اجرای ارتقای ناکاموتو توسط استکس؛ تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین سریع‌تر از همیشه!

  • توسط: admin
اجرای ارتقای ناکاموتو توسط استکس؛ تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین سریع‌تر از همیشه!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیم توسعه‌دهنده استکس (Stacks)، یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های لایه ۲ مبتنی بر بیت‌کوین، از روز گذشته یک به‌روزرسانی جدید به نام ناکاموتو را با هدف افزایش سرعت تراکنش‌ها آغاز کرده است.

این ارتقا که به نام خالق ناشناس بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، نام‌گذاری شده، برنامه تولید بلاک در استکس را از بیت‌کوین جدا می‌کند.

طبق گزارش‌ها، اپراتورهای این شبکه اکنون دو هفته فرصت دارند تا ارتقای ناکاموتو را اجرا کنند و پس از آن، یک هارد فورک این فرآیند را تکمیل خواهد کرد.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

ارتقای ناکاموتو با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات انتقال (proof-of-transfer)، روش جدیدی را برای تولید بلاک‌های استکس معرفی می‌کند. به این صورت که، کاربران با سوزاندن بیت‌کوین (BTC) قادر به استخراج بلاک‌های استکس و دریافت پاداش خواهند بود.

در نتیجه این ارتقا، سرعت تراکنش‌ها نیز افزایش یافته و زمان تأیید تراکنش‌ها کاهش پیدا می‌کند. زمان استاندارد برای تأیید تراکنش‌ها در شبکه استکس بیت‌کوین قبلاً بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه یا بیشتر بود.

ارتقای ناکاموتو این میزان را به حدود پنج ثانیه کاهش داده است؛ یک بهبود چشمگیر که به طور قابل‌توجهی استفاده از شبکه استکس را کارآمدتر می‌کند.

در کل، هدف استکس این است که با استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان لایه پایه، امکانات بیشتری مانند قراردادهای هوشمند و سایر عملکردهای مربوط به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را در این بلاکچین معرفی کند.

برای این منظور، استکس همچنین توکن Sbtc را ارائه کرده که به کاربران امکان می‌دهد بیت‌کوین خود را به اقتصاد استکس متصل کنند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات