شوک افزایش ۵۰۰ درصدی کارمزدها در شبکه اتریوم؛ فعالیت‌های آنچین اوج گرفت!

  • توسط: admin
شوک افزایش ۵۰۰ درصدی کارمزدها در شبکه اتریوم؛ فعالیت‌های آنچین اوج گرفت!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش جدید کوین‌بیس، کارمزد‌ تراکنش‌ها (گس فی‌) در شبکه اتریوم طی دو هفته گذشته به دلیل افزایش فعالیت‌های آن‌چین، به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم بین ۱۶ تا ۲۶ سپتامبر، ۴۹۸ درصد بالاتر از میانگین ماهانه بوده و هزینه متوسط هر تراکنش از ۰.۰۹ دلار در ابتدای ماه به ۱.۶۹ دلار افزایش یافته است.

تحلیلگران کوین‌بیس علت اصلی این افزایش را رشد فعالیت‌های آن‌چین دانسته‌اند. از جمله این عوامل می‌توان به افزایش ۹ درصدی حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) شبکه اتریوم اشاره کرد.

هزینه‌های ایردراپت با ارزپلاس!
کارمزد خرید و برداشت تون کوین (TON) از ارزپلاس تا 13 مهر صفر شد!




دریافت TON

همچنین، نرخ واریز استیبل‌کوین USDC در پلتفرم وام‌دهی آوه (Aave) از ۳.۵ به ۴.۵ درصد افزایش یافته که نشان از استفاده بیشتر از اهرم در معاملات دارد.

از دیگر دلایل این افزایش می‌توان به رشد ۱۷ درصدی حجم انتقال اتریوم نسبت به هفته گذشته اشاره کرد که تأثیر مستقیمی بر کارمزد‌های تراکنش داشته است.

داده‌های شرکت گاشاک (Gashawk) نشان می‌دهد که کارمزد تراکنش‌ها در برخی مواقع به سقف ۴۰ گیوی (gwei) رسیده و سپس، به ۵ تا ۱۰ گیوی کاهش یافته است.

بین ۱۴ تا ۲۴ سپتامبر، مجموع کارمزد‌های اتریوم بیش از ۹۰۰ درصد افزایش یافته و به ۲۰۹۷ اتر رسیده است. همچنین، داده‌های دی‌اپ‌رادار (DappRadar) نشان می‌دهند که حجم فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز طی ۲۴ ساعت گذشته با دو برابر افزایش به ۳.۶ میلیارد دلار رسیده و حجم معاملات NFTها نیز ۱۷ درصد رشد کرده است.

از نظر تکنیکال، قیمت اتریوم و شاخص قدرت نسبی (RSI) توانسته‌اند بالاتر از خط روند نزولی خود قرار بگیرند. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از تغییر مومنتوم به سمت صعود باشد.

با این حال، قیمت اتریوم همچنان زیر خطوط میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه، به ترتیب در ۲۷۷۰ و ۲۸۶۴ دلار قرار دارد. برای تایید یک روند صعودی، این سطوح باید به حمایت تبدیل شوند.

در همین حال، محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم پس از پنج هفته خروج سرمایه، ۸۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند که بخش عمده‌ای از آن به صندوق‌های ETF اسپات اتریوم اختصاص دارد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات