داده‌های نرخ اشتغال آمریکا (NFP) منتشر شد؛ بررسی تاثیر این گزارش روی قیمت بیت کوین

  • توسط: admin
داده‌های نرخ اشتغال آمریکا (NFP) منتشر شد؛ بررسی تاثیر این گزارش روی قیمت بیت کوین


گزارش‌های جدید درباره شاخص‌های اقتصادی اشتغال و نرخ درآمد منتشر شد که موجب نوسانات در قیمت بیت کوین گردید.

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط سایت Forexfactory، نرخ اشتغال افزایش یافت. این مسئله احتمال کاهش نرخ بهره را کمتر کرد و در نتیجه منجر به کاهش قیمت بیت کوین شد.

نمودار 15دقیقه‌ای بیت کوین

تغییرات اشتغال غیرکشاورزی (Non-Farm Employment Change)

شاخص اشتغال افزایش چشمگیری را تجربه کرد. این شاخص نشان‌دهنده تعداد مشاغل جدید یا حذف‌شده در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته است. انتظار می‌رفت نرخ اشتغال به عدد 147 هزار برسد، اما برخلاف انتظارات این شاخص از 142 هزار به 254 هزار افزایش یافت. افزایش این شاخص می‌تواند نشانه‌ای از بهبود بازار کار در اقتصاد باشد.

نرخ درآمد میانگین ساعتی (Average Hourly Earnings)

نرخ درآمد میانگین ساعتی برخلاف انتظارات اعلام شد. این شاخص بیانگر تغییرات دستمزدهای پرداختی به نیروی کار است. انتطارات تحلیلگران بر این مبنا بود که نرخ درآمد میانگین ساعتی به 0.3 درصد برسد، اما این شاخص در عدد 0.4 درصد ثابت ماند.

نرخ بیکاری (Unemployment Rate)

شاخص نرخ بیکاری نیز کاهش یافت. این شاخص درصد افرادی را که به‌طور فعال به دنبال کار هستند نشان می‌دهد. تحلیلگران انتظار داشتند این نرخ در 4.2 درصد ثابت بماند که برخلاف تصورات آن‌ها این شاخص از 4.2 درصد به 4.1 درصد رسید.

گفتار پایانی

افزایش نرخ اشتغال و کاهش نرخ درآمد نشان‌دهنده وجود تعادل در بازار کار آمریکا است. این وضعیت از بهبود تقاضا و رونق اقتصادی حکایت دارد. به‌عبارتی، اقتصاد آمریکا به سمت «سافت لندینگ» یا همان کنترل تورم و حفظ رونق اقتصادی حرکت کرده است. این شرایط می‌تواند در بلندمدت به رشد بازار ارزهای دیجیتال کمک کند، چرا که ثبات و رونق اقتصادی زمینه‌ساز افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال می‌شود.

توجه: تمامی مقاله‌های منتشر شده در آکادمی بیت پین صرفا اهداف آموزشی دارند و به هیج عنوان مشاوره سرمایه‌گذاری یا سیگنال خریدوفروش نیستند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات