بازگشت بیت‌کوین به کانال ۶۴ هزار دلار! چه عواملی این افت ناگهانی را رقم زدند؟

  • توسط: admin
بازگشت بیت‌کوین به کانال ۶۴ هزار دلار! چه عواملی این افت ناگهانی را رقم زدند؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت‌کوین (BTC) حدود ۲ درصد کاهش یافته و به سطح ۶۴,۵۳۶ دلار رسیده است. این افت همزمان با کاهش ۶.۴ درصدی شاخص نیکی ژاپن (Nikkei ۲۲۵) بوده که به زیر ۳۸,۰۰۰ واحد سقوط کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که پیروزی شیگرو ایشیبا (Shigeru Ishiba) در انتخابات اخیر احتمالاً منجر به اعمال سیاست‌های پولی سختگیرانه‌تری از سوی بانک مرکزی ژاپن خواهد شد. این مسئله نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره را تشدید کرده و به فشار فروش در بازار کریپتو دامن زده است.

در بازار ارزهای دیجیتال، علاوه بر بیت‌کوین، آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم (ETH) و بایننس‌کوین (BNB)، و میم‌کوین‌هایی همچون شیبا اینو (SHIB) و دوج‌کوین (DOGE) نیز با افت قیمت مواجه شده‌اند.

هزینه‌های ایردراپت با ارزپلاس!
کارمزد خرید و برداشت تون کوین (TON) از ارزپلاس تا 13 مهر صفر شد!




دریافت TON

به‌خصوص، شیبا و دوج‌کوین بین ۵ تا ۸ درصد کاهش داشته‌اند. در این میان، ریپل (XRP) برخلاف روند کلی بازار عمل کرده و با رشدی ۵.۳ درصدی به محدوده قیمتی ۰.۶۴۵ دلار رسیده است.

لازم به ذکر است که بیت‌کوین در ماه سپتامبر عملکرد خوبی داشت و با ۹ درصد رشد، انتظارات بازار را پشت سر گذاشت. با این حال، تلاش گاوها برای نگه‌داشتن قیمت بیت‌کوین بالاتر از ۶۵,۰۰۰ دلار، تحت تاثیر تحولات ژاپن و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، قرار گرفته و بازار با فشار فروش مواجه شده است.

در حالی که بسیاری از فعالان بازار در انتظار ثبت رکوردی جدید برای قیمت بیت‌کوین پس از کاهش نرخ بهره در آمریکا هستند، به نظر می‌رسد که این امر به آسانی محقق نخواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آنند که احساسات اجتماعی پیرامون بیت‌کوین به‌شدت بالا رفته و ممکن است برای دستیابی به یک رکورد قیمتی جدید، کمی صبر لازم داشته باشد.

در همین حال، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین ممکن است تا پایان سال به ۱۰۰ هزار دلار برسد. اما بازار همچنان نوسانی خواهد بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار داده‌های اشتغال ایالات متحده قبل از آغاز رالی پیش‌بینی شده در ماه اکتبر (Uptober) هستند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات