چالشی جدید برای TUSD؛ چرا SEC از صادرکنندگان این استیبل‌کوین شکایت کرده؟

  • توسط: admin
چالشی جدید برای TUSD؛ چرا SEC از صادرکنندگان این استیبل‌کوین شکایت کرده؟


کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از دو شرکت رمزنگاری TrueCoin و TrustToken به دلیل اجرای یک برنامه سرمایه گذاری با ریسک بالا و ارائه اوراق بهادار بدون مجوز در ارتباط با استیبل کوین TruioSD (TUSD) شکایت کرده است.

بر اساس این گزارش ها، این دو شرکت متهم به سرمایه گذاری 99 درصد از ذخایر پشتیبان استیبل کوین TUSD در صندوقی با ریسک بالا هستند که با بازخریدها مشکل داشته است.

SEC گفت این شرکت ها سرمایه گذاران را گمراه کردند و ادعا کردند که TUSD به طور کامل توسط دلار آمریکا وثیقه شده است، در حالی که بسیاری از این وثیقه در یک طرح سرمایه گذاری سوداگرانه استفاده شده است.

TrustToken که پروتکل وام دهی TrueFi را توسعه داد و استیبل کوین TUSD را از طریق Truecoin راه اندازی کرد، گفت که استیبل کوین با انتشار گزارش های روزانه ذخایر ذخایر خود از موسسات مستقل، شفافیت لازم را دارد.

اما شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار نشان می دهد که این ادعاها نادرست است و از نوامبر 2020 تا آوریل 2023، این شرکت ها اوراق بهادار را بدون ثبت رسمی عرضه می کردند.

تا مارس 2022، این دو شرکت بیش از 500 میلیون دلار از استیبل‌کوین TUSD را در صندوق‌های پرریسک سرمایه‌گذاری کردند و به انتشار اطلاعات نادرست در مورد حمایت یک به یک از TUSD به دلار آمریکا ادامه دادند، حتی اگر در آن سال مشکلات بازخریدی را کشف کردند.

SEC شکایتی را در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا تنظیم کرد و شرکت ها موافقت کردند که مجموعاً 700000 دلار جریمه بپردازند.

این مورد نشان دهنده اهمیت ثبت قانونی در عرضه اوراق بهادار است و به سرمایه گذاران توصیه می شود برای تصمیم گیری آگاهانه تر، این معیار را در نظر داشته باشند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات