بیت‌کوین و بازار سهام، هم‌مسیر در صعود! آیا رکوردهای جدیدی در راه است؟

  • توسط: admin
بیت‌کوین و بازار سهام، هم‌مسیر در صعود! آیا رکوردهای جدیدی در راه است؟


بر اساس مطالعه اخیر Coinbase، همبستگی بین ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام به طور قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است.

تا سپتامبر 2024، این همبستگی حدود 50 درصد تخمین زده می شود که به ویژه تحت تأثیر سیاست های پولی انبساطی کشورهایی مانند ایالات متحده و چین است. این تغییرات به ویژه برای سرمایه گذارانی که در هر دو بازار فعالیت می کنند مهم است.

اقدامات فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره تأثیر بسزایی در افزایش این همبستگی داشته است. پس از کاهش 50 واحدی در نرخ بهره، بیت کوین و سهام شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله MicroStrategy و Coinbase شاهد پیشرفت های قابل توجهی بودند.

این رشد نشان می‌دهد که سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو برای تحریک اقتصاد تأثیر مثبتی بر بازار سهام و ارزهای دیجیتال داشته است.

در همین حال، Caroline Moron، یکی از بنیانگذاران Orbit Markets، اشاره کرد که شرایط اقتصاد کلان در حال حاضر عامل اصلی قیمت ارزهای دیجیتال است.

تحقیقات کوین بیس همچنین نشان می دهد که اتریوم در این دوره از بیت کوین بهتر عمل کرده است. پس از اعلام اخیر فدرال رزرو، اتریوم شاهد افزایش 8 درصدی قیمت بود که نشان می دهد سرمایه گذاران توجه بیشتری به آلت کوین ها دارند.

با این حال، فروش 100 واحد ETH توسط بنیاد اتریوم و فروش کل 3500 واحد از این ارز دیجیتال در سال جاری، نگرانی‌هایی را در بازار ایجاد کرد.

در همین حال، سرمایه گذاران توجه زیادی به بخش های دیگر مانند memecoins، بازی و راه حل های لایه 2 دارند.

با افزایش نقدینگی جهانی (Global M2) در هفته گذشته 1.426 تریلیون دلار، دارایی های پرریسک تری مانند بیت کوین از این شرایط بهره مند شدند.

بر اساس داده های بازار، قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته عملکرد مثبتی داشته و به نزدیک به 66000 دلار رسیده است. بیت کوین در ماه سپتامبر بیش از 11 درصد رشد کرد که بالاتر از انتظارات بود، در حالی که S&P 500 حدود 4 درصد رشد کرد.

علی مارتینز، یک تحلیلگر برجسته، پیش بینی کرد که این افزایش نقدینگی می تواند تا اکتبر ادامه یابد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات