ماجراجویی بلک‌راک در دنیای آلت‌کوین‌ها؛ ETFهای سولانا و ریپل عرضه می‌شوند؟

  • توسط: admin
ماجراجویی بلک‌راک در دنیای آلت‌کوین‌ها؛ ETFهای سولانا و ریپل عرضه می‌شوند؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به تأیید رسمی و آغاز به کار صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین و اتریوم در ایالات متحده، این روزها بحث‌های زیادی پیرامون راه‌اندازی صندوق‌های ETF برای دیگر رمزارزها به وجود آمده است.

به طور خاص، کارشناسان بازار سوالاتی مطرح می‌کنند که آیا شرکت‌های بزرگ مدیریت دارایی در جهان، مانند بلک‌راک (BlackRock)، درخواستی برای راه‌اندازی ETF اسپات سولانا یا ریپل ارائه خواهند داد یا خیر؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. به نظر می‌رسد بلک‌راک، علی‌رغم رشد چشمگیر بازار کریپتو، هنوز فقط به بیت کوین و اتریوم به عنوان ارزهای دیجیتال اصلی نگاه می‌کند و فعلاً برنامه‌ای برای ارائه ETFهای اسپات برای آلت‌کوین‌هایی مانند سولانا و ریپل ندارد.

اظهارات مقامات بلک‌راک نشان می‌دهند که در حال حاضر، گسترش فعالیت‌های این شرکت به سایر آلت‌کوین‌ها، در دستور کار نیست.

در مقابل، شرکت‌های بزرگی مانند ون‌اک (VanEck) و ۲۱شیرز (۲۱Shares) علاقه‌مند به ارائه ETFهای اسپات برای سولانا هستند و پیش‌تر برای ارائه اولین ETFهای اسپات سولانا در ایالات متحده درخواست داده‌اند.

مدیران این دو شرکت معتقدند که سولانا پتانسیل بالایی برای رشد دارد و در آینده می‌تواند به یکی از ارزهای دیجیتال بزرگ بازار تبدیل شود.

در همین راستا، متیو سیگل، رئیس بخش تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در ون‌اک، اشاره کرده که سولانا همانند اتریوم غیرمتمرکز است؛ زیرا هیچ نهادی بیش از ۲۰ درصد از عرضه SOL را کنترل نمی‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور یک‌جانبه زنجیره را متوقف کند.

از سوی دیگر، مسئله غیرمتمرکز بودن برای ریپل یک موضوع چالش‌برانگیز است؛ زیرا میزان زیادی از عرضه توکن XRP در اختیار شرکت ریپل قرار دارد.

همچنین، پرونده حقوقی جاری سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه این شرکت، می‌تواند روند ایجاد ETF ریپل را کند کند. با این وجود، ریپل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آلت‌کوین‌ها، همچنان پتانسیل ورود به بازار ETFها را دارد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات