کاردانو در آستانه تحولی بزرگ؛ اجرای هارد فورک چانگ به مرحله نهایی رسید!

  • توسط: admin
کاردانو در آستانه تحولی بزرگ؛ اجرای هارد فورک چانگ به مرحله نهایی رسید!


زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلاکچین کاردانو در آستانه اجرای هارد فورک مورد انتظار چانگ (Chang) خود قرار دارد. در همین راستا، نسخه ۹.۱.۰ نرم‌افزار اعتبارسنجی گره که شامل به‌روزرسانی‌های حیاتی لازم برای فورک است، در دسترس قرار گرفته است.

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، این موضوع را تایید کرده و راه‌اندازی نسخه جدید نرم‌افزار گره را آخرین گام قبل از مرحله ولتر (Voltaire) توصیف کرده است. ولتر آخرین مرحله از نقشه راه شبکه کاردانو است که حاکمیت و مدیریت خزانه‌داری را به این بلاکچین اضافه خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات صفحه گیت‌هاب، نسخه‌ ۹.۱ شامل مواردی بیش از رفع اشکال است و همه پارامترهای مورد نیاز برای هارد فورک آینده را آماده می‌کند.

با این حال، فرآیند هارد فورک تنها زمانی ادامه می‌یابد که ۷۰ درصد اعتبارسنج‌ها یا اپراتورهای استخر استیکینگ (SPO) نرم‌افزار خود را به‌روز نمایند.

در زمان نگارش این خبر، تنها حدود ۳ درصد از ۳۱۱۰ استخر استیکینگ شبکه برای هارد فورک آماده شده‌اند؛ بنابراین، تاریخ نهایی هارد فورک همچنان نامشخص است.

در حالی که بسیاری از کاربران هارد فورک آینده را گامی بزرگ به سوی عصر جدیدی از رشد بلاکچین کاردانو می‌دانند، فیلیپ لوئیس (Philip Lewis)، یکی از بنیانگذاران امپووا (Empowa) که یک پروژه مبتنی بر کاردانو است، نگرانی‌هایی دارد.

وی خاطرنشان کرده که واگذاری کنترل چنین «دستاورد علمی و مهندسی» قابل‌توجهی به جامعه، خطرناک است.

با وجود نگرانی‌هایش، لوئیس به نتیجه خوش‌بین است. او معتقد است که جامعه یک پشته فناوری استثنایی برای سیستم‌های اجتماعی غیرمتمرکز ایجاد کرده و فرهنگی را پرورش داده که به پتانسیل فناوری بلاکچین ارزش می‌دهد.

او می‌گوید:

اکثریت اعضای جامعه ما تلاش می‌کنند تا راه‌حل‌های حرفه‌ای برای مشکلات واقعی بسازند و به دنبال هیاهو نیستند تا سریع ثروتمند شوند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات