تحلیل روند نزولی بیت‌کوین در ماه‌های سپتامبر؛ قیمت BTC تا کجا خواهد ریخت؟

  • توسط: admin
تحلیل روند نزولی بیت‌کوین در ماه‌های سپتامبر؛ قیمت BTC تا کجا خواهد ریخت؟


زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت‌کوین (BTC) هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد و پس از عبور کوتاه‌مدت از مرز ۶۰ هزار دلار، اکنون در محدوده ۵۹ هزار دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که شرایط بازار ممکن است قبل از بهبود، وخیم‌تر شود. همچنین، معامله‌گران بازار ارز دیجیتال منتظر رویدادهای مهمی در ماه جاری هستند که می‌تواند باعث افزایش نوسانات قیمت بیت‌کوین شود.

محققان شرکت کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین با اصلاح بیشتری مواجه خواهد شد و احتمالاً در سطح ۵۴ هزار دلار حمایتی قوی پیدا خواهد کرد. این پیش‌بینی پس از آن صورت گرفت که قیمت بیت‌کوین ماه گذشته را با افتی ۸.۶ درصدی به پایان رساند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

کیو‌سی‌پی همچنین به روند تاریخی قیمت بیت‌کوین در ماه سپتامبر اشاره کرده که به طور متوسط بازدهی منفی ۴.۵ درصدی داشته است. لذا این احتمال وجود دارد که قیمت تا حدود ۵۵ هزار دلار اصلاح شود.

در کل، سه‌ماهه سوم سال به طور تاریخی برای بیت‌کوین و بازار ارز دیجیتال دشوار بوده است و ماه سپتامبر اغلب باعث احتیاط سرمایه‌گذاران شده است. این رویکرد در عملکرد ضعیف صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین، از جمله صندوق IBIT شرکت بلک‌راک نیز منعکس شده است.

گزارش اخیر کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) نیز به کاهش ورودی‌های استیبل‌کوین‌ها اشاره می‌کند که نشان‌دهنده احتیاط سرمایه‌گذاران و باور آن‌ها به ادامه روند نزولی است.

با این حال، یکی از معامله‌گران مشهور به نام دان کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) به احتمال بازگشت کوتاه‌مدت قیمت اشاره می‌کند که ناشی از وجود یک شکاف (Gap) در نزدیکی سطح ۵۹ هزار دلار در بازار بورس کالای شیکاگو (CME) است.

این شکاف‌ها وقتی رخ می‌دهند که قیمت بیت‌کوین در این بازار بین زمان بسته شدن و باز شدن تفاوت داشته باشد. چنین شکاف‌هایی اغلب پر می‌شوند؛ زیرا قیمت تمایل دارد به سطح اولیه خود بازگردد.

در میان نوسانات فعلی بازار، نهنگ‌های بیت‌کوین به طور فعال در حال تنظیم مجدد سبد دارایی خود هستند. برای مثال، یکی از نهنگ‌ها ۱۱۰۰ بیت‌کوین را از بایننس برداشت کرده، در حالی که دیگری ۱۰۰۰ بیت‌کوین خریداری کرده و میزان ذخایر خود را افزایش داده است.

یکی دیگر از کارشناسان بازار به نام آویناش شخار (Avinash Shekhar) نیز پیش‌بینی می‌کند که نوسانات بیشتری در راه است و رویدادهای اقتصادی پیش رو در ایالات متحده به این موضوع دامن خواهد زد.

او معتقد است که گزارش قوی اشتغال در آمریکا می‌تواند انتظارات برای سیاست‌های پولی انبساطی (کاهش نرخ بهره) را کاهش دهد و باعث افزایش نوسانات بازار شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات