آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم دبی

  • توسط: admin
آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم دبی


دبی، به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرهای امارات و مهم‌ترین قطب گردشگری این کشور، هر سال پذیرای تعداد زیادی گردشگر خارجی از سراسر جهان ازجمله ایران است. در تمام فصول سال، هتل های دبی ازجمله هتل صدف دبی مملو از مهمان‌هایی که با خرید بلیط هواپیما دبی و با هدف بازدید از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی، راهی این شهر می‌شوند. به تمام کسانی که قصد رزرو هتل دبی را دارند و می‌خواهند به‌مدت چند روز از اقامت در این شهر زیبا لذت ببرند، پیشنهاد می‌شود که قبل از سفر با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم دبی آشنا شوند. در این مطلب، قصد داریم درباره آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم دبی صحبت کنیم.

مردم دبی به چه دین و مذهبی اعتقاد دارند و با چه زبانی صحبت می‌کنند؟

قبل از سفر به شهر زیبا و منحصربه‌فرد دبی، اگر اطلاعات خود را درباره مردم این شهر، دین و مذهب، زبان و آداب‌ورسوم آن‌ها افزایش دهید، سفر راحت‌تر و خاطره‌انگیزتری را تجربه خواهید کرد؛ زیرا آشنایی بیشتر با مردم هر کشوری برقراری ارتباط با آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

شهر دبی با مساحت ۱٬۲۸۷٫۴ کیلومترمربع نزدیک به ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد. دین درصد زیادی از مردم این شهر اسلام و مذهب آن‌ها سنی است. برای اجرای روابط سیاسی و اجتماعی دبی، از دین و شریعت اسلام الگوبرداری می‌شود. علاوه‌بر دین اسلام و مذهب شیعه، ادیانی و مذاهبی مانند مسیحیت، بودائیسم و هندوئیسم نیز در این کشور وجود دارد؛ اما فقط تبلیغات دین اسلام در این کشور ممنوعیت ندارد.

باتوجه‌به این‌که افراد مختلفی از سراسر جهان به‌دلیل امکانات رفاهی بالا و زندگی باکیفیت، دبی را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند؛ در این شهر، ممکن است افرادی را ببینید که با زبانی غیر از زبان عربی به‌عنوان زبان اصلی مردم این شهر صحبت کنند. از زبان‌های رایج موجود در دبی می‌توان به هندی، فارسی، چینی، اردو و بنگالی، اشاره کرد.

مهمان‌نوازی در دبی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آداب‌ورسوم مردم این شهر، به چه صورت است؟

در زمان سفر به دبی و اقامت در یکی از هتل های خوب و باکیفیت این شهر مانند هتل صدف دبی، به این نکته توجه داشته باشید که به‌خوبی با آداب‌ورسوم موجود در دبی آشنا شوید. مردم اصیل این شهر برای آداب‌ورسوم مهمان‌نوازی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و انتظار دارند که گردشگران نیز به این آداب‌ورسوم احترام بگذارند.

در مهمان‌نوازی عربی، گردشگران با قهوه عربی یا گاوا که با میخک، زعفران زیره و هل معطر شده است، پذیرایی می‌شوند و بعد از نوشیدن قهوه، برای تحویل‌دادن فنجان به میزبان از دست راست استفاده می‌کنند. در اولین برخورد، افراد برای نشان‌دادن ادب و احترام از عبارت السلام‌علیکم استفاده می‌کنند.

از مهم‌ترین آداب مهمان‌نوازی در دبی می‌توان به مواردی همچون لمس بینی به بینی هنگام ملاقات برای نشان‌دادن صمیمیت، دست‌دادن مردان عرب با تمام افراد حاضر در جمع، شست‌وشوی دست‌ها برای آماده‌شدن جهت خوردن غذا با دست، حاضرنشدن در خانه میزبان زودتر از زمان تعیین‌شده، درآوردن کفش‌ها قبل از ورود به خانه و … اشاره کرد. رفتار مردم دبی با گردشگران مسلمان ایرانی بسیار محترمانه و دوستانه است.

آیا در شهر دبی برای حجاب آداب‌ورسوم خاصی وجود دارد؟

باتوجه‌به این‌که مردم بومی دبی همگی مسلمان هستند، حجاب برای آن‌ها یک فریضه دینی محسوب می‌شود. زنان عرب اغلب لباس‌های بلند و تیره به تن می‌کنند و صورت خود را با پوشیه می‌پوشانند؛ اما به‌طورکلی در قوانین دبی قانونی تحت عنوان حجاب اجباری وجود ندارد. گردشگران می‌توانند با لباس دلخواه خود در دبی به گشت‌وگذار بپردازند؛ به‌شرطی که لباس نامتعارف، لباس خیلی باز و کوتاه و به دور از فرهنگ دبی نباشد. در یکی از محله‌های سنتی و قدیمی دبی به نام حیا، کسی حق ندارد که لباس تنگ و بدن‌نما بپوشد. همه افراد باید از لباس‌های بلند و گشاد استفاده کنند.

علاوه‌براین، قبل از ورود به محله حیا، درآوردن کفش نیز الزامی است. باتوجه‌به این نکات، قبل از سفر به دبی و اقامت در هتل های معروفی مانند هتل صدف دبی، لباس‌هایی را در چمدان خود قرار دهید که متناسب با فرهنگ و آداب‌ورسوم این شهر باشد.

فرهنگ غذایی شهر دبی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم دبی، علاوه‌بر مواردی مانند دین، مذهب، زبان، حجاب، مهمان‌نوازی، نحوه احوال‌پرسی، شعر، رقص و میراث فرهنگی و تاریخی، فرهنگ غذایی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از مهم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای پرطرفدار این شهر می‌توان به شتر شکم‌پر و شاورما اشاره کرد. این غذا در فهرست گینس نیز به‌ثبت رسیده است.

برای تهیه محتویات داخل شتر شکم‌پر از گوشت مرغ، گوشت بز و گوشت گوسفند استفاده می‌کنند. این غذا روی حرارت زغال پخته می‌شود و برای سیرکردن نزدیک به 800 نفر کافی است. مردم دبی برای خوردن غذا از دست راست خود استفاده می‌کنند.

برای پخت شاورما، به‌عنوان معروف‌ترین ساندویچ عربی، یک سیخ گوشت کبابی را در کنار سایر گوشت‌ها طبخ می‌کنند و برای سرو آن از خیار، گوجه، حمص، ترشی و تبوله استفاده می‌کنند. در دبی، اگر جایی برای ‌صرف غذا دعوت بودید، سعی کنید که یک ربع دیرتر به مهمانی برسید؛ چون طبق آداب‌ورسوم، دوست ندارند که مهمان زودتر به منزل آن‌ها برود.

خرید بلیط دبی و رزرو هتل صدف دبی در سایت فلای تودی

در این مطلب، راجع‌به آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم دبی صحبت کردیم و توضیح دادیم که گردشگران قبل از سفر به دبی و رزرو هتل صدف این شهر بهتر است که اطلاعات خود را در این مورد افزایش دهند تا برقراری ارتباط با مردم بومی برای آن‌ها راحت‌تر باشد. اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو یکی از هتل های دبی را دارید، به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی درحال‌حاضر به‌عنوان معتبرترین سایت خدمات آنلاین گردشگری ایران شناخته می‌شود و تیم پشتیبانی آن در تمام ساعات شبانه‌روز آماده است که به تمام سؤالات کاربران پاسخ دهد.

  • اشتراک گزاری:
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات