دورخیز اتریوم برای یک بازگشت طوفانی! آیا قیمت ETH به کف رسیده است؟

  • توسط: admin
دورخیز اتریوم برای یک بازگشت طوفانی! آیا قیمت ETH به کف رسیده است؟


زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم (ETH)، آلت‌کوین برتر بازار، در تاریخ ۵ آگوست، یکی از بدترین روزهای خود در سال جاری را تجربه کرد. طی آن روز، قیمت این رمزارز با کاهشی ۲۳ درصدی به کف ۲۱۲۰ دلار رسید. با این حال، به نظر می‌رسد که پس از تشکیل یک کف در این سطح، قیمت تمایل به صعود دوباره دارد.

از دیدگاه آن‌چین، امتیاز استاندارد Z (Z-Score) نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) برای اتریوم به ۰.۵۲ کاهش یافته است. معامله‌گران از این شاخص برای تشخیص کف و سقف بازار بهره می‌برند.

به‌طور تاریخی، زمانی که این امتیاز بالاتر از ۲.۲۰ باشد، قیمت نزدیک به سقف قرار دارد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، زمانی که قیمت ETH به ۴۸۱۹ دلار رسید، این امتیاز برابر با ۳.۳۵ بود.

دو ماه بعد، قیمت به ۲۴۴۰ دلار کاهش یافت. همچنین، در ماه مارس، زمانی که اتریوم در محدوده ۴۰۶۷ دلار معامله می‌شد، این شاخص به ۲.۳۴ رسید. از آن زمان تاکنون، اتریوم سطح ۴۰۰۰ دلار را آزمایش نکرده است.

نمودار بالا نشان می‌دهد که قیمت اتریوم ممکن است دوباره به کف خود رسیده باشد؛ زیرا امتیاز Z شاخص MVRV آن در نزدیکی همان میزان نوامبر ۲۰۲۳ قرار دارد. در آن دوره، قیمت اتریوم در کمتر از چهار ماه از ۱۹۵۹ دلار به بیش از ۴۰۰۰ دلار رسید.

اگر این الگو تکرار شود، قیمت اتریوم ممکن است قبل از پایان سال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یابد. شاخص دیگری که این سناریو را تقویت می‌کند، STH-NUPL (سود و ضرر خالص تحقق‌نیافته دارندگان کوتاه‌مدت) است که از آن نیز برای تشخیص سقف و کف بازار استفاده می‌شود.

رسیدن این شاخص به محدوده سرخوشی (سبز) نشان‌دهنده سقف بازار است. با این حال، در مورد اتریوم، این شاخص به ناحیه تسلیم (قرمز) رسیده که از وجود ترس فراوان در بازار حکایت دارد و رسیدن بازار به کف خود را نشان می‌دهد.

اندیکاتورهای تکنیکال نیز از احتمال تکرار الگوی صعودی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند. قیمت اتریوم بین ۱۲ و ۲۶ ژانویه اصلاح چشمگیری را تجربه کرد. در ادامه، در ۲۷ ژانویه، قیمت این ارز دیجیتال بهبود قابل‌توجهی یافت که مشابه رشد ۷ درصدی قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

چند روز بعد، قیمت در حدود ۲۲۲۰ دلار حمایت شد و پس از آن، یکی از بهترین عملکردهای اتریوم تا به امروز رقم خورد. بررسی شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به این سوگیری اعتبار می‌دهد.

همان‌طور که در زیر مشاهده می‌کنید، اندیکاتور RSI قبل از رالی ماه ژانویه به منطقه اشباع فروش نزدیک بود که این اتفاق بار دیگر تکرار شده است. این سناریو می‌تواند منجر به آزمایش مجدد مقاومت ۲۸۷۱ دلار شود.

علاوه بر این، فشار خرید پایدار می‌تواند قیمت را در عرض چند ماه به ۴۰۹۴ دلار برساند. با این حال، اگر گاوها نتوانند حرکت اخیر را حفظ کنند، این سناریوی صعودی باطل خواهد شد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات