رکوردشکنی طلا و صعود بیت‌کوین! کدام‌یک در جنگ سرمایه‌گذاری‌ها پیروز خواهد شد؟

  • توسط: admin
رکوردشکنی طلا و صعود بیت‌کوین! کدام‌یک در جنگ سرمایه‌گذاری‌ها پیروز خواهد شد؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت طلا اخیراً رکورد تاریخی جدیدی به ثبت رسانده است. در پی این رکوردشکنی طلا پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده، تحلیلگران ارز دیجیتال پیش‌بینی‌هایی درباره بیت‌کوین ارائه داده‌اند.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت طلا امروز ۲۳ سپتامبر به رکورد ۲۶۲۹ دلار به ازای هر اونس رسید که افزایشی بیش از ۵ درصدی طی دو هفته اخیر را نشان می‌دهد. این حرکت طلا پس از کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در ۱۸ سپتامبر رخ داده که منجر به افزایش تقاضا برای طلا، به‌عنوان ابزاری برای پوشش ریسک شده است.

عوامل دیگری همچون تغییرات ژئوپلیتیکی، شامل جنگ‌ روسیه و اوکراین، و همچنین تنش‌های میان اسرائیل و حماس و انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، نیز به افزایش تقاضا برای طلا کمک کرده‌اند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

در همین راستا، لازم به ذکر است که حجم خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان از زمان حمله روسیه به اوکراین سه برابر شده است.

بر اساس گزارش بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، انتظار می‌رود قیمت طلا تا اوایل سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰۰ دلار برسد.

در پی رکوردشکنی اخیر طلا، پیتر شیف، یکی از اقتصاددانان، به انتقاد از بیت‌کوین پرداخته و بیان کرده که با وجود افزایش قیمت طلا، سرمایه‌گذاران همچنان بر بیت‌کوین تمرکز دارند و از دستاوردهای طلا غافل شده‌اند.

قیمت بیت‌کوین نیز پس از تصمیم فدرال رزرو، حدود ۸.۵ درصد رشد داشته و به ۶۴۶۶۰ دلار رسیده است. طبق پیش‌بینی مارکوس تیلن، احتمال یک جهش بزرگ برای قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ وجود دارد و این ارز دیجیتال ممکن است به رکوردهای جدیدی دست یابد.

ارزش بازار بیت‌کوین از زمان پیدایش آن تا کنون ۳۵۰ هزار درصد افزایش یافته و نشانه‌هایی از شروع یک روند صعودی طولانی‌مدت برای بیت‌کوین در برابر طلا مشاهده می‌شود. در این میان، شاخص نسبت نرخ بیت‌کوین به طلا (BTC/GLD) نشان‌دهنده عملکرد بهتر بیت‌کوین است.

در همین راستا، پیتر برنت، تحلیلگر، پیش‌بینی کرده که این نسبت تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۴۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. او این پیش‌بینی را بر اساس مشاهده شکل‌گیری الگوی کلاسیک «سرو شانه معکوس» انجام داده است.

با پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین و ورود سرمایه‌گذاران سازمانی، انتظار می‌رود که این ارز دیجیتال به‌تدریج جایگاه طلا را به‌عنوان یک دارایی امن تصاحب کند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات