پیش‌بینی آینده بیت‌کوین بر اساس الگوهای تاریخی؛ تحلیل سناریوهای صعودی و نزولی

  • توسط: admin
پیش‌بینی آینده بیت‌کوین بر اساس الگوهای تاریخی؛ تحلیل سناریوهای صعودی و نزولی


زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از معامله‌گران کهنه‌کار به نام پیتر برنت (Peter Brandt) در آخرین اظهارات خود اعلام کرده که روند نزولی قیمت بیت کوین از زمان هاوینگ آوریل ۲۰۲۴، شباهت‌هایی به روند قیمت آن پیش از دوره صعودی ۲۰۱۶ دارد. وی به عمق اصلاحات بازار اشاره کرده و تشابه این دو دوره را برجسته کرده است.

در سال ۲۰۱۶، هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۹ جولای رخ داد. قیمت این ارز دیجیتال در روز هاوینگ ۶۵۰ دلار بود و پس از این رویداد، با افتی ۲۷ درصدی به کف ۴۷۴ دلار کاهش یافت.

اما پس از این افت، روند صعودی خود را از سر گرفت و در دسامبر ۲۰۱۷ به سقف چرخه در ۲۰ هزار دلار رسید. به طور مشابه، افت اخیر قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار، به معنای اصلاحی ۲۶ درصدی نسبت به سطح ۶۴۹۶۲ دلار (قیمت در زمان هاوینگ ۲۰۲۴) است.

با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که قیمت بیت کوین ممکن است کاهش بیشتری را تجربه کند. بر اساس داده‌های بازار، قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ ۵ آگوست با کاهشی دو رقمی به ۴۹۲۲۱ دلار رسید.

قیمت بیت کوین از زمانی که در اواخر ماه جولای به ۷۰ هزار دلار دست یافت، ۲۰ درصد کاهش یافته است، اما در حال حاضر نشانه‌هایی از بهبودی در بازار مشاهده می‌شود. بیت کوین در جریان معاملات آسیایی در تاریخ ۶ آگوست حمایت ۵۶ هزار دلار را پس گرفته است.

در تاریخ ۵ آگوست، بنجامین کاون، تحلیلگر، بیان داشت که الگوی کنونی حرکت قیمت، منعکس‌کننده الگوی سال ۲۰۱۹ است. در آن سال، قیمت در نیمه اول سال افزایش و سپس، در نیمه دوم سال کاهش یافت.

در طرف مقابل، تیم کراوچونوفسکی (Tim Kravchunovsky)، بنیان‌گذار و مدیر عامل شبکه مخابراتی غیرمتمرکز چیرپ (Chirp)، در یادداشتی اظهار داشته که ممکن است مانند سال ۲۰۲۰ شاهد بهبود دارایی‌های کریپتو با سرعتی بیشتر از سایر دارایی‌های پرریسک باشیم.

وی معتقد است که سقوط اخیر بازار کریپتو ناشی از عوامل کلان اقتصادی بوده و به فروش انبوه دارایی‌ها ارتباطی ندارد.

او تصریح کرد:

طی ساعات و روزهای آینده، ممکن است مشابه آنچه که در سال ۲۰۲۰ مشاهده شد، شاهد جدایی روند ارزهای دیجیتال از بازار سهام باشیم.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات