چه عواملی مانع رشد بازی‌های کلیکی خواهد شد؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند

  • توسط: admin
چه عواملی مانع رشد بازی‌های کلیکی خواهد شد؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند


در سال 2024، بازی‌های «تپ تو ارن» (Tap-to-earn) در تلگرام، میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کردند. در این میان، می‌توان به بازی‌هایی نظیر همستر کامبت (HMSTR) با 300 میلیون بازیکن و نات کوین (NOT) با 3 میلیارد دلار ارزش بازار در زمان راه‌اندازی اشاره کرد – بازی‌هایی که با ارائه پاداش‌های کریپتویی از طریق ضربه زدن‌های ساده روی صفحه موبایل، دنیای جدیدی را به کاربران معرفی کردند و باعث تمایز خود در فضای رمزارزها شدند.

چه چیزی باعث محبوبیت بازی‌های کلیکی شد؟

مدل ضربه زدن برای کسب درآمد (کلیکی)، که به سادگی معروف است، با استقبال بی‌نظیر کاربران تلگرام روبرو شد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این مدل می‌تواند بر مشکلاتی که نسخه قبلی خود یعنی «بازی برای کسب درآمد» (Play-to-earn) تجربه کرده بود، غلبه کند یا با انتقادات مشابهی روبرو خواهد شد.

آیا بازی‌های کلیکی می‌توانند از نظر اقتصادی پایدار باشند؟

برخلاف مدل‌های بازی برای کسب درآمد که نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارند، بازی‌های کلیکی فراگیرتر هستند، موانع ورود را از بین می‌برند و پایگاه کاربر بزرگ‌تری را جذب می‌کنند. این تغییر به دلیل پتانسیل آن برای معرفی تازه‌واردان به اکوسیستم کریپتو، بدون ریسک مالی، مورد تحسین قرار گرفته است.

رابی فرگوسن، مدیر عامل Immutable، با اشاره به پتانسیل بازی‌های کلیکی، سادگی و در دسترس بودن آن‌ها را به‌عنوان پیشرفت‌هایی قابل توجه در این صنعت ذکر می‌کند. با این حال، آلنا شمالکو از بنیاد TON اینگونه هشدار داد:

بدون نوآوری در مدل‌های اقتصادی، این بازی‌ها ممکن است با چالش‌های مشابه با نسخه‌های قبلی خود مواجه شوند.

علی‌رغم ماهیت ساده‌شان، بازی‌های کلیکی اغلب فاقد عمق هستند و در طول زمان برای حفظ علاقه کاربران، با چالش‌هایی روبرو خواهند شد. اندرو ساندرز از Skale Labs به این محدودیت اشاره و پیشنهاد می‌کند که «تعامل طولانی‌مدت» همچنان یک مسئله کلیدی و مهم است.

فروش آسان همستر در بیت‌پین

معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر

دریافت وام و اعتبار معاملاتی

سرعت بالا در تکمیل سفارشات

بات‌های معامله‌گر متنوع

پشتیبانی ۲۴ ساعته

فروش همستر

بینش‌های کلیدی در مورد آینده بازی‌های کلیکی عبارتند از:

مدل‌های درآمدِ مبتنی بر آگهی (تبلیغات) برای پایداری بسیار مهم هستند
توسعه استراتژی‌هایی برای گسترش اکوسیستم‌ها و حفظ کاربر
تمرکز بر گسترش دسترسیِ مخاطب از طریق موانع ورودی کم

بازی‌های کلیکی نماد موج جدیدی در بازی‌های کریپتویی هستند که با سهولت دسترسی و پتانسیل جذبِ مخاطبانِ بیشتر مشخص می‌شود. با این حال، اینکه آیا آنها می‌توانند این حرکت را حفظ و انتقاداتی که به مدل‌های قبلی وارد است را حل کنند، هنوز مشخص نیست. همان‌طور که این صنعت در حال تکامل است، توانایی آنها برای «نوآوری» و «حفظ پایداری اقتصادی» برای موفقیت آنها بسیار مهم خواهد بود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط
اخبار آلت‌کوین‌ها
چرا ایردراپ همستر کامبت مثل ایردراپ نات کوین موفق نبود؟
  • ۸ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۴ بازدید
اخبار ارزهای دیجیتال
سرازیر شدن 16 میلیارد دلار به بازار
  • ۸ مهر ۱۴۰۳
  • -
  • ۵ بازدید

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید
پراپ
بروکر آمارکتس Amarkets
اخبار و مقالات