پایان یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ کریپتو؛ حکم هکرهای بیتفینکس صادر شد!

  • توسط: admin
پایان یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ کریپتو؛ حکم هکرهای بیتفینکس صادر شد!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلیا لیختن‌اشتاین (Ilya Lichtenstein)، مغز متفکر پشت بزرگترین هک صرافی بیتفینکس (Bitfinex)، به ۵ سال زندان محکوم شد.

لیختن‌اشتاین و همسرش، هدر مورگان (Heather Morgan)، به جرم توطئه برای پولشویی در ارتباط با هک ۶ میلیارد دلاری بیتفینکس اعتراف کرده‌اند.

در دادخواست اخیر، دادستان‌های آمریکا خواستار حداقل ۵ سال زندان برای لیختن‌اشتاین شدند. این اقدام در پی ضبط دارایی‌های مرتبط با این هک، که یکی از بزرگترین سرقت‌های ارز دیجیتال در تاریخ است، صورت گرفته است.

سود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!




خرید سریع

طبق گزارش‌ها، هدر مورگان نیز که به نام مستعار رزل‌خان (Razzlekhan) هم شناخته می‌شود، به ۱۸ ماه حبس و ۳ سال نظارت پس از آزادی محکوم شده است. دولت آمریکا اعلام کرده که لیختن‌اشتاین باید مدت بیشتری از همسرش در زندان بماند. دادستان‌ها معتقدند که این حکم سنگین می‌تواند چرخه چنین جرایمی را متوقف کند.

لیختن‌اشتاین که در سال ۲۰۱۶ بیتفینکس را هک کرده بود، با همکاری همسرش اقدام به پولشویی وجوه دزدیده شده کرد. مورگان نیز اعتراف کرده که حتی پس از اطلاع از دست داشتن همسرش در این هک، به او در مخفی کردن جرم کمک کرده است.

به گزارش بلومبرگ، این زوج از تکنیک‌های پیچیده پولشویی استفاده کرده و دارایی‌های دزدیده شده را صرف خرید ان‌اف‌تی (NFT)، طلا و کارت‌های هدیه کرده‌اند.

لیختن‌اشتاین همچنین در پرونده‌های دیگر به دادستانی کمک کرده و در دادگاهی مرتبط با پولشویی از طریق سرویس میکسر بیت‌کوین به نام بیت‌کوین فاگ (Bitcoin Fog) شهادت داده است. رومن استرلینگوف (Roman Sterlingov)، مجرم روسی-سوئدی این پرونده، با ۳۰ سال زندان مواجه است.



اشتراک‌گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات