لایحه ذخیره استراتژیک بیت‌کوین به سنای آمریکا رفت! گامی به سوی آینده دیجیتال؟

  • توسط: admin
لایحه ذخیره استراتژیک بیت‌کوین به سنای آمریکا رفت! گامی به سوی آینده دیجیتال؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

سناتور سینتیا لومیس در تاریخ ۳۱ جولای، لایحه‌ “ذخیره استراتژیک بیت‌کوین” را در سنا معرفی کرد. همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، این لایحه پیشنهاد می‌دهد که دولت ایالات متحده ۵ درصد از کل عرضه بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک خریداری کند.

هدف این لایحه، ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز از خزانه‌های امن بیت‌کوین تحت کنترل وزارت خزانه‌داری ایالات متحده است.

همچنین، این لایحه تأکید می‌کند که تدابیر امنیت سایبری و فیزیکی سخت‌گیرانه‌ای برای جلوگیری از دزدی وجوه بیت‌کوین باید اتخاذ شود. هدف نهایی این طرح، انباشت ۱ میلیون بیت‌کوین در طول زمان است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

بیانیه‌ای که به همراه معرفی این لایحه منتشر شده، به مشکلات اقتصادی و بدهی ملی ۳۵ تریلیون دلاری ایالات متحده اشاره دارد.

سناتور لومیس اعلام کرده که با توجه به تورم بالا و بدهی ملی، ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت‌کوینی می‌تواند راه‌حلی برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر باشد.

این لایحه همچنین بر حق حضانت شخصی بیت‌کوین در ایالات متحده تأکید کرده است؛ حقی که در حال حاضر تحت فشار برخی قانون‌گذاران ایالات متحده قرار دارد.

طرح سناتور لومیس برای خرید ۵ درصد از کل عرضه بیت‌کوین، پیش از این توسط سیاستمدارانی مانند رابرت اف. کندی جونیور و دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ هم مطرح شده است.

با این حال، چند روز بعد از اینکه ترامپ وعده داد که بیت‌کوین‌های ایالات متحده را نخواهد فروخت، دولت فعلی آمریکا ۲۹۸۰۰ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرد.

این اقدام با انتقاد مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال و دیگر چهره‌های معروف صنعت کریپتو مواجه شد.

در این میان، برخی امیدوارند که مشکلات تورمی و بحران دلار بتواند دلیلی قانع‌کننده برای بازگشت به دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین باشند.

در همین راستا، مت بل، مدیرعامل توربوفیش (Turbofish)، معتقد است که ناپایداری ارزهای فیات باعث نگرانی‌های جهانی شده و می‌تواند موجب تقاضا برای بیت‌کوین شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات