کلاهبرداری یک مدیر بانک با ارزهای دیجیتال!

  • توسط: admin
کلاهبرداری یک مدیر بانک با ارزهای دیجیتال!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

شان هینز (Shan Hanes)، مدیرعامل سابق بانک هارتلند تری‌استیت (Heartland Tri-State) که اکنون تعطیل شده است، به دست داشتن در یک طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال متهم شده و به یک مورد اختلاس اعتراف کرده است.

این کلاهبرداری شامل ده‌ها میلیون دلار ارز دیجیتال بوده که منجر به سقوط بانک و از دست رفتن کامل وجوه سرمایه‌گذاران شده است.

دادگاه ایالات متحده در ناحیه کانزاس، هینز را به دلیل سوءاستفاده از موقعیتش برای انجام این کلاهبرداری به ۲۴ سال زندان محکوم کرد.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

طرح کلاهبرداری هینز، که به عنوان سلاخی خوک (pig butchering) شناخته می‌شود، شامل ۱۱ مورد انتقال وجه از حساب‌های بانک هارتلند بین ماه‌های می و جولای ۲۰۲۳ بود که طی آنها، مجموعاً ۴۷.۱ میلیون دلار به کیف‌پول‌های ارز دیجیتال ناشناس ارسال شد.

انتقال این وجوه و تلاش هینز برای بهره‌برداری مالی از آن، موجب فروپاشی بانک هارتلند و ایجاد ضرری معادل ۹ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاران شد.

دادستان ایالات متحده تأکید نمود که وزارت دادگستری، افرادی را که از موقعیت‌های خود سوءاستفاده می‌کنند مجبور به پاسخگویی خواهد کرد.

کیت بروباشر (Kate E. Brubacher)، دادستان ایالات متحده، اظهار داشت که هینز نه‌تنها به بانک و سرمایه‌گذاران آن خیانت کرد، بلکه با این اقدام غیرقانونی خود، اعتماد به نهادهای مالی را نیز به خطر انداخت.

طبق گزارش اینترپل، کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال از نوع سلاخی خوک در حال افزایش است. همچنین، گزارش FBI نشان می‌دهد که خسارات ناشی از کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

برخی برآوردها نشان می‌دهد که این طرح‌ها از سال ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۳، موجب از دست رفتن حدود ۷۵ میلیارد دلار شده‌اند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات