تحولات جدید در بازار ریپل؛ از احتمال عرضه ETF تا برداشت‌های کلان XRP!

  • توسط: admin
تحولات جدید در بازار ریپل؛ از احتمال عرضه ETF تا برداشت‌های کلان XRP!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از پایان یافتن دعوی حقوقی میان ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، احتمال تأیید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) ریپل افزایش یافته است.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، قاضی آنالیزا تورس پس از چهار سال بررسی، حکم داد که فروش برنامه‌ریزی‌شده XRP به مشتریان خرد از طریق صرافی‌ها، نقض قوانین فدرال اوراق بهادار نبوده است، اما فروش مستقیم آن به سرمایه‌گذاران نهادی، تخلف از قوانین اوراق بهادار محسوب می‌شود و به همین دلیل، ریپل به پرداخت جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری محکوم شد. با این حال، این رقم بسیار کمتر از جریمه ۲ میلیارد دلاری است که SEC در ابتدا درخواست کرده بود.

این حکم موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره عرضه ETF ریپل شده است. در این میان، کاشف رضا، بنیان‌گذار پلتفرم Bitinning، در شبکه اجتماعی X اظهار داشته که این حکم باعث آرامش جامعه ریپل شده و انتظار می‌رود که درخواست‌ها برای عرضه ETF این رمزارز به زودی ارسال شوند. نیت گراسی، کارشناس بازار ETF نیز بر اهمیت این حکم تأکید کرده است.

در همین حال، جفری کندریک، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد، معتقد است که تایید ETFهای اسپات اتریوم نشان می‌دهد که SEC، اتریوم را به عنوان اوراق بهادار نمی‌بیند و این استدلال می‌تواند برای ریپل و سایر آلت‌کوین‌ها نیز صادق باشد. او پیش‌بینی می‌کند که ETF ریپل احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی خواهد شد.

از طرفی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل به تازگی اولین ETF اسپات سولانا را تأیید کرده که این امر می‌تواند SEC را به تأیید ETFهای مشابه ترغیب کند.

با توجه به تحولات اخیر، احتمال تأیید ETFهای کریپتو در آینده نزدیک، به ویژه در صورت پیروزی یک رئیس‌جمهور حامی رمزارزها مانند ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، افزایش می‌یابد.

همچنین، شایان ذکر است که پس از پیروزی اخیر ریپل، برداشت ارز دیجیتال XRP از صرافی‌ها افزایش یافته است. به گزارش پلتفرم ردیابی ویل آلرت (Whale Alert)، امروز، ۶۰ میلیون و ۲۸.۱۴۵ میلیون XRP به ترتیب از صرافی‌های آپ‌بیت و بایننس به کیف‌پول‌های ناشناس منتقل شده‌اند.



اشتراک‌گذاری

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات