آغاز به کار ۵ صندوق ETF اتریوم از ۲۳ جولای! تأثیر آن بر بازار اتریوم چقدر است؟

  • توسط: admin
آغاز به کار ۵ صندوق ETF اتریوم از ۲۳ جولای! تأثیر آن بر بازار اتریوم چقدر است؟


زمان مطالعه: 2 دقیقه

در خبری هیجان‌انگیز برای طرفداران اتریوم، قرار است پنج صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم از تاریخ ۲۳ جولای در بورس معاملات آپشن شیکاگو (Cboe) آغاز به معامله کنند. این رویداد نقطه عطفی در پذیرش اتریوم به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری اصلی محسوب می‌شود.

این صندوق‌های پرطرفدار شامل فیدلیتی (Fidelity)، فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton)، ون‌اک (VanEck)، اینوسکو گلکسی (Invesco Galaxy) و ۲۱شیرز (۲۱Shares) هستند.

این تحول پس از آن صورت گرفت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در اوایل این هفته با عرضه صندوق ETF گری اسکیل (Grayscale) و پروشیرز (ProShares) در پلتفرم آرکا (Arca) متعلق به بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) موافقت کرد.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع

برای راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم، فرم‌های ۱۹b-۴ در ماه می تأیید شده بود، اما شرکت‌ها برای راه‌اندازی رسمی، نیازمند دریافت مجوز نهایی هستند.

برای جلب نظر سرمایه‌گذاران، برخی از این صندوق‌ها مانند فیدلیتی، تا پایان سال ۲۰۲۴ کارمزد خود را دریافت نخواهند کرد. همچنین، صندوق ون‌اک برای ۱.۵ میلیارد دلار دارایی اولیه و صندوق ۲۱شیرز تا ۶ ماه اول یا تا زمانی که دارایی صندوق به ۵۰۰ میلیون دلار برسد، کارمزد دریافت نمی‌کنند.

کارشناسان معتقدند موفقیت این صندوق‌ها در هفته اول عرضه می‌تواند بر آینده بازار ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشد.

به عقیده برخی، ورود این صندوق‌ها می‌تواند تأثیر بیشتری بر اتریوم نسبت به بیت‌کوین داشته باشد؛ زیرا اکوسیستم اتریوم کاربردهای بیشتری دارد. با این حال، تجربه راه‌اندازی صندوق‌های مشابه در هنگ‌کنگ نشان می‌دهد که نباید انتظار جهش قیمتی ناگهانی را داشت.

فراتر از تأثیرات بازار، راه‌اندازی این صندوق‌ها می‌تواند بر آینده مقررات ارزهای دیجیتال در آمریکا اثر بگذارد. همچنین، گمانه‌زنی‌هایی در مورد تأیید احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر ارزهای دیگری مانند سولانا (SOL) وجود دارد.

در نهایت، راه‌اندازی این صندوق‌ها گامی مهم در جهت افزایش دسترسی و مشروعیت اتریوم به شمار می‌رود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات