شروع طوفانی ETFهای اتریوم؛ جذب سرمایه ۲.۲ میلیارد دلاری به بازار در یک هفته!

  • توسط: admin
شروع طوفانی ETFهای اتریوم؛ جذب سرمایه ۲.۲ میلیارد دلاری به بازار در یک هفته!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت تحلیلی کوین‌شیرز (CoinShares) گزارش جدیدی را منتشر کرده که نشان می‌دهد راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در هفته گذشته، توانسته است ۲.۲ میلیارد دلار سرمایه را جذب بازار کریپتو کند.

این بالاترین ورودی هفتگی ثبت شده در بازار از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. با این حال، فروش سهام محصولات گری‌اسکیل، مانند ETHE تأثیر کلی راه‌اندازی ETFهای اتریوم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

صندوق ETF اتریوم گری‌اسکیل در اولین هفته راه‌اندازی با خروجی ۱.۵ میلیارد دلاری مواجه شد، که تقریباً ۲۰ درصد از دارایی‌های تحت مدیریت آن را شامل می‌شود. در مقابل، ETF شرکت‌های بلک‌راک، فیدلیتی و بیت‌وایز در همان مدت ورودی خالص ۱.۱۸ میلیارد دلاری داشتند.

به این ترتیب، خروجی خالص ETFهای اتریوم در هفته اول به ۳۳۸ میلیون دلار رسید. با این حال، حجم معاملات محصولات ETP اتریوم در سراسر جهان ۵۴۲ درصد افزایش یافته است.

کوین‌شیرز اشاره می‌کند که این وضعیت مشابه با بازار ETFهای بیت‌کوین در هفته اول راه‌اندازی آن است. هفته گذشته، ETFهای اسپات بیت‌کوین در آمریکا ۵۱۹ میلیون دلار ورودی داشتند که ورودی‌های ماهانه را به ۳.۶ میلیارد دلار و ورودی‌های سال ۲۰۲۴ را به ۱۹ میلیارد دلار رساند.

با توجه به این جریان‌های دوطرفه، ورودی‌ به محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته در سطح ۲۴۵ میلیون دلار ثابت ماند. با این حال، راه‌اندازی ETF اتریوم به افزایش حجم معاملات به بالاترین سطح از ماه می، یعنی ۱۴.۸ میلیارد دلار کمک کرده است.

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴.۸ درصد افزایش یافته و به ۳۴۰۰ دلار نزدیک شده است.

همچنین، سود باز قراردادهای آتی اتریوم در سه هفته گذشته ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است. لازم به ذکر است که با افزایش معاملات اهرمی، احتمال لیکویید شدن‌ آنها نیز بیشتر می‌شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات