کدام پروژه‌ها بیشترین سرمایه را در ماه سپتامبر جذب کردند؟

  • توسط: admin
کدام پروژه‌ها بیشترین سرمایه را در ماه سپتامبر جذب کردند؟


طبق آمار RootData، سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VC) 97 دور سرمایه‌گذاری در رمزارزها در سپتامبر انجام دادند، که نشان‌دهنده کاهش 12.6 درصدی نسبت به 111 مورد آگوست است.

کل جمع‌آوریِ کمک‌های مالی در ماه سپتامبر به 607 میلیون دلار رسید که 22 درصد کاهش را نسبت به 785 میلیون دلار جمع‌آوری شده، در ماه آگوست نشان می‌دهد.

کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری از سوی VCها

فعالیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) به عنوان یک شاخص کلیدی، از علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار کریپتو عمل می‌کند. سپتامبر پایین‌ترین سطح سرمایه‌گذاری را در سال 2024 ثبت کرد، با تنها 97 دور تامین مالی برای پروژه‌های رمزارز!

کل مبلغ جذب شده نیز به شدت کاهش یافته و از 785 میلیون دلار در آگوست به 607 میلیون دلار در سپتامبر رسیده است که آن را به عنوان بدترین ماه سال، از نظر تعداد دورهای جمع‌آوری کمک مالی و میزان سرمایه‌گذاری، تبدیل کرد.

کاهش حجم نشان‌دهنده رویکرد محتاطانه، در میان نااطمینانی‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی است. جالب توجه است که تخصیص بودجه در بخش‌های مختلف بازار نیز تغییر کرده است.

منبع RootData

در ماه آگوست، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) نزدیک به 25 درصد از کل سرمایه گذاری‌ها را به خود اختصاص داد و هوش مصنوعی (AI) با 15 درصد، در رتبه دوم قرار داشت. در ماه سپتامبر، زیرساخت‌ها و دیفای پیشتاز بودند و بیش از نیمی از ارزش کلی سرمایه‌گذاری را در اختیار گرفتند.

بزرگ‌ترین تامین مالی در سپتامبر، دور سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری Celestia به رهبری Bain Capital، با مشارکت Syncracy Capital، Robot Ventures و Placeholder بود.

این دور تامین مالی، کل سرمایه‌گذاری این پروژه را به 155 میلیون دلار می‌رساند. هدف این استارتاپ رسیدگی به یک چالش مهم در شبکه‌های بلاک چین است: مقیاس‌پذیری و در دسترس بودن داده‌ها.

پلتفرم معاملات دائمی غیرمتمرکز Infinex نیز بیش از 65 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. کین وارویک، موسس Infinex، مدل «پاتروناژ» را معرفی کرد که برای ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری برابر از طریق NFTهای حامی طراحی شده است و از رویکرد سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنتی فاصله می‌گیرد.

Huma Finance نیز 38 میلیون دلار جذب کرد که شامل 10 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سهام و 28 میلیون دلار RWA های بازدهی روی پلتفرم می شود. برای بخش RWA، بنیاد توسعه استلار بزرگترین شرکت کننده بود که 10 میلیون دلار سرمایه‌گذاری را متعهد شد.

شبکه تون (TON) و پلتفرم بلاک چین مبتنی بر هوش مصنوعی Balance.fun، در ماه سپتامبر از نظر اندازه سرمایه‌گذاری، در جایگاه چهارم قرار گرفتند. صرافی کریپتویی Bitget و Foresight Ventures تقریباً 30 میلیون دلار در TON سرمایه‌گذاری کردند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار ارزهای دیجیتال
ماسک امپایر از فازجدید خود رونمایی کرد: ۳۴.۵ میلیارد توکن X
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
USDT چیزی فراتر از یک ابزار معاملاتی برای رمزارزها است
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات