آیا هدف ساتوشی ناکاموتو از راه‌اندازی بیت کوین محقق شده است؟

  • توسط: admin
آیا هدف ساتوشی ناکاموتو از راه‌اندازی بیت کوین محقق شده است؟


تعدادی از اقتصاددانان بانک مرکزی اروپا در یک مقاله جدید اعلام کردند که رشد دائمی قیمت بیت کوین، تنها به سود هولدرهای اولیه آن است و دیدگاه اصلی ساتوشی ناکاموتو برای بیت‌ کوین، شکست خورده‌ ‌است.

خلاصه خبر

تعدادی از اقتصاددانان بر این باورند که دیدگاه اصلی ساتوشی ناکاموتو برای بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت جهانی، شکست خورده‌ است.

آن‌ها معتقدند که افزایش دائمی قیمت بیت‌ کوین، تنها به سود هولدرهای اولیه آن است.

به گزارش دبلاک، اقتصاددانان بانک مرکزی اروپا به تازگی یک مقاله جدید با عنوان «عواقب توزیعی بیت‌ کوین» منتشر کرده‌اند. طبق گفته‌های آن‌ها، در شرایطی که قیمت بیت کوین

BTC:

به صورت مستمر افزایش یابد، هولدرهای ابتدایی آن تنها کسانی هستند که سود می‌برند. این درحالیست که تازه‌واردها و کسانی که هیچ ارزی ندارند، حتی بدون «ترکیدن‌ حباب احتمالی BTC» با عواقب قابل توجهی مواجه خواهند شد.

این اقتصاددانان بر این باورند که همین مسئله باعث شده‌ نگاه‌ معامله‌گران نسبت به بیت‌ کوین تغییر کند. در نتیجه به نظر آن‌ها دیدگاه اصلی ساتوشی ناکاموتو برای بیت کوین به عنوان یک سیستم پرداخت جهانی، شکست خورده‌ است.

دو اقتصاددان به نام‌های اولریخ بیندزیل (Ulrich Bindseil) و یورگن شاف (Jürgen Schaaf) اینگونه استدلال کرده‌اند:

بیت کوین هیچ جریان نقدی (مانند صنعت املاک)، هیچ بهره‌ای (مانند اوراق) و هیچ سود تقسیم‌شده‌ای (مانند سهام) تولید نمی‌کند و نمی‌تواند به صورت مولد (مانند کالا) استفاده شود. در نتیجه نمی‌توان از اکثر روش‌های معتبر برای محاسبه یا تخمین ارزش منصفانه برای بیت کوین استفاده می‌کند.

این مقاله عنوان می‌کند که اشخاص معروفی مانند لری فینک (Larry Fink) مدیرعامل شرکت بلک راک، مایک نواگرتز (Mike Novogratz) بنیان‌گذار شرکت گلکسی دیجیتال و برخی ورزشکاران و هنرمندان معروف دیگر، به جای آنکه بیت کوین را به عنوان یک دارایی سنتی بدانند؛ آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری با پتانسیل رشد دائمی تبلیغ می‌کنند.

با این حال، نویسندگان این مقاله مدعی شده‌اند که در شرایطی که قیمت بیت کوین مرتبا رشد پیدا کند و بدون اینکه سناریو «ترکیدن حباب» وجود داشته باشد؛ تازه‌واردها و کسانی که هیچ ارزی ندارند، به شدت متضرر خواهند شد. این درحالیست که هولدرهای اولیه، بیت کوین‌های خود را به تازه‌واردها می‌فروشند یا آن‌ها را به دارایی‌های دیگری تبدیل می‌کنند.

آنها معتقدند از آنجاییکه بیت کوین پتانسیل اقتصاد مولد را افزایش نمی‌دهد. در نتیجه می‌توان آن را به عنوان یک بازی با حاصل جمع صفر در نظر گرفت. به این معنی که هولدرهای اولیه تنها با قربانی شدن‌ تازه واردها و کسانی که هیچ ارزی ندارند، از آن سود می‌برند.


کپی لینک
لینک کپی شد

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات