کاهش شدید درآمد ماینرهای بیت کوین: سپتامبر ماه خوبی نبود

  • توسط: admin
کاهش شدید درآمد ماینرهای بیت کوین: سپتامبر ماه خوبی نبود


عملیات استخراج بیت کوین (BTC) به طور فزاینده‌ای رقابتی شده است و ماینرها شاهد کاهش درآمدهای ناشی از کارمزد هستند. این دسته از بازیگران بازار، در ماه سپتامبر شاهد کمترین میزان درآمد خود در سال 2024 بودند – که به چالش‌های آن‌ها پس از رویداد هاوینگ اشاره دارد.

ماینرها نزدیک به 816 میلیون دلار پاداش بلاک برای ماه سپتامبر دریافت کردند که نشان دهنده کاهش قابل توجه کارمزدها است. این بحرانِ درآمدی بر شرکت‌های بزرگ ماینینگ در بازار ایالات متحده نیز تأثیر گذاشت. Core Scientific، یکی از پیشتازان این صنعت، تنها کسب و کاری است که روندی صعودی داشته است؛ البته بدون شناسایی نتایج مالی از سه ماهه سوم! بر اساس داده‌های 12 ماه گذشته، این شرکت از نظر درآمد نیز پیشتاز است و 570 میلیون دلار را ثبت کرد.

در بازار ماینینگ بیت کوین چه خبر است؟

در حال حاضر، بیت کوین کارمزدهای نجومی که به دلیل درج Ordinals و نقل و انتقالات Runes کسب کرده بود را از دست داد. «تابستان دیفای» بیت کوین که همگی منتظر آن بودند، محقق نشد و توکن‌های BRC-20 به سختی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. کارمزدهای بلاک به سطوحی کاهش یافته است که از سه ماهه اول ۲۰۲۳، قبل از معرفی توکن‌های مبتنی بر بیت کوین، مشاهده نشده بود.

منبع Dune

با وجود تلاش برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید، ایجاد زنجیره‌های لایه 2 و دیفای نیز به تعویق افتاد. شبکه بیت کوین تنها به حدود 14 درصد کارمزد Rune رضایت داده است و بیش از 85 درصد آن، توسط کارمزد تراکنش‌های معمولی پوشش داده می‌شود.

کاهشِ پاداشِ بلاک انتظاراتی را ایجاد کرد که بیت کوین باید به ماینرها برای ادامه فعالیت انگیزه دهد، عمدتاً از طریق کارمزد. با این حال، فعالیت روی زنجیره نیز کند شده است؛ زیرا بیشتر کوین‌ها برای هولد بلندمدت جابه‌جا می‌شوند.

از سوی دیگر، استفاده از بیت کوین به عنوان یک وسیله پرداخت به کندی انجام شده است و کاربران استیبل کوین‌ها را ترجیح می‌دهند.

خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین

معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر

دریافت وام و اعتبار معاملاتی

سرعت بالا در تکمیل سفارشات

بات‌های معامله‌گر متنوع

پشتیبانی ۲۴ ساعته

خرید بیت کوین

در ماه سپتامبر شاهد کاهش هش ریت شبکه بودیم؛ به طوری که این شاخص از 756 EH/s به 636 EH/s افت کرد. بخش کوچکی از هش ریت به بیت‌کوین کش (BCH) منتقل شد، که گاهی اوقات سود بیشتری برای استخراج به همراه دارد.

افزایش رقابت‌ها در صنعت ماینینگ در سال 2024 نیز سطوح سختی شبکه را بالا برد. با این حال، از 26 سپتامبر، سختی شبکه روندی نزولی داشت و دو هفته دیگر به ماینرها فرصت داد تا بلاک‌های ساده‌تر را کشف کنند.

در حال حاضر، ماینرهای بیت کوین کمی بیشتر از 2 میلیون کوین را هولد می‌کنند و جز بزرگ‌ترین هولدرهای بیت کوین هستند. با توجه به اینکه بیت کوین هنوز در محدوده 60 تا 65 هزار دلار معامله می‌شود، ممکن است برخی از ماینرها بتوانند هزینه‌های جاری خود را پوشش دهند، به خصوص اگر کوین‌های دوره‌های استخراج قبلی را نگهداری کنند. با این حال، توسعه عملیات استخراج ممکن است به قیمت بسیار بالاتری برای بیت کوین نیاز داشته باشد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
کدام پروژه‌ها بیشترین سرمایه را در ماه سپتامبر جذب کردند؟
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۰ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
ماسک امپایر از فازجدید خود رونمایی کرد: ۳۴.۵ میلیارد توکن X
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۲ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
USDT چیزی فراتر از یک ابزار معاملاتی برای رمزارزها است
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات