طرح جنجالی وزیر‌ایکس برای جبران خسارت ۲۳۰ میلیونی؛ کاربران چه گزینه‌هایی دارند؟

  • توسط: admin
طرح جنجالی وزیر‌ایکس برای جبران خسارت ۲۳۰ میلیونی؛ کاربران چه گزینه‌هایی دارند؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی هندی وزیر‌ایکس (WazirX) اخیراً طرح بحث‌برانگیزی را برای تقسیم ضرر ۲۳۰ میلیون دلاری کاربران خود در پی هک هفته گذشته، ارائه کرده است.

طبق گزارش‌ها، این صرافی برای جبران خسارات مشتریان خود، قصد دارد استراتژی «ضرر اجتماعی عادلانه و شفاف» را اجرا کند. این رویکرد شامل ایجاد توازن مجدد در پرتفوی مشتریان خواهد بود.

وزیر‌ایکس تنها ۵۵ درصد از دارایی‌های مشتریان را بازمی‌گرداند و ۴۵ درصد باقی‌مانده را در قالب استیبل‌کوین‌ها قفل می‌کند. شایان ذکر است که این استراتژی حتی بر روی آن دسته از کاربرانی که دارایی‌هایشان مستقیماً دزدیده نشده، تأثیر خواهد داشت.

بر اساس این طرح، وزیر‌ایکس دو گزینه بازیابی را به کاربران ارائه می‌دهد. در حالت اول، کاربران امکان داد و ستد و نگهداری دارایی‌ها را خواهند داشت و در اولویت برنامه بازپرداخت قرار خواهند گرفت، اما گزینه برداشت برای آن‌ها محدود خواهد شد.

در حالت دوم، کاربران اجازه معامله و برداشت توکن‌ها را خواهند داشت، اما در اولویت پرداخت پایین‌تری قرار خواهند گرفت.

نیشال شتی (Nishal Shetty)، بنیان‌گذار این صرافی، خطاب به جامعه گفت که فرآیند جبرانی ممکن است سال‌ها طول بکشد و حتی در برخی موارد، خسارت کاربر به صورت کامل جبران نشود.

در این میان، منتقدان، از جمله نیکیل پهوا (Nikhil Pahwa)، استدلال می‌کنند که اقدامات وزیر‌ایکس فراتر از مسئولیت‌های معمول یک صرافی است و اساساً با دست بردن در کیف پول کاربران، دارایی‌ها را بین آن‌ها بازتوزیع می‌کند.

مشتریان همچنین این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا شرکت از ذخایر سود خود برای جبران زیان آن‌ها استفاده نمی‌کند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات