌کوین پایین‌تر از میانگین سال گذشته بوده است. در واقع، میانگین متحرک ۳۰ روزه آدرس‌های فعال به سطحی مشابه با جولای ۲۰۲۱ رسیده است.
به طور تاریخی، هر حرکت صعودی پایداری نیازمند افزایش آدرس‌های فعال است؛ زیرا کاربران جدیدی که به شبکه وارد می‌شوند، سوخت لازم برای حفظ چنین روندهایی را فراهم می‌کنند. بنابراین، تا زمانی که آدرس‌های فعال دوباره افزایش نیابند، قیمت بیت‌کوین نیز ممکن است نتواند روند صعودی پایداری را تجربه کند.
در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین در نزدیکی مرز ۵۸ هزار دلار معامله می‌شود.


منبع

بیت‌کوینیست


اشتراک‌گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات