آیا پرونده ریپل و کمیسیون بورس آمریکا (SEC) به پایان رسیده است؟

  • توسط: admin
آیا پرونده ریپل و کمیسیون بورس آمریکا (SEC) به پایان رسیده است؟


برخی از تحلیلگران این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا حکم جدید دادگاه آمریکا، به پرونده SEC و ریپل پایان می‌دهد یا مرحله جدیدی در این پرونده شروع می‌شود؟

فهرست عناوین

Toggle

خلاصه خبر

از آنجا SEC حدود ۶۰ روز مهلت دارد تا درخواست تجدید نظر خود را ثبت کند، بسیاری معتقدند که پرونده ریپل به پایان نرسیده است.

برخی حقوقدانان معتقد هستند که SEC درخواست تجدید نظ خود را در مورد تصمیم دادگاه مبنی بر اوراق بهادار نبودن ریپل ارائه می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، ریپل در چ۷ اوت (۱۷ مرداد) پایان پرونده حقوقی ۴ ساله خود با SEC را جشن گرفت. برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل شرکت ریپل، در توییتر اعلام کرد قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) دستور داده ۹۴ درصد از جریمه ۲ میلیارد دلار درخواست‌شده توسط SEC برای ریپل کاهش یابد. به عبارت دیگر جریمه این شرکت تنها ۱۲۵ میلیون دلار مشخص شده‌ است. گارلینگ‌هاوس در این پست اظهار داشت:

این یک پیروزی برای ریپل، صنعت کریپتو و قانون است. مخالفت‌های SEC در برابر تمام جامعه ریپل به پایان رسیده است.

جامعه ریپل پس از این توییت به این خبر به سرعت واکنش نشان دادند و قیمت ریپل

XRP:

نیز ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد. با این حال، برخی از کارشناسان به اتمام این پرونده شک دارند و حتی اذعان کرده‌اند که پرونده مذکور فعلا به پایان نرسیده است.

آیا ریپل برنده این پرونده است؟

فیلیپ موستاکیس (Philip Moustakis)، یکی از مشاوران قبلی کمیسیون بورس آمریکا، معتقد است نمی‌توان با قطعیت گفت که در تصمیم دادگاه برای کاهش جریمه ۲ میلیارد دلاری ریپل به ۱۲۵ میلیون دلار، برنده‌ای وجود دارد.

این نتیجه‌گیری به دلیل عدم شفافیت در مورد نحوه اعمال قوانین اوراق بهادار ایالات متحده بر ارزهای دیجیتال، هزینه‌های قانونی، جریمه و اختلال در کسب‌وکار ریپل از زمان آغاز این پرونده در اواخر سال ۲۰۲۰ به دست آمده‌ است. موستاکیس در گزارشی در شبکه خبری Law360 نوشت:

ریپل یک برنده است؛ اما به نظر من در تصویر بزرگ‌تر، اگر مجبور باشی چند سال درگیر یک دعوی قضایی باشی، دارایی و توکن شما (حداقل برای مدتی) از صرافی‌ها حذف شود، با قانون‌گذار در بیفتی، جریمه سنگینی پرداخت کنی و …؛ اینها حس برنده شدن نمی‌دهند.

علاوه بر موارد گفته‌ شده‌، این احتمال وجود دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برخی از نتایج این پرونده را به چالش بکشد.

SEC تا اوایل اکتبر می‌تواند درخواست تجدید نظر خود را ارائه دهد

کمیسیون بورس آمریکا ۶۰ روز مهلت دارد تا پیش از نهایی شدن رای دادگاه درخواست تجدید نظر خود را ثبت کند. بر اساس گفته‌های النور ترت (Eleanor Terrett)، خبرنگار فاکس بیزنس، احتمالاً درخواست تجدید نظر SEC به حکم اخیر دادگاه مرتبط نباشد و به سایر دستورات ارتباط داشته باشد.

اگر SEC تا ۶ اکتبر (۱۵ مهر) درخواست تجدید نظری ثبت کند، احتمالاً به حکمی اعتراض می‌کند که ادعا کرده فروش ریپل (XRP) به سرمایه‌گذاران خرد قوانین اوراق بهادار نیست را نقض نمی‌کند. این حکم در جولای ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) صادر شده‌ بود. در آن زمان قاضی تورس اعلام کرد فروش ریپل به سرمایه‌گذاران نهاد جزو فروش اوراق بهادار محسوب می‌شود. خبرنگار فاکس بیزینس در نتیجه‌گیری خود اعلام کرد:

احساس می‌کنم درخواست تجدیدنظر در حکم جبران خسارت از سوی هر کدام از طرفین بعید است. به نظر می‌رسد حالا که حکم نهایی صادر شده است، احتمال بیشتری وجود دارد که SEC به حکم جولای ۲۰۲۳ درخواست تجدید نظر دهد.

جرمی هوگان (Jeremy Hogan) نیز اظهار داشت:

هر دو طرف حق درخواست تجدید نظر را دارندو اگر این کار را انجام دهند، تمرکز آن‌ها قطعا روی فروش سازمان‌یافته ریپل خواهد بود.

تحلیلگری به اسم جو کاستلاچیو (Joe Castelluccio) باور دارد که چون SEC قبلاً هم برای اعتراض به این پرونده تلاش کرده بود؛ احتمالاً درخواست تجدید نظر خود را ارائه می‌کند. این وکیل معتقد است که SEC احتمالا در مورد فروش ثانویه و جریمه درخواست تجدید نظر کند.

علاوه بر این SEC به‌ صراحت نگفته است که فروش‌ها در سرویس پرداخت‌های بین‌المللی ریپل، یعنی نقدینگی درخواستی (ODL)، قوانین اوراق بهادار را نقض می‌کند یا خیر. این کمیسیون اعلام کرده است که این فروش‌ها نشان‌دهنده احتمال تکرار تخلفات قبلی ریپل هستند. این کمیسیون در بیانیه‌ای در نشریه Law360 گفته‌ است:

طبق آنچه که دادگاه یافته، این واقعیت که ریپل تمایل خود را برای جابه‌جا کردن مرزهای حکم‌ها نشان داده، نشان‌دهنده این احتمال است که در نهایت (اگر هنوز این کار را نکرده باشد) از مرزها عبور می‌کند.

از این رو تعدادی از حقوقدانان اعتقاد دارند که دعوی قضایی پرونده ریپل و SEC هنوز به پایان نرسیده است.


کپی لینک
لینک کپی شد

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
هک ربات تلگرامی Banana Gun؛ دو میلیون دلار سرمایه از دست رفت
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • -
  • ۰ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
خروجی از ETFها همچنان ادامه دارد
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • -
  • ۷ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
کمبو کارت امروز همستر کامبت؛ ۲۹ شهریور + آموزش کامل
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
  • -
  • ۷ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات