بازگشت امید به بازار بیت‌کوین؛ ظهور نشانه‌های صعودی با وجود اصلاح قیمت!

  • توسط: admin
بازگشت امید به بازار بیت‌کوین؛ ظهور نشانه‌های صعودی با وجود اصلاح قیمت!


در 21 اکتبر، قیمت بیت کوین (BTC) از نزدیک به 70000 دلار به 67000 دلار کاهش یافت و از سود سه روز گذشته چشم پوشی کرد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که این اصلاح ناشی از کاهش موقعیت سرمایه گذاران در بیت کوین به دلیل نگرانی از اثرات منفی بازارهای سنتی بوده است. با این حال، شاخص های مربوط به بازار مشتقات بیت کوین ثابت می ماند.

عارف حسین، مدیر درآمد ثابت T. Rowe Price، به بلومبرگ گفت که بازدهی اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده به دلیل افزایش انتظارات تورمی و نگرانی در مورد مخارج دولت به 5 درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: دولت با انتشار اوراق جدید به بازار فشار وارد می کند و بانک مرکزی آمریکا با کاهش ترازنامه سعی در کنترل تورم دارد.

در همین حال، همبستگی بیت کوین با S&P 500 در ماه گذشته بیش از 80 درصد بوده است. علاوه بر این، همبستگی بین بیت کوین و طلا در 3 اکتبر به بیش از 80 درصد رسید که نشان می دهد عوامل یکسانی بر هر دو بازار تأثیر می گذارد.

علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی و توانایی ضعیف دولت‌ها در مدیریت بدهی، تقاضا برای مشتقات بیت‌کوین به‌عنوان یک ابزار پوشش ریسک همچنان قوی است. اگر نهنگ ها یا معامله گران آربیتراژ انتظار کاهش بیشتری داشته باشند، این شاخص ها نوسان بیشتری را تجربه خواهند کرد.

در بازار آتی بیت کوین، شاخص حق بیمه سالانه علیرغم کاهش قیمت به 67000 دلار، بالای 9 درصد باقی ماند که نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران خنثی تا صعودی است.

داده های بازار آپشن بیت کوین نیز نشان می دهد که معامله گران واکنشی وحشت زده به کاهش قیمت بیت کوین نداشته اند و شاخص های این بازار همچنان ثابت است.

در همین حال، نوسانگر حجم بیت کوین اخیراً دو “سوپر سیگنال” متوالی را ثبت کرده است که فقط در دوره های صعودی بزرگ رخ می دهد. این سیگنال ها در گذشته قبل از افزایش های عظیم مانند افزایش بیش از 10000 درصدی در سال 2012 و افزایش 3000 درصدی در سال 2016 دیده شده اند.

آخرین سیگنال در سپتامبر 2023 و سپس در اکتبر 2024 ظاهر شد. تحلیلگران بر این باورند که حجم معاملات پایین بازار صعودی و عدم تحرکات ناگهانی نشان دهنده روند انباشت پایدار است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات